Aansturen turbine

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door barry lawijt, 1 dec 2013.

1. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    De minimale en maximale lengte van de puls is gemakkelijk aan te passen in de code, maar als ik het goed begrepen heb ook in te leren in de ECU. Als je dit zou maken met een arduino micro clone, ben je aan hardware minder dan een tientje kwijt. Dan nog een behuizing en je bent klaar.

2. barry lawijt

barry lawijt

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Ik zal me toch ook eens moeten gaan verdiepen in zo'n arduino.
    Maar , als de schakeling gemaakt is , heb je voor een ander project weer zo'n arduino nodig?
    Ook weer bedankt voor de reacties.

Maar voorlopig zie ik er zo uit & heb een heel andere besturing. Ik voel me hierdoor zo rottig , dat ik weinig zin heb om wat te doen.

Precies of er een visgraat vast zit in je strot & irriteert neus & neusholte.

3. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Een arduino kun je opnieuw programmeren en dus ook steeds weer opnieuw gebruiken. Tenzij je het project wat je hebt gebouwd wilt bewaren dan zul je inderdaad meer arduino's moeten kopen. Maar gezien de prijzen waarvoor je deze tegenwoordig kunt kopen, hoef je het daar bijna niet meer voor te laten (wordt interessant als je echt series gaat bouwen)

4. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ooops, dat ziet er heftig uit, wat mankeert er?

Tja, als ik dat zo lees met Arduino, gaan mijn vingers ook jeuken, maar ik heb er totaal geen verstand van, zou weer een hele nieuwe leercurve moeten worden, en ik wil ook nog leren (metaal) draaien, (beter) leren lassen, en nog een zootje andere dingen. O ja, (beter) leren heli vliegen ook....

5. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Oh man... Gezondheid voorop en de rest is even niet belangrijk..

Beterschap !!

6. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Beterschap gewenst!
    Enneh, arduino is echt niet zo moeilijk. Gewoon een beginnerssetje kopen en wat youtube tutorials volgen (zoek op "jeremy blum") en een schakelingetje als dit is al geen probleem meer.

7. barry lawijt

barry lawijt

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Ok , de gezondheid.........Ik zit al jaren met een maagbreuk. Gal is al weggenomen.
    Maar ik heb zoveel last van reflux , dat ik er buiten ontstoken slokdarm er ook keelontstekingen van begin te krijgen.
    Soms komt er echt zoveel zuur naar boven , om de pH waarde van een zwembad te verlagen.
    Dus zit ik al enkele dagen met de zenuwen , en nog vanalles.
    Het ergste is eten. Want als ik slik , trekt dat eten aan die sonde die in mijn maag zit & dat is echt verschrikkelijk voor neus & neusholte.

Had vandaag amper zin om met men dochter spelletjes te spelen. Geen concentratie mogelijk. Toch maar aan de Zeeslag begonnen , maar ik was helaas de grote verliezer.

Morgen mag die rommel eruit & hoop ik op een echt slecht resultaat.
    Zo kan die maagellende hopelijk eens ophouden.

Lang verhaal & sorry voor de off-topic.

Grt. Barry

8. PH-MEL

PH-MEL

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Pfoe! Heftig hoor! Maar het allerbeste ermee en hopen op een goede uitslag.

9. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Sorry Barry dat allemaal te lezen.Ik moest wel even googelen wat een maagbreuk was...
    Ik hoop dat je na vandaag wat verlichting hebt van je ellende en je weer van de hobby en andere zaken kunt genieten!

10. barry lawijt

barry lawijt

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Dank voor het medeleven. Nu wachten op de uitslag. Bloed en leveronderzoeken waren niet goed. Lever is beschadigd. Drinken doe ik amper. Het zou komen doordat ik eens klierkoorts gehad heb (zou niet weten wanneer). Verdere onderzoeken volgen.

Maar nu het goede nieuws............
    De calibratie tussen de Wren handcontroller en de Projet ECU was een fluitje van een cent. Heb deze even opgestart,maar enkel op gas. En meteen weer uitgezet.Heb geen fuell meer in huis.

Bedankt voor alle tips nogmaals.

Barry

Deel Deze Pagina