Aanschaf: 1/10 Elektro Tourwagen (Welke?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi ik zou zeker de tc3/4 niet uitsluiten omdat het een fijne auto is om aan te sleutelen en af te stellen is,wat voor mij belangrijk is en net als de pro 4 cadan aandrijving heeft.
ik weet niet of je er mee op een baan wil gaan rijden of bij een club maar je zou ook daar kunnen kijken met welk merk ze daar het meest rijden omdat je dan om hulp kunt vragen aan iemand en als je iets stuk rijd heeft er altijd wel iemand een reserve onderdeel voor je dat je kan over nemen :wink:
ik zou dat ook mee nemen in je overweging :?

grts tom

Ben er wel een beetje uit zo denk ik. Als ik in Nederland een auto bestel wordt het de XRay T1R en zit ook te denken aan het bestellen in America van een XRay T1FK(325 dollar) of een HPI Pro4(299 dollar). Is ff kijken hoe en wat heb het eigenlijk niet zo op het bestellen in Amerika zeker niet met zulke bedragen. Dus wordt ff neuzen hoe het verder gaat.

In een rollend chassis moet natuurlijk ook een beetje Elektronica, een setje accu's en een motor om hem rijdend te maken. Hier onder wat dingen waar ik zelf aan zat te denken.

Regelaar:
- LRP Quantum Pro sport
- LRP IPC V7.1
- GM SX9
- Of andere? wel rond een 150 euro?

Accu's:
- GP3300

Motor:
- Team Orion Element 19x1 V2 Motor (om ff rustig te beginnen met weinig onderhoud)
- Of andere?

Servo:
- Futuba digitale servo 3151
- Of andere?

Hallo,

Als regelaar is de gmsx9 een goede keus. Ik heb zelf de gm sx6. De sx9 is bij www.hk-modellbau.com 79 euro. :wink:

accu gp3300 is ook goede keus. Ik zou even goed rond kijken en dan vindt je ze voor weinig in het buitenland en dan zijn ze nog gepushed en gematchd ook.

Die v2 19 turns motor dat is ook goed. Zaterdag in Ede was vasco er ook en die heeft hem ook en hij zei dat die helemaal niet erg warm wordt. :wink:

De servo ken ik niet, als die maar snel stuurd en kogellagerd is en metalen tandwielen heeft is het goed. :P

groet Cees

waarom metalen tandwielen, gaat toch niet kapot met een servosaver... en het is minder draaiende massa, sneller.

cooper zei:
waarom metalen tandwielen, gaat toch niet kapot met een servosaver... en het is minder draaiende massa, sneller.

Metalen tandwielen van binnen Cooper :wink:

Ik kom van een Corally Assassin master Edition, en heb me eind vorig jaar maanden bezig gehouden met het zoeken naar een andere 1:10 elektro.
Ook mijn opties waren : Asso TC4, HPI Pro4, Schumacher Mi2, X-Ray FK.
De Asso is afgevallen , omdat die nog te nieuw is en ik niemand ken met eentje. (laatste berichten zijn ook niet zo geweldig)
De X-ray is afgevallen omdat er steeds updates verschijnen en de afstelling moeilijk is te vinden.
De Schumacher was een goede keuze, maar omdat ik altijd snaar heb gereden, en toch iets anders wilde, is die ook afgevallen
De HPI PRO4 is het dan geworden. Ook omdat ik nogal wat rijders ken die er goede resultaten mee behalen, en dan recht uit de doos.

als electronics heb ik:
accu: Orion GP 3300
regelaar: nosram dominator
ontvanger: Kopropo HSF (ism Kopropo Helios zender)
servo: Kopropo digi HSR ( de snelste response ism Helios)
motor: stock racing 19T, wordt de Orion Element V2

regelaar koop zown ontzettend geile Novak
GTX
:banana: :banana: :music: :banana:

ik ben verliefd op die regelaar :lol:

accu's ? zkkr GP 3300 sec/third gen

motor ? 19 turns ellement een V2 is niet perse nodig en volgens vershillende luitjes werkt de V2 technology niet zo goed op 19 turns zoals op de 12 turns motors

servo die futuba is perfect 8)

Ik heb die 3151 en ik vind m eigenlijk niet schokkend snel. Metalen tanden heb ik nog niet nodig gehad (en ik raak toch ok nog wel eens een baanafzetting hier en daar), maar die 3151 zou ik niet nog een keer kopen. Ik reed hiervoor altijd met een standaardservo en dacht dat ik een boel verschil zou merken, maar dat valt een beetje tegen. Op zich best een leuke servo, maar niet razendsnel (wat je vooral bij PK wel kunt gebruiken...)
Regelaar zou ik inderdaad even bij PK gaan halen, de GT7 of de GTX, da s mooi jouw probleem :wink:

koop dan een Ko-Propo PDS-2123FET servo ik kan je zeggen dat die snel is :D

cooper zei:
eeeuh de TC4 is geen gewoon plastic, is versterkt met graphite, enneuh tis toch niet omdat het geen carbon heeft dat hij niet goed kan zijn :?
Grahpite is in veel dingen nog sterker zelfs :)

Vassago zei:
Mooi niet, graphite breekt eerder dan "gewoon" plastic.

de wishbones op m'n predator kan ik bijne helemaal omplooien zonder dat ze breken, natuurlijk als het koud is of er een ferme klap op komt gaan die ook kapot.
Ze zijn geen graphite, al kan 'k die als hopup kopen, lijkt me niet zo'n goed plan dan ?...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back