"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 okt 2007.

1. rc-ownd

rc-ownd Guest

Filmpje :D!,

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nou even gereden in het terrein, en het beviel prima, de motor, is prima,Zeer goed op schaal, en trekkracht te over, in de 3 nog zeer goed dosserbaar, en een kracht , niet normaal... Toppertje!

Ik kan niet wachten totdat de 4 link aankomt, en klaar is, heb de prototype gezien, en das om te kwijlen.....

3. lance03

lance03

Lid geworden:
    16 dec 2004
    waar bestel jij die 4 link voor de high lift?

Sander

4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Deze word cnc gemaakt door een 3d engineer, die toevallig het een uitdaging vond om een highlift te kopen omdat hij deze zelf ook had.

Nadat hij ook zag dat iedereen die echt wat wou met de auto hem ging 4 linken heeft hij besloten zijn kunsten te gebruiken.
    En iets anders te maken dan anderen, en echt van grond af aan op te bouwen. Gezien ik afwijkende assen heb, EN het junfac conversion chassis, heb ik de maten doorgestuurd,en het was geen probleem om deze links voor mij helemaal op maat te maken, inclusief de alu bevestigingsblokken, welke aan de assen komen.

Bij goed bevallen gaat hij ook echt commercieel, maar hij heeft mijn bouwverslag gevolgd,en was erg onder de indruk van mijn bouw manier, en afwerking van alles. Daardoor behoor tot een groepje welke de eerste lichting krijgen toegestuurd, helaas wel tegen de normale verkoopprijs... (een 100 dollar) Hij moet zijn kosten er ook weer uit hebben....

5. lance03

lance03

Lid geworden:
    16 dec 2004
    ik ben toch erg benieuwd naar dat setje, ik zit te twijfelen of ik een crawler of een high lift ga kopen maar met een 4-link setje kan je met de high lift veel meer in combinatie met een matrix pro motor., en crawlen en terrein rijden en ook nog op straat.

Sander

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    @ lance03:
    Ik zit ook hier met smart te wachten, maar nog niets gehoord,....
    Hopenlijk gauw bericht dat ik het moet betalen,en dat het onderweg is....

Geduld...... iets wat me moeilijk ligt, :p

Update van vandaag (01-03-2008)
    Bouw-vorderingen:
    De ds1015 (stuurservo)vond het niet echt prettig op mijn highlift, ondanks de waarschuwing dat highspeed servo's niet aan te raden waren, heb ik het toch geprobeerd,uiteindelijk een no-go!
    De servo had moeite met zijn middenpositie, en wiebelde net zichtbaar een heel klein beetje heen en weer, een zeer nerveus geheel..
    Ik had er tijdens het rijden geen last van, maar dit kon natuurlijk nooit goed zijn!

De vervanger, de betaalbare(€28,95) bleubird 620 MG servo van conrad. Snel zat, (0.13 sec op 60 graden op 6 volt), en de kracht is ook in orde (10,6 kg)

De bewuste servo:

Het geval in zijn alu servo behuising:

Servo draad verlengt , en voorzien van zijn plastic "spiralwrap" bescherming:

De boel gemonteerd aan highlift. De servo had dezelfde aansluiting als de vorige, dus ik kon zo de servo saver er weer op drukken. (er kwamen bij de servo saver, wel gewoon 3 adaptertjes, dus al had deze een andere aansluiting was het nog geen probleem geweest.

De kracht is zals verwacht genoeg, de servo saver word ingedrukt met enige moeite, dus dat is prima in orde. De snelheid is eingelijk iets nog wat, aan de snelle kant op 5 volt. (de ds was echt veel te snel)Maar dit is wel bij te regelen via de zender. Het geheel is weer zo stabel, als een huis, en daar ging het per slot van rekening om! Dik tevree alweer, en dat voor "maar" €28,95

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  7. l4rsie

l4rsie Guest

@ lance
    Misschien dat dit iets voor je is:
    Tamiya America Item #58405 | RC Toyota Land Cruiser 40 - CR01
    De Tamiya toyota landcruiser op het cr-01 chassis. Ben benieuwd hoe veel hij bij stellamodels gaat kosten. die 515 $ op de site vind ik een beetje aan de hoge kant.

Een high lift met een 4 link lijkt me ook wel iets maar dat gaat net iets hoger uitkomen kwa prijs.

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik heb bericht dat mijn custum 4 link af is,en er werd gevraagd over de brug te komen met wat harde euro´s...

Helaas heb ik EN de MFU unit, EN een junfac conversion chassis, en Alu straight axle, en een normale alu axle front, en is het nu maar de vraag of het allemaal wel gaat passen. Het grootste probleem is de side plate welke aan het chassis moet komen....

Even meten en rekenen nu....
    Het zou wel heel erg K zijn als het hierom niet door zou gaan!
    (ik loop geen financieel risico,hoewel custum made, er is animo genoeg voor, dus mocht ik hem niet kopen, staan er al 10 anderen voor mij in de plek om hem van me over te nemen....)

Het lijkt duidelijk dat de 3 bak , alleen maarin zijn 2 blijft staan., best jammer, maar het rijgedrag in de 2 met de nieuwe motor is op zich goed genoeg.....

9. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Waarom lijkt het duidelijk dat de versnellingsbak in z'n 2 blijft staan?

RJ

10. douwe

douwe

Lid geworden:
    10 mei 2005

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik hou het in de gaten....
    Members op fora's gaan voor....

Rienk, de shiftservo moet verplaats worden,en dat kan bij mij niet....

12. Goofyray

Goofyray

Lid geworden:
    12 jan 2008
    Werking MFCU met T4ex

Hi Emil,

Ik heb je topic vanaf dag een gevolgd en ook ik heb nu de F350 en MFCU besteld bij onze vrienden in HK.
    Wel moet ik nog diverse kopen waaronder een geschikte zender.
    De vraag die ik je wil stellen is de volgende werkt de MFCU en de T4ex naar behoren ?

Succes met de verdere afwerking

Ray.

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zolang je de versie maar hebt met analoge sliders (trims) vlekkenloos!

14. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Ben je er al uit welke kleur je body gaat worden ?

15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik denk een donkere kleur met airbrush effecten, schedels, doodshoofden, etc....

Echter de kap is nog lang niet klaar voor zijn spuitbeurt, er moet nog heel veel gebeuren, en aangepast worden, het is niet voor niets een project he ??

Momenteel stsaat hij even op een laag pitje....

16. Jimmie

Jimmie Guest

@Psygho en Goofyray:
    hoelang duurde het bij jullie voordat de bestelling vanuit Hongkong binnen was?
    ik heb vandaag een Hilux besteld daar

en Psygho
    is dit de zender die je hebt http://www.verspaget.nl/easyshopmaker/e36_8.gif
    ik denk dat ik deze ga halen voor de Hilux
    is overigens best een nette prijs 125 euro en het is nog in de buurt ook

17. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ligt er maar aa hoe je het besteld heb ook 12 dagen terug in hong kong besteld ( rcmart ) en niet via ems ( scheelde 40 $ ) maar heb nu nog neits ontangen ( pakket woog wel 2600 gram weet niet of dat invloed heeft )

mijn comclusie volgende keer via ems verzenden, dan weet je ook waar het pakketje uithangt nu kan ik het niet tracerenl.

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Jimmie: Dat is correct.
    Zorg dat je de versie met analoge SCHUIF trims hebt en dus 40mhz.
    Binnen 12 werkdagen had ik het in huis.

19. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ik heb het nog dezfde dag gekregen dus durde 12 dagen

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Kleine update:

De 4 link gaat NIET door.
    Hiervoor moest de 3 bak verwijderd worden, en dat is toch iets wat dit model zo bijzonder maakt. Ook moest de stuur servo op de as komen, en daarmee, kon de voorbumper niet blijven, iets wat ook echt niet kan!

Aan de andere kant, is het door het gebruik van zoveel aftermarket spul, bijna niet meer te doen dat de boel door de 4 link, schuin inveert. Alles is zo op elkaar afgestemd, dat het bijna onmogelijk is, hem op een mooie manier, volledig functioneel te 4 linken. Met spijt in mijn hart laat ik (eerst) de 4 link varen.

Langzaam komen een aantal idee-en op, en wil ik het project tzt weer gaan oppakken.
    Door het vele werk in deze periode zullen de fondsen mij ook weer positief gezind zijn, en is er weer ruimte om het een en ander aan te schaffen.

Ik hoop ook dat er in de tussenliggende tijd weer wat hopups zijn gemaakt door verchillende bedrijven, welke ik kan toevoegen aan mijn lijst, mochten jullie ergens toevallig nog wat hopups of iets tegen komen, laat het vooral weten!!!!

Deel Deze Pagina