7 de FPV meeting

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door freijn, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HPI Freak

HPI Freak

Lid geworden:
    11 jul 2004
  2. HBFP NL

HBFP NL Guest

Leuke foto's!

3. ChristianV

ChristianV

Lid geworden:
    3 sep 2009
    Wederom was het weer een gezellige en ook nog leerzame dag !

Het is toch leuk om lekker relaxed overal een beetje te kijken en te snuffelen.

Ik kreeg spontaan een videobril op mijn hoofd geduwd om zo mee te kijken met de vliegende FPV'r. Heel erg leuk en ik stribbelde ook zeker niet tegen :p.

Dus lekker door de bril van Roel gekeken relaxed op een stoeltje. En als iedereen om me heen ineens was vertrokken dan had ik dit zeker niet gemerkt, ik was helemaal in een andere wereld :cool:

Af en toe bij een aantal mensen gaan staan en aandachtig geluisterd naar de theorie en praktijk verhalen. Bijvoorlbeeld over de beroemde "klaverblad" antenne's. Als nieuweling die nog steeds wil starten is dit erg leuk om te volgen. Dat is ook het leuke aan deze hobby, mensen hebben ieder een eigen reden waarom ze voor deze tak van sport hebben gekozen.

De een vind de techniek erachter erg interessant, de ander wil zich gewoon in zijn eigen vliegtuig verplaatsen en iemand anders wil gewoon weer hele mooie beelden maken...

Ook nog een tijdje met Hugy zijn "draadloze" bril meegeken en was erg mooi ! Hij heeft me ook nog wat tips gegeven over hoe je het beste kunt beginnen...

Iedereen bedankt voor de gezellige en informatieve middag !

Groeten,
    Christian

P.S. Mijn execuses voor het achterlaten van het lege "Bullit" blikje bij de uitgang van het vliegveld. Ik ben al pratend naar mijn auto gelopen en dit compleet vergeten...

4. HPI Freak

HPI Freak

Lid geworden:
    11 jul 2004
    Ben het met Christian eens, en heb hetzelfde ervaren zoals hij.
    Kortom, het was helemaal toppie.

5. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Ik heb dit ook al 2 keer gehad, 1 keer toen ik mijn twinstar kwijtgeraakt was en de dag erna terugvond, en 1 keer toen ik de voeding naar de kodak zx1 uittrok terwijl die nog aan het opnemen was.
    Beide keren kon het bestand weer hersteld worden door windows schijfcontrole te gebruiken (rechtklik op de schijf die het geheugenkaartje voorstelt, properties/eigenschappen -> tools > schijfcontole/check for errors en vervolgens automatisch fouten herstellen aanvinken)

Success en we willen die beelden hier natuurlijk te zien krijgen he :)

Het wordt trouwens hoog tijd dat ik mijn twinstar terug met fpv ga uitrusten en mijn hexa ook. 'T is al veel te lang geleden dat ik nog fpv gevlogen heb !

6. HPI Freak

HPI Freak

Lid geworden:
    11 jul 2004
  7. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    trackertje aan het begin van het filmpje doet het goed!!!!

(OOIT komt er hier ook 1...)

8. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Hoe is het eigenlijk afgelopen met de skyfun. Na de crash had ik hem al vrij snel gevonden via met de alulah. Daarna zijn wat mensen in de auto gesprongen om hem op te halen maar ik heb hem nooit meer terug gezien.
    Op de meeting heb ik ook maar weer eens bewezen dat trackers eigenlijk redelijk overbodig zijn. Wil je om je heen vliegen in een straal van 2-3km dan heb je niets meer nodig dan een setje cloverleafs. Wil je echt ver vliegen zet een statiefje met een patch of yagi neer en vliegen maar.

9. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Heb je ff een mailtje gestuurd :p

10. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Mooie beelden, ik hoop dat er nog meer filmpjes komen.

Taco.

11. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Leuke reacties allemaal !!

Wil 1 ding eens vragen.
    Ik heb gisteren meerdere mensen gesproken die niet konden vliegen omdat ze storing hadden.
    Is het een idee om TOCH maar om beurt te vliegen ?
    ( als de piloten met elkaar overeen komen kunnen ze natuurlijk tegelijk vliegen !)

Maar net zoals met een frequentie knijper een FPV stokje te maken.
    Een lijst op te hangen en die op volgorde afwerken.
    Als je systeem opgesteld is en je wilt vliegen schrijft je naam op de lijst en wacht tot het stokje vrij is/komt.
    Alle anderen houden hun zenders RC+video uit.

Laat eens weten of er behoefte is aan zoiets ?

Dat er veel mensen komen is leuk en goed en moet ook, maar er kleven dan
    ook weer nadelen aan.

Wat ik ook gezien heb dat er regelmatig GEEN vliegtuigen in de lucht waren , dus tijd
    te kort is er niet.

groeten
    Frank

12. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Ik denk dat het gewoon handig is om er twee te laten vliegen met vermelding van de frequentie. Bv. de eerste vliegt met 35Mhz en 5,8 video en de ander met 2,4 en 1,3ghz video. Dan heb je geen storing en diegene die vliegt vermeld de frequenties om te kijken of je zo een mooie match kunt krijgen zoals het voorbeeld hierboven.

13. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Hallo Allemaal,

Ook ik heb genoten van de gezelligheid en vooral het delen van de ervaringen en de problematieken, die wel of niet overwonnen zijn. En dat maakt dit onderdeel van de hobby juist zo leuk... veel te experimenteren en het kan altijd beter.
    Zelfs adviezen gekregen hoe mijn puppie chihuahua in te (laten) enten.. :)

Mijn zoon vloog even mee met Sander en is dus samen met Sander tegen de paal gecrashed. (het was zijn eerste FPV "meevlieg" ervaring)

Hij staat nog te shaken...

In ieder geval weer veel geleerd en vandaag reeds wat bestellingen de deur uitgedaan.

Alleen vanwege de vele adviezen inzake een goede Kamera heb ik geen keuze kunnen maken (even door de bomen het bos...).

Dus als er wat dit betreft nog een advies is.... ( ja ik weet er is intussen al zoveel op het forum aangegeven, maar het lijkt wel of er elke week weer wat meer ervaring mee is...)

Volgende x zal ik ook een Easy Starretje meenemen en hopelijk met vliegwaardige FPV setup.

Wat mij betreft in ieder geval tot ziens ( en mogelijk ook weer op deze locatie?)

groet,

Jacques Verburg (degene met dat zwarte shirt met HD embleem).

14. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Jaques,
    Hierover hebben Sander en ik met jouw gesproken:
    540TVL SONY CCD Chipset Color Board Video Camera for Security - SecurityCamera2000.com

15. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  16. Aaalie

Aaalie Guest

Super meeting, leuk om mede forumleden i.r.l. te ontmoeten. Ook weer veel geleerd! Bedankt voor de organisatie.

Er werd idd veel gekletst (daar is de meeting ook voor), toch werd volgens mij de beschikbare vliegtijd wel nuttig besteed. Er was idd een tijd niemand in de lucht, er werd toen gesleuteld/afgesteld aan een antenne tracker.

Nogmaals bedankt, ik heb genoten!

Vriendelijke groeten,
    Aldert

17. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    De skyfun is al weer teruggevonden met minimale schade ,hoorde ik van de eigenaar.
    De generator die ik mee had werd eerst aangeduid als storingsbron.
    Daarom wilde ik weten of alles ok was,later bij het terug brengen naar het veld hoorde ik dat het toch iemand op het video freq was???

En je verhaal over rondvliegen zonder trakker klopt ,het is best mogelijk rond te vliegen zonder trakker een km of wat.

Bij het kijken in mijn zender tas zag ik net nog een freq knijper aan mijn zender zitten .
    Kanaal 72 ,waar kan ik die heen sturen past vast wel in een envelop.

Groeten Wiebe.

18. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Wiebe,

Voor de knijper krijg je een pb van me. Ga even achter een adres aan.

Bedankt !

19. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Sander Remy. pb & email. !!!

20. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ja sander dat wordt een nieuw wind vaantje betalen :p