"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 okt 2007.

  1. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Wat is nu juist het voordeel van al dat alu? Betere rij (crawl)-eigenschappen? Of is het enkel voor het oog? Want deze zal toch wel een flink stuk zwaarder zijn dan de standaard uitvoering?

    Ik zou mijn crawler (cr01) ook tot zoiets willen ombouwen, maar dan moet ik er wel een voordeel uithalen, anders blijft hij voor 90% stock.
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Uhm, sommige dingen hebben indedaad de functie, beter te zijn dan de originele parts.
    En zou hiermee,positief de handling en zo, kunnen vergroten...


    Echter in mijn geval was het DE taak hem zoveel mogelijk in het alu te krijgen,en er dus achteraf, ongewild, een shelfqueen van te maken, iets wat aardig gelukt is. Denk ik, ;)

    Wil je echt een goed werkend geheel, dan zou ik af zien van de " alu manie" , en enkel dat opwaarderen wat echt zin heeft. En geloof me, wil je crawlen, koop een crawler.
    De f350 is echt een schaalmodel... Geen klimgeit.

    Ik zou de cr01 ook gewoon stock laten als je er mee wilt klimmen.
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Piggyback shocks

    Update van vandaag ( 18-11-2009 )
    Bouw-vorderingen
    Piggyback shocks!
    Maar dan ook de echte, en niet de look alike's! Nee, enkel echt full function, echte piggy's
    Mooi, en lastig, dat had ik al geschoten, en of ik gelijk kreeg!

    Door het lift chassis, en de bredere assen, liggen de shocks in een v vorm onder de wagen, geen probleem voor de originelen, want deze hebben veel flex, maar de nieuwe shocks hebben montage oogjes, en dus veel minder flex.
    Alles moet verbreed worden, en moet er veel rechter onder, anders lopen de dikke veerschotels tegen de assen, en erger, gaat de boel wringen bij volledig inveren.

    Niet grappig.... Er was een reden warom de shocks al meer dan een jaar op de plank lagen;)

    Zooitje alu, onderdelen, en wat plastic, rubbertjes, en een staafje rvs:
    [​IMG]


    Alles moet verbreed worden, en niet zon beetje ook. Maar 3,5cm vebreding aan enkel een kant, dat lijkt niet, dat is heel raar, net of je een sate prikker in een aardappel steekt, totaal niet in verhouding.. Dat begint goed.. ZUCHT...

    Dus de verbreding moet in minimaal 3 delen. de bevestigingsflapes aan het chassis, de afstand van de schoks aande flapjes, en de afstand van de schokbreker aan de onderkant van de as.


    Met frisse moet, men neme 16 wheelstoppers, 32 stelstiften van 5mm, en eveneens een slordige 32 rvs dopmoertjes. Das van dit spul qua onderdeeltjes, maar dan iets meer:
    [​IMG]


    Productie werk!
    Opdracht, maak 16 gelijke paren. En zorg dat alles exact haaks staat!
    [​IMG]


    De oude situatie: (let op de extreme V hoek, welke de shocks maken ten opzichte van het frame)
    [​IMG]
    [​IMG]


    Tja verbreden, weet je nog, dik 3,5cm, anders liep de boel niet vrij, en kon het geheel niet geheel inveren, en ik wil en zou een volledig functionerend model houden! Dus ook al veert het nooit heelmaal in, het moet het wel kunnen. Dus ja, de nieuwe situatie, erg inventief, en doet geen afbreuk aan de lijnen van het chassis.
    [​IMG]


    Nu de bovenkant van de schok nog monteren op de "flapjes" , maar ook hier weer moest er dik verbreed worden, om evenwicht te krijgen, en het "beefy" uiterlijk behouden, dit op dezelfde manier gedaan, en er nog 3 conische ringetjes aan toegevoegd.
    [​IMG]


    De onderkant, ook hier weer moest er verbreed worden, en de hoek noest anders, anders liep de boel aan bij volledig inveren. De 3 conische ringetjes, een 2,5mm spacer,maakte dit weer mogelijk, zonder te iel te lijken:
    [​IMG]


    Hier een leuk close upje hoe het nu exact zit vastgeschroefd op elkaar...
    Vanuit deze hoek lijkt het apart, maar bij een normale kijkhoek lijkt het echt zeer goed...
    [​IMG]


    Hier even een iets meer normalere hoek:
    [​IMG]


    Niet al te beste foto's, maar het idee is duidelijk; Persoonlijk vond ik dat rode wel erg mooi, maar echt lelijk is dit niet,het is wel evne wennen, al dat alu. Zeker als je al 2 jaar zowat tegen rode shocks aankijkt!
    [​IMG]
    [​IMG]


    Ook even getest of de mfc-02 op Assan wil, en zoals verwacht werkt dit prima. Moet nog wel even alles goed instellen op de mfc-02..
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    dat is weer een aantal grammetjes bling bling erbij,hahaha
    o ja mag je niet uitlachen anders verwijderd de moderator mn mening hihi,
    in haarlem heb ik in je bliksem bezoekje haar mogen aanschouwen en zag er imposant uit hoor,
    ik hoop dat deze schokbrekers een betere wegligging gaan geven,
    ik zag op een site of ebay bij 1 van mn surf tochtjes een aantal tamiya bodies van gegoten alu,
    ik zal er weer even naar gaan smurfen als ik effe tijd heb,
    waren f350,toyota en tundra en nog enkele maar niet bij stil gestaan ik zocht iets anders dus ben doorgesurft,
    groeten markioo
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja, ik had ze gezien,maar zit een beetje met het feit dat ze wel heel erg dun zijn, en dat mijn verbreders, dan wat klem komen te zitten, omdat ze dan niet meer naadloos aansluiten...

    Zal vanavond even spelen met de zender, en kijken of de mfc, te calibreren met zijn nieuwe wontrole unit, en of de lier werkt, heb namelijk als een eerste uitbreiding gemaakt in de fc16, de nieuwe highlift zender!
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    tsjonge, ik ben wel een beetje aan het kwijlen;), mooi projekt:p:worship:
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Fijn dat je de updates nu post voor post doet, want de eerste post werd wel heeeeeeeel erg lang :D
    Het blijft een fantastisch model, die wielen zijn echt een eye catcher.
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Kleine update in tekst, grote in de functionaliteit!
    Oke, ASSAN is MFC-02 PROOF!
    Alle voorgangers waren in principe vrij "simpele" units, maar de mfc-02 is (min of meer) (speciaal) gemaakt voor (deze) trucks.
    En veel meer uitgebreid dan alle andere series, dus men verwachte nog wel wat problemen op bepaalde fora's. Eigenwijs dat ik ben, heb ik gewoon de gok genomen, en de zender al omgebouwd, en dan pas testen, ;)

    (heb de fc-16 omgebouwd naar de 2.4 dmv de assan module) Velen verwachten problemen vanwege de codering van het signaal, maar zoals boven te lezen, werkt alles vlekkenloos!

    Het enige minpunt is dat als je nu de zender uit doet, de wagen dit niet herkent, en de irritante alarm geluidjes en knipperlichtes niet meer doet... Dus de mfc-02 "denkt" dat er nog steeds signaal is vanuit de zender, terwijl dit niet zo is. Persoonlijk vindt ik dit niet zo erg, vond het vreselijk irritant.

    Zal waarschiijnlijk te maken hebben met de signalen voor failsafe vermoed ik. Meende dat deze op hold stoden, kan er wel even een keer de scope aan hangen om te kijkne of mijn vermoedens juist zijn.....
    * psygho (emil) * is blij!!!
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Pffrt, wat een werk, maar alles is nu weer op datum, en de gehele startpost is aangepast... Het waren ook wel heel veel foto,s...

    Hopenlijk zijn jullie nu weer tevree, en leest het nu een stuk lekkerder weg.
    Mvrg: Emil

    Kon me ergens een sticky herinneren, met iets van 640x480, en max 10 foto's per posting ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    toppie Emil:thumbsup:,blijft mooi om te lezen, en het eindresultaat is geweldig:cool:
     
  11. mark

    mark Guest

    Aan bovenstaande valt niets toe tevoegen.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update 30-11-2009:

    Een 8 kanaals multiswitch!
    Hoe ziet dat eruit ?
    [​IMG]

    En even wat verderaf zien we dit:
    [​IMG]


    Zoals sommigen mischien wel weten, heb ik onlangs een mooie passende zender gekocht voor dit monster. Ik heb gekozen hier een apart bouwverslag van te maken.

    Ondertussen is hier het een en ander al aan veranderd. Zo is hij omgebouwd naar Assan (2.4ghz), is er een lier switch ingekomne, en zijn er 8 schakelaars gemonteerd en aangesloten, vor de multiswitch. Lees de dedetails in dit topic!
    robbe-futaba-fc-16-ombouw-uitbouw-topic-alu-f350-zender-30-11-2009-_-8-kanaals-multiswitch

    Nog iets moois, het monster krijgt kleur...:cool:
    Vandaag begin ik met de demontage van de kap, en maak ik hem verzend klaar. De kleurstelling is min of meer bekend en word iets met rood metalic/mica, iets met champagne, en antreciet grijs, en zwart.

    Hoe het allemaal EXACT word kan ik jullie , nog niet vertellen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    spuit je hem niet zelf?
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee, beter GOED laten doen dan zelf slecht gemaakt!
    En zeker bij deze auto, moet alles PERFECT! en dat spuiten, is heel wat anders dan lexaan spuiten,ABS spuiten kan ik niet....

    Nu word hij gedaan met autolak, met de bijbehorende meerdere blanke lak lagen!
    Beter dan dit word lastig!
     
  15. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    ben benieuwd naar het resultaat!!
     
  16. mark

    mark Guest

    Ziet er netjes uit.

    Alleen jammer dat je met de switch van Conrad 2 kanalen kwijt bent, dan had je beter voor die van Cheeta kunnen gaan, ook zeer leuk geprijsd.
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee, deze werkt niet (nog) op Assan.. Enkel op Corona.
    Hij komt zondag langs, om te kijken met mijn scope of we kunnen achterhalen waar het probleem zit....
     
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update 05-12-2009:
    Het is zover, de kap delen zijn naar de spuiter!
    Geen idee hoelang ze weg zijn, maar dat zien we wel. Goed werk mag zijn tijd kosten!

    Kaal gezicht aan de muur:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. mark

    mark Guest

    Zelfs zonder kap ziet ie er bij jouw gewoon goed uit.

    En naar welke spuiter is de kap? Op mijn Hilux kap moet ook nog eens een kleurtje.
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hij gaat naar een bekende, welke voor mij dit wil doen...
    Ik weet dat het geen zin heeft om hem te vragen of hij er meer wil doen, want ik mag al blij zijn dat hij het voor mij doet!

    Emil
     

Deel Deze Pagina