"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 okt 2007.

1. Gi Joe

Gi Joe Guest

hmmm.... er zit al zoveel op, ik zou het echt niet weten :wink:
    en trouwens die reling ziet er echt uit alsof het bij de standaarddoos hoort

2. rc-ownd

rc-ownd Guest

Een mooie naam :D

3. l4rsie

l4rsie Guest

De knapste f350 die ik tot nu toe heb gezien (en waarschijnlijk de duurste)
    (en even een nieuwe abo nemen op dit topic

4. douwe

douwe

Lid geworden:
    10 mei 2005
    misschien is het een leuk idee om de binnenkant van de laadbak met houten plankjes te bekleden... of tranenplaat...
    ik heb bij die van mij hout er in geplaatst. en dat is zeer strak

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heb je hier wat pics van ???
    Ben wel benieuwd namelijk....

Oh ja,
    Heb vandaag (nou ja,lees: "nu net" ), een achter bumpertje (af)gemaakt, resultaat viel me eingelijk best behoorlijk tegen,echt een bruut uiterlijk geeft het ook niet....

Feitenlijk: Je ziet nauwelijks dat het er officieel niet bijhoort....
    Nou ja, dat gaan we maar als pluspunt opvatten..
    ik post "morgen" wel even een update, dan heb ik even wat beter licht.

6. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Blijf je bezig Emil :?:

Ding ziet er nu al niet meer uit met al die overbodige troep .... ;)

Geintjuh hoor :!: ziet er super uit :!: :worship: dit projectje en ben dan ook heeeeeel benieuwd naar het eind resultaat.

Denk dat we wel kunnen stellen dat je boft met je vrouwtje ;)

Denk dat dit "pimp my F350" :rolling: projectje binnen de meeste relatie's toch wel wat problemen had opgeleverd aangezien alles bij elkaar niet weinig zal kosten. Die van jou laat je nog ff snel een freesmachine d'r bij halen .... ;)

7. douwe

douwe

Lid geworden:
    10 mei 2005
    ik zal er even een paar maken....van de houten plankjes dan he
    ik heb wel een kennisje die trouwens wat tranenplaat op schaal kan leveren ;) als je dat er in zou willen

8. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Tja, je kunt het op 2 manieren opvatten;-)

RJ

9. integradical

integradical Guest

ziet er vet uit ,maar toch storen die witte achterlichten mij,ga je ze nog rood maken

10. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    @savage .26 picco:
    Ik ben ook erg blij met mijn vrouw...,maar hier word alles gewoon besproken, en vergeet alstjeblieft niet dat ik ook KEIHARD moet werken en zweten om dit allemaal (financieel)te kunnen......

Uiteraard is het ook niet zo dat ik wel leuke dingen doe , en mijn vrouw niet, nee dat wordt allemaal ook eerlijk geregeld..... (als dat niet zo was had ik er dus gewoon minimaal 2 high lifts, kunnen hebben)

Maar toch ik ben erg blij met mijn vrouw..., je zou maar een man hebben als ik... pfft ik zelf moet er niet aan denken.:D

@integradical
    Ik denk dat deze goed passen bij de kleuren die de kap nog gaat krijgen, zo niet, dan is het snel weer naar oranje te krijgen.....

Update van vandaag ( 06-01-2008 )
    (extra achterbumper, en de boel aan de muur gemonteerd)
    Bouw-vorderingen:
    Gisteren al de extra achter bumper gemaakt, maar nu pas de tijd voor de foto's:

Werkelijk uren bezig geweest, om deze simpele montage manier te bedenken:

Zijaanzicht van de bewuste extra achterbumper:

Achteraanzicht, zoals gezegd, het valt me tegen van de toegevoegde waarde, het is net alsof deze er al hoorde... We vatten dit maar positief op :)

De 2 andere wagens voelden zich erg eenzaam... Aan de muur is plek genoeg!
    Maar dan:, hoe monteren we even 5,3 kilo op een draagvlak van amper 8cm bij 5cm ?

Ik blijf toch bij mijn tafelpoten ;) Kijk wat lief:, 50x50x400mm. Na bewerking meet hij slechts 23cm ipv de eerste 40cm.
    Mooi hoor:

Om het kantelen en verschuiven tegen te gaan, heb ik gekozen om in de bestaande 3mm gaten, in de middendiff skid plate, te gebruiken als stabilisatie. Ik heb in de standaard (tafelpoot)gaten geboord, en daar een m3 boutje in gedaan, en deze steekt dus uit. Het valt exact in de al bestaande gaten in de plaat aan de wagen.
    Dit zorgt voor eenl zeer stevig, en stabiel geheel, en sluit uit dat hij per ongeluk door de katten, of onvoorzichtigheid van ons uit, dat hij kan kantelen, en erger, vallen...

Even een totaalbeeld van de "modelbouw muur" :

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  11. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Hij hang in ieder geval prachtig (en stevig), nog een mooi kleurjte op de kap en ik denk dat de achterbumper dan ook beter naar voren komt!

RJ

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update van vandaag (werk van de afgelopen dagen) 14-01-2008
    Bouw-vorderingen:
    In tussen tijd heb ik niet stil gezeten, en daar waar ik tijd had, een begin gemaakt met de draden van de lampen een beetje netjes proberen weg te werken.

Dat was nog een hele uitdaging,en vereiste nogal wat rekenwerk, en manieren, welke nogal af wijken van standaard.... (tot zover dus niets nieuws ;) ) Dit deel is het grove werk, de verdere wegwerking van de stukjes overgebleven draden (miniem) zal later volgen, ik wil het zo hebben dan je geen draden meer ziet van de verlichting.
    " Enfin,kom nu maar met je foto's, als ik wil lezen koop ik wel een boek!" (hoor ik je denken)

De lampbar, deze was al aangepast, maar nu zag je nog 2 oerlelijke draden bundels..
    Plek genoeg, voor een 5mm gat.

Dit gat kwam uiteraard, direct onder de plek waar de draden ook uit kwamen, en zodoende heb ik dus een doorvoer , welke je niet meer ziet!

Nu wat het lastiger gedeelte, hoe werk ik dit een beetje netjes weg, zonder dat het gehele beeld van de auto, uit de toom gaat vallen.....

Stap ik, aftekenen:

Het alu spul wat onder de achterkant moet komen. Het idee hoe de draden zullen gaan lopen:

De lampbar draden, zijn weggewerkt onder de 10mm u-profieltjes van alu.

De voorkant heb ik op een soortgelijke manier gedaan, helaas heb ik hier niet veel fotos van, maar het idee is vrij duidelijk. Het was even zoeken hoe ik dit het mooiste kon monteren, maar ik denk dat ik daar wel in geslaagd ben.

Voorbumper, met een dwars en in de lengte richting gemonteerd u profiel, met een soort van "dekseltje" (plat alu profieltje)

Overzichtje van de voorkant:

Oke, dat lijkt allemaal best wel aardig, maar hoe ziet het er nu in de praktijk uit ?
    Nou, best goed, als zeg ik het zelf, grofweg 95 % van de draden is nu niet meer te zien, ook al kijk je er extreem schuin onder, zodat je echt op zoek gaat naar de draden!

Voorkant:

Achterkant:

Bij normaal kijken naar de truck is er nu al niets meer te zien, en moet je ook nog op zoek gaan naar de gemonteerde alu profieltjes, deze vallen ook totaal niet op, en "verdwijnen" gewoon....

Vanmiddag vertrekken we, even lekker een midweekje weg, dus de komende tijd geen bouw update....

Bij terugkomst wil ik eens kijken hoe ik de spartbord verbreders kan gaan monteren....

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  13. Goofyray

Goofyray

Lid geworden:
    12 jan 2008
    Bedankje

Beste Emil,

Bedankt voor je antwoord over de invoerrrchten echt top.

Prettige vakantie en succes met de verdere bouw,ik zal het zeker

blijven volgen.......

14. rc-ownd

rc-ownd Guest

Zou je dit ook naar mij door kunnen sturen. Want ik ben ook errruuug benieuwd naar tips enzo voor invoerrechten.

15. Aaalie

Aaalie Guest

Hey Emil,

Waarom nog steeds die prehistorische remschoenmotor? Op dat gebied heb je toch ook zéér veel erg leuke bling bling spullen, die overigens nog eens aanzienlijk beter prestern (power en/of efficientie)!

Greetz van Aldert

16. integradical

integradical Guest

ziet er goed uit en je hoeft ook niet bang te zijn tot de kabels blijven hangen

17. Grubbo

Grubbo Guest

Hallo. Heel mooi wat je daar hebt gemaakt proficiat. Ik heb ook een vraag aan jou, ik zou ook willen beginnen met zo'n rock crawler, maar voor die stukken van rc4wd hoe zit dat met de bestellingen als je niet thuis bent, en wat gebeurt daar dan ook mee? (ook van hpi)

Grtz Grubbo.

18. sandermt2

sandermt2 Guest

Normaal laat de postbode dan een brief achter met het bericht dat hij is langs geweest en dat er niemand thuis was. Het pakket kan dan op het postkantoor afgehaald worden. Maar als de postbode niet te lui is, wilt hij het pakje ook wel eens bij de buren afgeven :)

19. Grubbo

Grubbo Guest

Prachtig is dat!!!!!

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Wederom bedankt voor de complimenten, ik neem aan dat het import verhaal duidelijk is, zo niet , kun je mij per PB bereiken.....

@Aaalie:

Wat bedoel je precies ?
    Want een brushless gaat niet echt werken , ik heb al een MFU-02 unit welke dus al een regelaar (540 based) in zich heeft, om nu een aparte regelaar erbij te zetten is ook al zowat, maar goed mits hij klein genoeg is kan het wel ;)

Of bedoel je meer enkel een andere borstel motor?
    Wat ik al wel weet is dat hij nu met deze standaard motor in de 2de versnelling, mij hard zat gaat. Dus ik zit er wel aan te denken om een andere motor te kopen, een met kogellagers, en dan zo dat deze volgas in de 3 net zo hard gaat als deze originele motor volgas in zijn 2, enkel heb ik geen kaas gegeten van welke motor er nu in moet... (ben noob op gebied van electro motoren) Heb al iets gelezen van een integy 35, 40, of zelfs 50 turns.....

Deel Deze Pagina