4-axle EURO-PX + 2-axle ICP Interdolly Gallinger trailer

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door articcie, 14 jan 2023.

  1. Blue

    Blue

    Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Werkendam
    Ja juist cor. Komt van rc lab dat ding. Maar nog geven ze de geest.. dus wat heb ik gedaan. Weer een normaal stekkertje er aan. In de ontvanger, tja je moet toch testen lijkt mij waarom dat ze er mee stopten. Kan ook aan die dropper liggen. Wa denkje?? Ontvanger ook gelijk kapot..
     
  2. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Ja rc lab en kwaliteit zeg ik niet in 1 zin.

    Hij heeft er ongetwijfeld verstand van, maar mijn ervaring is dat hij niet secuur is met kleuren van bedrading, en dat is vragen om problemen.
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.400
    Locatie:
    Achterhoek
    Daar heb ik ook al eens ervaring mee gehad inderdaad
     
  4. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedenavond Beste volgers,

    alweer enige tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Bouw vordert langzaam maar gestaag. Nog geen nieuwe foto's gemaakt, maar het laadbed is geasssembleerd alsmede het voorste wiel gedeelte.. dus nu van de totaal te worden 2 bed 4, is het een 2 bed.. en de 4 wiel gedeelte is in aanbouw. Nu heb ik alvast zitten kijken naar de aansturing van de trailer en aangezien ik reeds een Beier SFR-1 in de Benz heb zitten,is het voor mij logisch om de LM-IR-16-4 in de trailer te zetten.

    omschrijving vraagstuk:
    Er kunnen volgens de beschrijving 4 servo's op de LM-IR-16-4 aangesloten worden.. ik heb er 6 in totaal in zitten. Het voorste gedeelte van 2 servo's heb ik nu met een twin servo kabel door gekoppeld als 1 servo.. en de achterste 4 servo's wil ik in 2 setjes van 2 doorkoppelen.. dat zijn dan dus in totaal 3 servo aansluitingen voor op de Beier. De verlichting kan aangesloten via een AKL-8 blokje, die gaat dan denk ik ook gewoon mee met de truck verlichting als die geschakeld wordt.

    vragen:
    1) Zou dit werken of overschrijd ik dan een max voltage ergens voor die regeling?
    2) Heb ik nog meer nodig om deze set te koppelen met de SFR-1 of zit hier alles bij?
    3) Deze set geeft alles door via Infrarood, dient hier dan ook nog zo'n kingpin sensor voorzien te worden?
    4) klopt mijn idee over de verlichting ?
    5) zijn er nog handige tips die nuttig zijn om te weten voor dit te installeren?

    Alvast bedankt weer en Fijne avond nog,

    Groetjes Tom
     
  5. Blue

    Blue

    Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Werkendam
    Hallo Tom.

    Ik zou een belletje doen naar rc-lab.
    De besturing die ik heb is voor vier assen.
    Wie weet kunnen de 2 servo's voor je voor assen met een y kabel bediend worden. En dan kijken vanaf welke achterste servo je hem aftakt. Ivm de stuur uitslag. Ik denk zelf de 2 achterste.
    Ik neem aan dat hij wel weet wat de print aankan.
    De assen zijn per as in te stellen.
    Als ik kijk bij onze dieplader op mn werk .is ook een 2x4, hebben de assen van het twee stel de zelfde stuuruitslag als de 2 achterste onder de kont.

    Grz sjaan.
     
  6. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    342
    Locatie:
    dordrecht
    in de kingpin is handig, meeste mensen doen hem daarin namelijk maar dat hoeft niet per se voordeel als je dit wel doet is als anderen dezelfde setup hebben kwa verlichting (op de zelfde kabels) kunnen zij zo met jouw trailer rijden met werkende lampen
     

Deel Deze Pagina