4-axle EURO-PX + 2-axle ICP Interdolly Gallinger trailer

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door articcie, 14 jan 2023.

1. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Nee. Onderkant heb ik open gelaten. Daar zit de print verstopt van rc lab. En de rest van de bedrading. Accu voor de besturing zit in de kist op de zwanenhals.

2. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    20240911_160433.jpg

articcie vindt dit leuk.
  3. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    ozy, bvdh, articcie en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Mooie duidelijke foto's zo!

5. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Soms is een oplossing voor een probleem dichterbij dat verwacht. Het demontabel houden van dit gevaarte,en toch sterk zijn wanneer gemonteerd was zo'n probleem.

Ik heb nu 2 bouten m4 30mm vast gezet in het wielstel dmv ingesmolten moertje, door en door geboord in het laadbed. Hier steken nu 2 draadeinden doorheen welke nu vast zitten met een moertje. Gaat geen kant meer op, en toch als het moet zo uit elkaar gehaald voor transport!

Dit nog een keer of 6 herhalen, en dan is dit gevaarte dus wel demontabel en sterk!

Groetjes Tom 20241224_130423.jpeg 20241224_131652.jpeg

ozy en Marc w vinden dit leuk.
  6. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    2e kerstdag.. een prima dag om nog wat issues weg te werken... namelijk; de lengte in totaal met zo'n 20cm inkorten door van een 4 assige module naar een 3 assinge module te gaan. En van de 2 assige naar een 1 assige module te gaan.

Wellicht een war drastische ingreep, maar het zijn feitelijk 2 vliegen in 1 klap. De lengte wordt beter behapbaar en aangezien er om de Beier aansturing maar 4 servo ingangen zijn en ik eigenlijk 6 ingangen nodig had.. is dat ook dus gelijk opgelost. Niet meer moeilijk doen met koppelstukken en het risico lopen dat het alsnog teveel trekt voor de print.

Dus nog even door zagen!

Goede kerst nog,

Groetjes Tom

Ps.. ik ga um afmaken ook hoor! 20241226_102728.jpeg

ozy en Tamaniac vinden dit leuk.
  7. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    STOP ZAAG!!!

Weet je dat wel zeker? Al ik jou was dan deed ik het nèt even iets anders: laat dat voorste wielenstel (2 aslijnen) helemaal weg, dan kan je het achterste 4 stel misschien zo laten. Dan voorkom je eindeloze besturingsproblemen, want die blijf je nu wel houden met die ene overgebleven aslijn-voor.
    Want dat is en blijft een probleem gebied (om het zacht uit te drukken).
    Verder: Prima beslissing!
    Cor

8. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Haha te laat Cor jou idee is ook door de gedachte gegaan hoor. Lang geleden al zelfs.. maar wil toch graag een klein beetje in de buurt blijven van het originele idee. Dus met 2 wielstellen. Nu kan ik wel met 4 servo's alle wielstellen seperaat aansturen en bijstellen. Dat zijn uitdagingen voor later. Er is nu geen weg meer terug.. ik kijk sowieso liever vooruit dan achteruit!

En ik kan als noodgreep altijd nog de voorste as gelift laten.. dan heb ik al mijn wensen uit laten komen met dit model

20241226_111514.jpeg

ozy, bvdh, Marc w en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Ha. Gaaf. Je bent makkelijk over te halen;) kijk wat jij bouwt is een module trailer. Dus kan je alle kanten mee op. 1 bed 3 zie je best vaak achter een tandem as trekker.

10. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Haha ik ben geen moeilijk daarin indd. Soms zie je het gewoon even niet meer qua oplossingen. Dan is dit forum een goede uitkomst voor ideeën en frisse motivatie.

3 bed 1 zie je inderdaad ook nog wel regelmatig op de weg. En qua lading zit ik te denken aan een shovel van Burnies rc.. zoonlief is dol op grondverzet materiaal...

ozy vindt dit leuk.
  11. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Kan ook een zeesleper(tje) op...

12. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    niet in dezelfde schaal.. dan is het al snel een te kleine trailer.. een havelslepertje zou misschien nog kunnen. Maar kom tegenwoordig nog maar eens aan tekeningen.. Ik heb nog van lang lang geleden alle tekeningen van de Vos Power ( offshore supply vessel). In schaal 1/14 zou die zo'n 5 meter lang zijn..:frustie:

13. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    misschien een 6 a 8 m motor of zeil jacht.
    upload_2024-12-27_20-33-39.jpeg

14. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Of lekker simpel houden,een rupskraan van bruder. Kleurtje er op. En klaar

15. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Nee geen Brüder.. lading is reeds aangeschaft. Later hierover meer.. eerst de trailer afmaken en de lading loopt op de achtergrond...

JoostM vindt dit leuk.
  16. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Heeeejeeeh. Nie te minderwaardig over brüder hé.. ben apetrots op m'n kraantje. Is eerst jarenlang mee in de zandbak gespeeld als graafmachine. En nu een tweede leven als hijskraan.:)

Bijgevoegde bestanden:

JoostM en articcie vinden dit leuk.
  17. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Neehoor, ieder zijn ding toch? Ik vindt 3d printen erg leuk, en aangezien daar steeds meer goede designers bij komen, groeit ook het aanbod met leuke spullen om te printen!

18. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Is zo. Ligt er aan wat je print denk ik. Ik heb geen printer. Maar lijkt me idd wel gaaf..mja Achteraf gezien was een dieplader bouwen van messing en aluminium lucratiever geweest ipv printen. En een metamorfose geven aan een bestaand model is ook mooi om te doen.

19. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Achteraf gezien is het altijd gemakkelijker hé.. ik had Achteraf gezien beter af geweest met de carson dieplader voor +- €750 euro.. mooi staal .. ach zo blijven we altijd iets hebben wat Achteraf anders had gekund toch?

ozy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina