9de Mbf multicopter meeting!! 15 Juni In Soesterduinen !

Zoek een plek. Verken het en organiseer wat.

Je zou er zelfs een racebaan kunnen uitzetten voor een meet. We zoeken nog tracks voor dit seizoen.

Arnhem is ook goed te doen qua afstand, ben er alleen niet zo bekend met de omgeving.
Voor vlieglocaties zoek ik altijd naar plekken die op z'n minst voldoen aan de volgende punten:

- Niet te dicht bij bebouwde kom. ivm klachten, veiligheid en gezever over privacy
- Geen zicht op de quads vanaf drukke wegen in de buurt, in verband met afleiding van het verkeer en ook hier weer veiligheid.
- Geen drukbezocht gebied, of op z'n minst op een rustig moment.

Het Kootwijkerzand zou eventueel ook kunnen, dat is flink uitgestrekt en lekker centraal. Lijkt mij een ideale plek voor races, de mogelijkheden voor verschillende tracks zijn daar eindeloos.

Qua races denk ik dat ik een probleem heb met frequenties, ik heb video op 2.4 en control op UHF. Video houdt niet zo van andere 2.4 control frequenties.

Ja die foto die ik liet zien is een mooi plekje in westervoort/duiven

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de races vliegen we voornamelijk 1 voor 1, dus dat is opzich niet zo een probleem.

Ik moet eerst er nog voor zorgen dat mijn quad goed afgesteld is. Hij heeft wat rare eigenschappen (niet alle inputs reageren axiaal), ik ben al maanden aan het puzzelen wat de oorzaak kan zijn. Props, motoren, regelaars, flight controller allemaal al verwisseld. Flink lopen tunen, maar ik krijg het niet weg.
Ik vlieg nu met de KK2 in acro, nadat mijn CC3D een componentje kwijtgeraakt is in een crash.

Ik heb niet zo'n moeite met een minder goed afgesteld vliegtuig, zo lang het maar voorspelbaar is, en zo voelt het nu niet. Ik ben hem continue aan het "opvangen", zie filmpje

Mannen, dit topic gaat niet over Arnhem, open daar anders even een nieuw topic voor. Deze is voor Soesterduinen.

...De vliegkunsten van Douwe met zijn Warthox vond ik ook zeer indrukwekkend alsmede later op de dag iemand waarvan ik helaas zijn naam niet weet die ook zeer vette moves maakte met zijn Quadcopter.

Was die Quad met dat bolletje erop en met Multiwii brein.
...

De Quad met het bolletje op z'n kop was die van mij ;-)

Helaas ben ik ook alweer veel namen vergeten na 1 meeting. Een meeting per 6 weken ofzo zou wel mooi zijn!
Voor je het weet is het weer :onweer: of zelfs :xmas:

Mvg, Leo.

Hallo beste Multicopter piloten uit heel Nederland en Belgie.
Ik zat gisteren effe te denken............
Misschien een idee om dit vliegseizoen toch nog ene keer een Multicopter vliegmeeting te houden in Soesterduinen?
De voorgaande keren waren feitelijk allemaal een sukses en de opkomst boven verwachting.
Veel toestellen te zien vliegen en veel kennis en praatje pot te maken.
Hebben we er zin in om dat nog eens dunnetjes over te doen?
Een zaterdag of een zondag nog voor eind september ivm het omslaan van het zomerseizoen lijkt me het beste.
Laat maar horen of er animo voor is.
Ik zal er in elk geval bij zijn.
Vr Gr Erwin

Vorige keer baalde ik enorm dat ik een dubbele afspraak in m'n agenda had, dus deze keer ga ik er gewoon plaats voor máken :-)

Heren..............
Wat een fijne reacties op mijn suggestie om weer een Multicopter vliegmeeting te houden in Soesterduinen.
Erg plesant om te horen dat er genoeg animo voor is.
Ik kijk er ook naar uit en beleef er altijd veel plezier aan en leer dan ook veel bij door kennis en ervaring uit te wisselen.
Maar nu de hamvraag: wat lijkt jullie een goeie datum om de vliegmeeting te houden?
Wellicht eens kieken op welke dag in het weekend de meesten kunnen.
Iedereen plezieren zal onmogelijk gaan, maar met wat goede wil komen we vast een heel end.
Vr Gr E

Back