5 juli Electrosleep en vintage glider groep meeting in Wijk en Aalburg. zwevers van 70 cm tot 7 mete

Kan je het motortje niet een beetje richten?
Als je hem toch heb afgeschreven kan je het misschien wel proberen.

Vergeet trouwens geen klittenband mee te nemen die gesleept willen worden met klittenband.
De vleugelpen, stabilo, ontvanger accu en zender zijn trouwens ook handig.

Ik had nog een storinkje in Tilburg maar ik ga nu de spullen laden en nog wat programmeren aan de ASG (dat had ik vanmiddag willen doen).
Klitteband ligt in de auto, schaar zal wel op de club aanwezig zijn.
Ik probeer er rond 10 te zijn, of het moet echt heel slecht weer zijn.
Dan doen we het gewoon volgende week weer, de gehaktballen zijn tot eeuwig houdbaar?

GJ

Dank je Peter.
Als het weer mee werkt hopen we zeker wat materiaal te schieten.
Al beperkt het bij mij tot mijn mobiel.

verstuurd met mijn smartphone

Net na de middag trekt een kleine regenzone vanaf de kust oostwaarts door ons land. Ik verwacht dat we tussen 13.00 en 14.00 een of twee buitjes kunnen verwachten. Tot die tijd is de bewolking toenemend.
Hierna zijn weer wat opklaringen te verwachten met zelfs misschien af en toe zon.
Dit alles bij een temperatuur van 22-23 graden.
De wind;
De is ZZW georienteerd en toenemed van 2bft (om 9 uur) tot 4bft rond 14.00 hr. Hierna zal deze weer afnemen.
Tijdens buien is wel te verwachten dat er uitschieters zijn tot 5 bft.

Ik vermoed dat we rond 1 uur aan de gehaktballen zitten :D

Zo dat ziet er dan nog veel beter uit dan ik verwacht had.
Dan is thermiek niet ondenkbaar.
Ik ben onderweg en hoop jullie straks te zien.

Hoi Eric, bedankt voor je weerbericht
Afgaande op jou bericht, de site van GJVO en mijn eigen site ( Hourly forecast for Aalburg, North Brabant (Netherlands) ? yr.no ) heb ik besloten toch thuis te blijven.
Het is nu hier ( het zonnetje schijnt ) niet voor te stellen dat het over een uurtje of 3 heel ander weer wordt.
Over het algemeen heeft de site die ik gebruik het bij het juiste eind.
Voor degene die gaan vliegen wens ik die een fijne dag toe, en hoop ik dat Bertus gelijk heeft dat de buien net langs je heen trekken.
Als de reis minder tijd in beslag zou nemen had ik gekomen, maar 2 uur heen en en 2 uur terug is me toch teveel om het risico te nemen

Hey King ik snap het een volgende keer beter.

Omwille van dezelfde redenen als King ga ik helaas ook passen.
Hier in belgie is het volledig overtrokken, met momenten winderig en ik zie een brede regenzone afkomen die daar later ook over zal gaan zo te zien.

Het ziet er nog best redelijk vliegbaar uit maar helaas heeft de oppas voor dochterlief zich ziek gemeld en kan ik dus niet de hele dag weg. Iedereen een fijne vliegdag toegewenst, volgende keer beter.....!

Ik ben er helaas ook niet bij mannen.... als ik hier naar de bomen kijk is het me net te veel voor de KA6...voelt nie goed. Maak er een mooie dag van !

Zo, net weer thuis na toch nog lekker gevlogen te hebben.
We hebben vandaag na 12.30 toch nog verassend lekker vlieg weer gehad.

Ik heb mijn Discus 2a geremaidend en Berrie heeft zijn hernieuwde Grunau Baby gevlogen.
Dat ging beide super!!
Mijn 2de vlucht met de Discus was erg lekker, zelfs nog mijn rondjes in de thermiek gedraaid ong. 50 mtr stijg opgepikt en als laatste een zeer mooi landing :cool:
En Berrie had het idee dat de GB net ff iets beter vloog als voorheen.

De broodjes bal van de vereniging beginnen haast legendarisch te worden.... Erg lekker!!

Bertus had het wel druk om alle zwevers een liftje te geven, maar dat vindt tie niet erg:thumbsup:

MVC Wijk en Aalbrug en Bertus, bedankt voor het gezellig dagje!!

Eric

Graag gedaan Eric.
Het was inderdaad erg gezellig en er is veel gevlogen.

Zelfs 2 zwever piloten voor het eerst gesleept.
Ze zijn ook met het virus besmet

Nu snel naar huis en de boel uitladen.

Zo de boel hangt weer aan de lader.

Vanmorgen begon de regen die Eric gelukkig eerder dan verwacht.
We konden dus gelijk aan de heerlijke ballen gehakt.

Daarna snel uitpakken.

Van het vliegen heb ik geen foto's want ik had amper tijd om een slokje water te drinken.:p

Ik heb ook nog even met Berrie zijn skyfal gevlogen.
Man wat vliegt die lekker.
Ook nog even in een klein belletje gehangen.
Later werd de thermiek beter.

Laatst bewerkt:
Gelukkig, toch nog een paar beelden :D
Dat is voor het nagenieten altijd fijn.

Bertus, hoeveel sleepjes heb je vandaag gedaan?? :p
En volgende keer (bij beter weer) wil ik een keertje een schaal sleep doen met me Discus, inclusief een volledig rondje en laag over het veld.

Ik denk toch 25 sleepjes.
Gemiddeld is iedereen een keer of 4 omhoog geweest denk ik.

Ja een schaal sleep lijkt me ook leuk is een goed plan.
Ik weet even niet wanneer de volgende esg meeting is.

Even eerlijk, het was niet het meest ideale weer.

Toch hebben we schik gehad.

Eric weer na 4.5 jaar met z'n schaalbak. En dan nog twee mensen hun eerste sleepjes. Toppie toch?!

De Grunau Baby heeft inderdaad weer gevlogen. De eerste landing was wat hard (die daalsnelheid daar wen je maar niet aan ;) ) maar er was geen schade. Eric heeft ook dat deel goed gerestaureerd. Ik voel me een mazzelaar.

Hopelijk met beter weer eens goed van het nieuwe vliegbeeld genieten!

5fp4.jpg

Met de Grunau Baby ben ik twee keer naar boven gesleept. Met de Supra een keer of 4.

Tot de volgende keer!

Bij elkaar er weer 100 ah er door gejaagd vanmiddag.
De loodaccu's worden met 20 A vol geborreld.

Back