Spannend zal het zeker zijn , ik kan wel mijn rondjes draaien en min of meer een looping maken maar daar houd het voorlopig op
Ook al een paar keer naar zitten kijken en vliegt super, meneer kan der ook waanzinnig goed mee omgaan. Maar als schaal liefhebber vind ik dit toch echt verschrikkelijk om te zien.
Vandaag de eerste keer dit jaar gaan rondvluchten en mijne vliegbuddy heeft met zijne Invader de eerste vlucht gemaakt , spannend Ondanks af en toe sterke windvlagen ging het eigenlijk boven verwachting , mooi opgestegen van het iets te lange gras en zijn rondjes gedraaid zonder problemen Zelfs na het uitvallen van de buitenmotor , wat de bedoeling is (tankje is iets kleiner) bleef de kist stabiel vliegen en heeft hij hem netjes neergezet met nog draaiende binnenmotor , klasse Enkele min of meer gelukte foto's , volgende keer wat beter filmmateriaal meebrengen om een deftige video te maken De piloot met zijn machien En in vlucht Groeten Jef
Wow dat ziet er cool uit en gefeliciteerd met de maiden, kan me voorstellen dat het spannend was de eerste vlucht, een mooi resultaat
Eindelijk nog eens aan de A-26 verder gedaan , het rondvlucht weekend bij mijn club KMACH , 1 en 2 juli nadert met rasse schreden Bezig met de besturing , Veco 3" tuimelaar , lead-out stangen piano wire 1,6 mm Stuurstang rvs 2 mm (lasdraad) langs bijde zijden M2 draad gesneden , over de stang komt nog een messing buisje van 3 mm , ter versteviging tegen doorbuigen. Geplooid zodat het haaks in het aluminium gelijdingsblokje komt. Ziet er goed uit. Rvs stangetjes achteraan , M2 schroefdraad aan één zijde met voor en achter een moer zodat ik de roeren onafhankelijk van mekaar kan regelen. Het werkt Groeten Jef
Tankjes gemaakt , 30 cc voor de buitenmotor en 35 cc voor de binnenmotor , hopelijk valt dan de buitenste eerst uit Groeten Jef
Uit een hoop oude OS .10 motortjes toch nog 2 goede kunnen samenstellen , bij enkele waren de drijfstangen uitgelopen , zowel smal als big-end , bij 1 de cilinder te ver heen , ik weet natuurlijk ook niet hoe vorige eigenaars de motortjes behandeld/mishandeld hebben , in het ultrasoon badje geweest , propmoer gepolierd , nieuwe pakking gemaakt , dan komt het lasertje weer goed van pas , alles in de olie en gemonteerd , de kruiskop boutjes vervangen door inbus boutjes , venturies die ik nog liggen had aangepast zodat ze passen , de naalden zijn NOS Thunder Tiger . Groeten Jef
Prachtig Jef, gaat helemaal goedkomen, ben benieuwd naar uw indruk na het invliegen. ik kan alvast zeggen, héél stabiel, en totaal niet kritisch
Hoe stabieler hoe beter voor zo'n brokkenpiloot Ondertussen aan de tankjes verder gedaan , bevestigingsplaatje gesoldeerd Groeten Jef