8 ste FPV meeting

Volgend weekend valt bij deze voor mij af, is er al duidelijkheid over een datum mannen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren :

===================
De cijfers,na te lezen via de link.

- 20 reacties in totaal !!!

- 30 Juli 75%
- 6 aug 78,95%
- 13 aug 78,95%
- 20 aug 75%

- IJmuiden 57,89%
- Enschede 10,53%
===================

Dus 6 Augustus in IJmuiden !!!! met een slecht-weer-uitwijk voor 13 Augustus

===================

We hebben daar 1 locatie op het oog met 2 uitwijk mogelijkheden.

Interesse in een BBQ?
Interesse in Nachtvliegen ?

Iedereen die zijn email adres vorige keer al gegeven heeft hoeft niets te doen en ontvangt meer gegevens per email, zoals vorige keren.

Anderen die nog niet hun email adres gegeven hebben, graag even per PB aan mij.
Zal wanneer ik de mail verstuurd heb dit ook hier vermelden zodat je kunt checken of
je deze inderdaad gehad hebt. ( in de loop van deze week)

En nu maar hopen op mooi FPV weer.

Groeten

Frank

Ooww slechts 155 km iemand in de buurt van Nijmegen interesse om te carpoolen ?
Met bbq en/of nacht wordt mij toch iets te laat in ieder geval.
Hoop dat k nog in maillijst sta

105 vanaf tiel, ik ga er nog even over nadenken. Door de benzine prijs is het voor de lol rijden er wel een beetje af. Te weinig budget voor om dat nog te doen.

Zou wel graag een keertje willen kijken..... Spul wat ik heb stel nog weinig voor.
Ga wel een vliegend vleugeltje (130cm) maken, mn indoor carbon stick trekt al dat extra gewicht niet zo en 7 min vliegtuig is ook niks.

143km vanuit Roosendaal, en eigenlijk net te vroeg om mijn nieuwe nemo fatsoenlijk in te vliegen/rangetesten.
Voor mij wordt het waarschijnlijk de 9e meeting.

Sven alleen door te vliegen wordt je beter, en door te vliegen met goede piloten ga je sneller vooruit. Ik zelf vond het op de vorige meeting juist geweldig. Ik vloog net pas FPV, op een schermpje (7 inch) en had nog nooit een range test gedaan. Ik vlieg gewoon tot er storing komt en dan draai ik een beetje met het kistje zodat ik weer op de weg terug ben.

Doen, doen en doen dus :)

Door zomaar lukraak een kist de lucht in te gooien wordt niemand beter.
Als de besturing wegvalt is de kist aan puin of nog erger, verdwenen.
Ik wil eerst weten of mijn splinternieuwe Remo een beetje wil met 400mw + assan aanboord.
Als ik hem de eerste vlucht al totallos vlieg, zingen ze er over 10 jaar nog over. :lol:

Je kunt, als snel stuurt, redelijk boven land blijven. Iets verder , dan gaat de Remo zwemmen leren... :-)
Nemo's zwemmen redelijk goed, Remo's weten we nog niet natuurlijk...

Zeewater temp is 17 graden, maar die (grote)boten om je heen maakt het niet gemakkelijk.

Er is natuurlijk veel prof./ervaren hulp lokaal aanwezig !

Je komt toch wel ??? Kan iedereen even de REMO aanraken.....

Door zomaar lukraak een kist de lucht in te gooien wordt niemand beter.
Als de besturing wegvalt is de kist aan puin of nog erger, verdwenen.
Ik wil eerst weten of mijn splinternieuwe Remo een beetje wil met 400mw + assan aanboord.
Als ik hem de eerste vlucht al totallos vlieg, zingen ze er over 10 jaar nog over. :lol:

okee even de jomanda uithangen ,niet om te jennen Sven maar om je te waarschuwen .
2,4 ghz rc gaat kak vliegen .
35 mhz gaat prima tot 750 meter,zonder aanpassingen .

Ik zou lekker rondjes gaan vliegen met 35mhz .
Ik kan alleen zeggen dat met dsm2 het wel goed gaat maar dat is met 5,8 ghz video.
Maar je moet het zelf beslissen .
Waar vloog remy hem mee?

Groeten Wiebe.

35mhz heb ik niet, nooit gehad ook. ;)

Remy vloog hem op UHF trouwens.

Ik heb ook UHF, alleen wordt er soms een probleem van gemaakt dat het chainlink is. Dus ik heb geen andere keus dan met assan te gaan vliegen op een meeting.. Pieter, die ook met een nemo op assan vliegt, beweerd trouwens dattie met gemak 500 meter haalt, en die heeft 1.3Ghz 800mW ipv 400mw in zijn nek liggen. Maargoed, wat wel en niet kan, weten we pas na een paar tests. Dat ga ik niet overlaten aan "gooi maar en kijk of hij uit de lucht valt". De nemo kapot zonder een FPV vlucht gemaakt te hebben, overleef ik niet. ;)

Hoi,

Ik vlieg nu tot 800m met de 6 kanaals korte antenne Assan. Antennes momenteel nog niet gericht.

Van me af geen problemen tot 800m met een ***mW zendertje op 5.8GHz 10cm verderop.

Terug hapert de besturing wel maar valt niet volledig uit.

Ik denk als ik de ontvanger antennes wat zou richten zodat je op de zijkanten straalt dat het al beter is.

Veel verder zal het wel niet worden ben ik bang
Dus ik heb zojuist een Corona 8ch Synt ergens van afgeplukt en dan ga ik wel even op 35MHz testen. Eventueel nog later de antenne verlengen naar 2,02m. 4,04 vind ik net iets te veel van het goeie.

Zag net wel 3,8Km staan met die ontvanger en 4m antenne.

Laatst bewerkt:
Ik heb er een 7 kanaals assan met lange antennes in zitten, de sprietjes komen uit onder de staart, terwijl de vTX helemaal voorop de neus zit bij de camera. Hopelijk geeft dit voldoende ruimte om van storing niet al te veel last te hebben.

Maargoed, ik DENK dat het op de 6e nog wel zal regenen want vanaf dinsdag zwelt het rotweer alweer aan. :( Dus misschien heb ik nog net genoeg tijd om de nemo een keer op een polderweg te testen op reikwijdte en een keertje op zicht in te vliegen. :yes: Maarrrrrr... ik moet nog wel iemand vinden met een zuinigere auto die wil carpoolen, want met mijn auto is ijmuiden echt niet te doen. Boven water vliegen doe ik eigenlijk ook liever niet met een nieuwe kist, maarja..

Sven,

Zoals je hebt kunnen constateren heb ik Zeer goede connecties met ene Paulusma.

Deze goede man heeft mij beloofd, na veel sigaren en drank, dat het de 6e heel mooi weer gaat worden !

piet.jpg

Back