"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 okt 2007.

  1. Erg mooi.
    Ben benieuwd hoe de Ezrun zich gaat houden.

    mvg,

    Dirk van Raalte
     
  2. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ja mooi hoor, lekker veel power.
    en jij bent na een uurtje schroefen totdaar.
    nou ik heb hem dan uit en inelkaar, hahaha
    en dat allu frame is en blijft ook heel mooi hoor.
    je bent ook van dat gezodemieter af dt hij in 1 keer weg spuit als je gas geeft.
    of had je daar geen last van??

    ps. al nieuws van de spuiter??
    ik heb de mijne weer kaal gehald.

    gr Sander.
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee weinig nieuws van de spuiter...
    Aleen dat de fenders opnieuw zijn gedaan, en dat dit nu wel goed ging, en dat de body ook toch binnenkort gedaan word.

    Wbt dat wegspuiten , ik had al een 55turns crawler motor erin zitten(integy matrix 55 mmet verwisselbare koolborstels, gebalanceerd, etc, welke PERFECT was.

    Zo erg zelfs dat ik heb lopen kijken hoeveel toeren dat ding maakte, en ik me daar op geconcentreerd heb bij het bestellen van de bl motor.

    Overigens staat deze motor ook te koop, nauwelijks gebruikt, omdat ik in mijn crawler al een BL set heb :)
     
  4. mark

    mark Guest

    Ik ben benieuwd hoe deze brushless set zich houdt.
    Ik rij nu met de High-lift en SCX10 beide een 80T, en dat is toch een beetje teveel van het goede.

    Ik hoor je bevindingen wel. Iig voor de prijs kan je het bijna niet laten, 50 dollar.
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Was 57 euro kwijt in totaal, voor deze luxe set (komt met prog card).
    Heb hem getest in me crawler, en moet zeggen was uitermate verbaasd, na wat spelen met de dragbrake, en punch, Zeker een aanrader!

    Me goat blijft beter maar is ook 3x zo duur..
    Mocht ik weer voor een bl keuze staan voor in een crawler, dna kocht ik de EZ run, boven de goat , vanwege prijs prestaie combo.
     
  6. mark

    mark Guest

    En hoe hard loopt ie ongeveer in de High-lift?
    Ik neem aan de derde versnelling iets sneller dan loopsnelheid? Of veel sneller?
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    In de 3 op top speed, kan ik volgas de bocht nemen, hij valt dan net niet om. Dus dat is precies goed....
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2010
  8. mark

    mark Guest

    Dat is idd wel een flinke snelheid met een High-lift.

    Maar aangezien die van jouw flink wat extra alu heeft, zal ie ook wel wat sneller omvallen :D

    Dan ga ik er denk ik binnenkort ook eentje bestellen.
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Houd ook rekening dat ik 2,2 banden heb he ?
    , normaal zitten er "maar" 1.9 op, dus met de originele banden ga je een stukje langzamer.

    Vervang wel je stock motor voor wat anders!, want die is echt bout, en veel te snel.
    Ik heb nog een zgan crawler motor voor d ehighlift, echt een super motor, lees ook eerder in dit verslag....
     
  10. mark

    mark Guest

    Ik heb 2,2 Gmade gemonteerd zitten.
    Dus ook gewoon 2,2 :D

    En die originele banden had ik na 10 min proefrijden al in de verkoop gezet.
    Ze rijden totaal niet, zijn veelste klein, staan niet in verhouding.(mijn mening is dit)
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update van vandaag 31-01-2010

    Update: 31-01-2010:

    Na een half uurtje schroeven, waren we al weer een heel stuk verder:
    [​IMG]


    Klein detail, loze gaatjes, hup maar even wat rvs erin ;)
    [​IMG]


    Na wat tijd zat alles weer in elkaar, en kon ik bezig met de originele motordraden te demonteren. Deze hebben we toch niet meer nodig.
    Van:
    [​IMG]

    Naar:
    [​IMG]

    Mfc-02 unit weer inelkaar geschroefd en bevestigd op de highlift.
    Tijd om eens wat te testen. De test opstelling
    [​IMG]

    En een iets andere hoek:
    [​IMG]


    De problemen:
    Ik heb gekozen , voor de aansturing door middel van een vrije mixer. Een y-kabeltje, is niet de schoonste oplossing, en ik kan dan de snelheid niet instellen!

    Het geluid word door de module gemaakt, welke ook voor de aansturing zorgde voor de borstelmotor. Met een mixer mix ik het signaal op vrij kanaal.
    Door nu een percentage te kiezen, kan ik de motor meer of minder toeren laten draaien, zonder dat je een rare verhouding krijgt. Toch weer leuk, mixers!

    Tot zover de theorie...
    In praktijk werkte dit prima, en is ook mooi regelbaar, ik heb hem op 70% mix gezet, en alles klopt mooi, en is mooi op elkaar afgestemd, qua geluid en toeren van de motor.

    Echter waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden, is het feit dat beide systemen niet automatisch synchroom lopen! Ik ben er ten onrechte vanuit gegaan, dat ze beiden even snel op het signaal zouden reageren. NIET dus!

    Maw, ze hebben samen een andere deadband! De regelaar reageert eerder, dan dat de mfu doet. Nu begint de motor al te lopen, en het geluid van de mfc-02 blijft dus achter. Pas na een 5 milimeter meer gas op de knuppel, komt het geluid mee, en vanaf daar loopt alles wel synchroom op.

    Nu heeft deze regelaar een 3 stappen in te stellen deadband, dus wie weet is het daar mee op te lossen... Dat is even proberen..... En anders hebben we een groot probleem.....

    Een kleiner probleem is dat ik een andere ontvanger moet. Ik heb nu een 7 kanaals, en dit moet naar 8 kanaals. Kanaal 1 tot en met 4 zijn de knuppels. Kanaal 5 en 7 is de conrad print, goed voor 7 onafhankelijke te schakelen kanalen. Kanaal 6 is voor de lier. Dus kanaal 8 word de mixer voor het gas signaal te mixen. Gelukkig heeft de fc-16 8 kanalen, dus dat scheelt.

    Voor de rest zal ik nog moeten spelen met de punch settingen, en eventueel de timing, en of andere in te stellen dingen, om alles zo mooi mogelijk te laten reageren. Hij pakt nu toch nog wat te fel op, en dat brengt wat schokken met zich mee op de aandrijflijn, niet echt handig. Maar ik vermoed dat dat met punch en timing wel op te lossen valt. Zo niet dan kijken we voor een nog langzamer lopen motor. Dan zal dit een buitenloper worden.

    Nog genoeg te doen, en uit te zoeken....
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  12. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    je hebt er maar druk mee :teacher:.
    maar hier kom je wel weer uit.
    succes er mee.

    gr Sander.
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.373
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    daar begrijp ik nu eens geen zak van zoals we dat mooi zeggen.
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update 01-02-2010

    Het synchroom probleem,(eerst motor aan, dan geluid) is verholpen!:D
    Met de grootste deadband van de regelaar, en een iets aangepaste mix curve,start alles nu exact gelijk op.
    De motor draait, en op dat gelijke moment heb ik ook het geluid. PERFECT!
    Zalig!

    Ook het probleem dat hij nogal klapte op de aandrijving heb ik er uit.
    De punch op zijn laagst, en de timing op 0 graden, resulteerd in een klienere slag van de motor, en de lage punch zorgt ervor dat alles lekker zacht oppakt, maar toch genoeg kracht houd om in de 2 zonder stotteren op te pakken, en weg te rijden, en zelfs op het parket de wieltjes te laten spinnen als ik de wagen moedwillig tegen houd.

    Resultaat, geen klappers op de aandrijflijn! Tevens loopt de motor wat minder hard, waardoor de mixer nu op 83% mag staan. Ik vind het eerst prima.
    Ik twijfel nog over een bl motor met ingebouwde reductie, om nog wat soepeler aan te kunnen grijpen... Maar echt nodig is dit niet meer.

    Enig nadeel vindt ik dat de bijgeleverde fan nogal wat herry maakt. Gelukkig komt mijn mfc-02 module er makkelijk overheen in de standaard volume instelling, maar ik wil nog even kijken naar een fannetje dat wat minder herrie maakt.


    Staat nu op het programma, om de boel netjes weg te werken.....
     
  15. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ik zij het toch ;)
    meer verstand van elec..
    gr Sander.
     
  16. Is het geen idee om misschien een computer fan te gebruiken want deze zijn over het algemeen nogal stil in vergelijking met de ezrun fannetjes.
    Al zijn deze wel aan de grote kant dacht ik voor de ezrun regelaar maar het is maar een ideetje.
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Of je haalt hem er gewoon vanaf?

    Want met een 30T BL zal de regelaar toch niet heel veel warmte gaan creƫren lijkt mij.
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Een weerstandje in serie in de kabel solderen is de simpelste oplossing.
    Ik vraag me zelfs af of het fannetje uberhaupt wel nodig is. (ik neem aan dat je die op de regelaar bedoelt teminste. )
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    @Dirk:
    Nee deze zijn te groot, het is echt maar een klein fannetje

    @Pasqual:
    Tja, hij is beveiligd tegen een te hoge temperatuur. dus mocht het niet gaan hij zou moeten stoppen..

    @Klamath:
    Denk idd dat ik op safe speel, en er een weerstandje tussen zet, heeft hij nog wel iets aan koeling, is ook niet echt een super groot koelblok, eerder een heel kleintje....
     
  20. import scooby

    import scooby

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Goes(of all places)
    Ik vind weer eens wat in de spuitcabine!

    Foto's van 10 minuten geleden:


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina