700 size bouwen , welke ??

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Bask04, 29 okt 2013.

1. Eelco

Eelco

Lid geworden:
    23 aug 2011
    Verbaasd me eigenlijk dat de Align Trex700E nog niet genoemd is. Is daar iets op tegen?

2. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Helemaal niets! Ik heb alleen de swashplate vervangen door een Goblin swashplate om de speling weg te halen. Ook een kleine aanpassing in de staartsectie om wat speling te verhelpen en verder een perfecte heli!

Ik heb hem verkocht omdat ik twee gelijke heli's wou hebben en mijn voorkeur is uitgegaan naar Logo. Da's de enige reden.

3. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    +1

ik vlieg die 700er T Rex, super vogel voor mijn vliegkunsten

Groet, Uwe

4. Super john

Super john verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 feb 2005
    +1

Ik heb 3 stuks 700-trexen....Veel voor weinig geld, SUPER machines, en ook genoeg voor mijn vliegkunsten

5. Bask04

Bask04

Lid geworden:
    17 jul 2012
    Ow ik vind de logo zo verschrikkelijk mooi,
    Maar er is n behoorlijk prijsverschil met de trex 700 e
    Ik twijfel sterk, een ding is zeker, de kerstman neemt een van de 2 mee

6. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    De Logo is wel wat duurzamer, en dat ga je zeker merken :)

7. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Als de Kerstman hem meeneemt zou ik het wel weten ;-) Wel goe dat je er de tijd voor neemt om je keuze te maken.

8. Freddie1

Freddie1

Lid geworden:
    19 sep 2010
    LOGO:lol::lol::lol:
    mvg. Freddie

9. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Als ik het briefje aan de kerstman zou schrijven,
    zo zal het ook LOGO heten,
    maar mijn kerstman schreef terug,
    jonge, vlieg eerst maar met jou T Rex, volgend jaar praten wij verder, ha ha

Groet, Uwe

10. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Al eens goed het geschrift van de kerstman bekeken :confused: het komt toch niet bekend voor :confused: Zou kunnen he :cool:
    Logo's zijn zeer degelijke heli's die hun kwaliteiten al bewezen hebben . Align ook overigens .

11. Eelco

Eelco

Lid geworden:
    23 aug 2011
    Mag ik vragen wat er dan zo veel beter aan een Logo is? Deze is dubbel in prijs vergeleken met Align. Waar zitten die verschillen dan in? Ik kan me voorstellen dat je de ene mooier vindt dan de andere, dat wel, maar of je kunt stellen dat .......
    :)

12. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik zelf heb geen Logo maar een clublid wel en heb hem ongeveer dezelfde vraag gesteld . Een logo bestaat uit minder onderdelen en heeft daardoor minder kans op speling tussen onderdelen onderling . Het frame is ook iets apart ,zeer compact en dus ook zeer stijf . Kwalitatief zijn de stukken ook beter . Een logo is meestal ook wat lichter dan de andere merken wat dan weer de vliegtijden ten goede komt . Hun v bar en fbl systeem is ook 1 van de beteren . Enz .
    Ik vraag me alweer af waarom ik een Agile ga bouwen :confused: A ja , ik wou eens iets anders .:cool:

13. Super john

Super john verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 feb 2005
    !Koop een heli die bij je portemonnee past anders is de lol er al snel vanaf!!

14. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    +1 :cool:

15. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
  16. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    ''Dit bericht is gesponsord door de kracht van speculatie'' ;)

Duurzaamheid is 90% de vliegstijl van de gebruiker en de manier van onderhoud.

17. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Als je inderdaad zo vliegt, als je schrijft, Anko,
    dan ben je heel goed, ha ha
    :p(grapje);)
    Groet, Uwe

18. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    De besproken merken tot nu toe zijn allemaal gemaakt voor hetzelfde doel: 3D op hoog niveau. En dan mag je best vermelden dat de één door zwaardere dimensionering duurzamer is dan de ander. Dat is geen speculatie maar een feit. Zo zijn bijvoorbeeld de nieuwe zwarte tandwielen van Align duurzamer dan de witte.

Juist vliegstijl en onderhoud zijn persoonlijke interpretaties en daardoor slecht meetbaar en automatisch een verstoring van de feiten.

Align schrijft voor de 700 voor dat de lagers in de bladhouders iedere 20 vluchten geïnspecteerd en waar nodig vervangen moeten worden. Maar wie doet dit? En is de vermelding hiervan in de handleiding nu een toegevoegde waarde op de duurzaamheid?

19. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    +1 Joop,

nu weet ik ook waarom ik een T Rex 700 heb en (nog) geen Logo

Groet, Uwe

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Als Mikado onderdelen in Duitsland worden gefabriceerd heb je daar wellicht al een deel van het prijsverschil. Ik weet echter niet of dat zo is, als Duits bedrijf kan je natuurlijk ook gewoon de productie elders uitvoeren. Verder is het meestal ook merkbeleving en mogelijk een verschil in kwaliteit.

Bijvoorbeeld een materiaal als aluminium heb je in verschillende legeringen waarbij het een wellicht sterker (en duurder) is dan het ander.
    Een model kan bepaalde breekpunten hebben zodat bij een crash duurdere delen mogelijk niet beschadigen, al is dat nadelig voor de verkoop van onderdelen. Van een frame enkel een deel kunnen vervangen lijkt me handiger en goedkoper dan wanneer het uit een stuk is.
    Of je een kale kit kan kopen is misschien ook van belang, alle onderdelen opgeteld kost vaak meer dan je kit, zelfs als je veel moet vervangen kun je mogelijk beter een kit zonder elektronica kopen. Van Align heb je meestal minimaal met motor en esc die je dan misschien weer kwijt moet raken. Nog afgezien van het feit dat je van het begin af aan misschien iets anders wilt gebruiken; een bijgeleverde esc waarvan de bec niet voldoende stroom kan leveren heb je bv weinig aan.
    Dat zijn zo wat dingen die ik zou overwegen voor aanschaf.

Laatst bewerkt: 12 nov 2013

Deel Deze Pagina