Aanmonsteren Modelbouwforumwerkschependag 9 mei 2013 bij S.M.G. IJmond te Heemskerk

Sinds wanneer is een stoomsloep een werkschip :confused:
Je Smit Missisippi willen we nu wel eens af zien ;)
Dat is pas een werkschip......

Klopt Adam, maar de omschrijving werkschip is volgens mij ook compleet verkeerd begrepen hier.
De meeste slepers zijn niets anders dan een sloepje, ze kunnen vooruit en achteruit en sturen.
Werkschip noem ik een baggermolen, hopperzuiger, tonnenlegger, kraanschip, pijpenlegger, vissersschip, schepen waar wat mee kan.
Volgens mij wist je dat al. ;)

Als je onder werken het uitvoeren van een opgelegde taak verstaat, is elk schip een werkschip. Ook een veer/pontje en een passagiersschip.

In dat licht zou je het ook gewoon "Schependag" kunnen noemen:D.

Groet,

Ad

Geef ik de definitie nog een slinger.
Weet je hoeveel werk er in dat schip zit! Hahahaha . De Mississippi is voor volgend jaar weer jongens. De sloep loopt op zijn einde. Ik heb mezelf een deadline gesteld om voor de zomervakantie ermee klaar te zijn.
Dan heeft het lang genoeg geduurd.
Ik ben ooit met een planning van 3 a 4 maanden begonnen, hmmmm. Dat is in ieder geval niet gelukt .:)

Een sleepboot is net zo goed een werkschip als een baggerschip
:nooo:Al eerder heb ik mijn visie daarover geplaatst.
Ik heb gelukkig ook een sleepboot anders zou er nog gedacht gaan worden dat ik daar een hekel aan heb.
William als je er een sleepbolder op zet ben je wel een werkschip hoor. :D

Heren ik hoop op mooi weer en een gezellige vaardag.

en om het helemaal moeilijk te maken

een boot om een gezonken boot te gaan vast maken aan een kabel waarmee ze dan dat gezonken schip terug kunnen lichten
is dat ook een werk schip ????
zo ja dan is mijn grundhaai ook een werk schip
er zit zelfs een pneumatische grijper op
Grundhai.262135703_std.jpg

groetjes raf

Ik weet niet hoe groot je grundhaai is maar ik vind dat hij sowieso de schattigheidsprijs heeft vandaag. Dus wat mij betreft welkom hoor ;)

hallo

ja de grund hai komt mee
nog wel eerst een transport kist voor hem maken want hij moet wel veilig mee kunnen
hij moet meer dan 1 keer dienen
ik zal ook een aquarium mee nemen dan kan hij nog duiken ook LOL
dan moet ik wel wat water lenen om deze te vullen
gr raf

Raf, zou dan geen water uit de sloot pakken, zag er afgelopen jaar niet echt heel helder uit:rolleyes:

Woordvoerder van IJmond, ik maak trouwens ook deel uit van de VicWijs vaargroep..

Gr.
Pim

hallo pim
dat komt in orde met dat water
ik heb er al een oplossing voor gevonden

gr raf

Ik, Jan Dootjes zal ook mijn best doen om aanwezig te zijn op de Werkschependag 2013.

Ik rijd met iemand mee, maar dat wordt ter zijnde tijd nog geregeld.

Ik heb als zender een Robbe Futaba F-14
Kanaalnr. : 56

Schepen die ik mee zal brengen zijn de Witte Zee III(in 1:50/ Lente 160cm)
en als er plek is waarschijnlijk ook de TS-61 Force (ook in 1:50/ Lente 96cm)

Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik op het evenement aanwezig zal zijn,
maar geziene de foto's van vorig jaar, is het een spektakel om naar uit tekijken.

Tot 9 mei:D

Groet,

Jan Dootjes

als mijn huidige werkplanning niet verandert, kom ik ook graag varen.
ik breng mijn fairmount expedition (1m) en graupner multi jet boat (60cm) mee, beide varen op 2.4ghz.
patrick vantorre

Back