Absima / Team c All-WD elektro 1:10

Discussie in 'Electro offroad' gestart door poebe, 4 mrt 2013.

1. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Daarvoor zouden we deze weer een schopje kunnen geven..

absima-team-c

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Omdat we al een 4WD topic hebben nu (misschien even die A in de naam veranderen in een 4?) heb ik een 2WD topic gestart: Team C 2WD Elektro Algemeen - Modelbouwforum.nl

Ervaringen van het "Team C Team" wat betreft 2WD zijn daar dus zeker welkom. ;)

3. M Pinkster

M Pinkster

Lid geworden:
    19 jan 2005
    die kan beter weg anders word t helemaal een war boel:)

4. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    iedereen is nu al in de knup whaha mooi jo

5. M Pinkster

M Pinkster

Lid geworden:
    19 jan 2005
  6. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik dacht dat het dan juist handig was om 2WD en 4WD een apart topic te laten hebben, maar nu er een algemeen 2WD + 4WD topic is, komt dezelfde info van de 4WD daar ook en hier. Laat het 2WD topic dan maar sluiten, dan kijk ik wel in welk van de topics ik mijn ervaringen, als ik de Minion heb, ga zetten. Misschien wel dat ik op de even dagen hier post, en op de oneven dagen in het andere topic. En 1 keer per week in beide tegelijk. :D

7. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    heb je hem al binnen?

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Even kijken, zal ik dat hier posten? ;)

Ok, dan wordt het op even dagen hier posten, de bestelde Minion zou deze week binnen moeten komen.

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Nou, de Minion uitgepakt. Oogt op zich goed, en bij even testen klinkt de transmissie inderdaad vooral een beetje gierend, maar geen geratel of andere bijgeluiden. Wielen slingeren nogal, maar dat komt vaker voor bij RTR, en is meestal op te lossen door even de wielen los te nemen, en 1/6 slag te verdraaien tov de meenemers. Of een paar keer 1/6 slag, totdat de positie is gevonden dat het wiel perfect recht loopt.

Klittenband op het chassis zat niet goed vastgeplakt, en komt gewoon mee met het verwijderen van de kap. Dus maar even iets anders op verzitten, of vastzetten met een drupje CA lijm.

Servo, regelaar en motor zijn netjes ingebouwd, en lijken goed te werken. Alleen de linker achter demper leek problemen te geven, althans het wiel kon nauwelijks inveren. Had ik bij de Blast ook, bleek aan de demper te liggen, dus ik demper losgehaald, maar toen wilde het wiel nog steeds niet goed omhoog bewegen. Blijkt nu, 1 van de cups waar de dogbones in vallen, aan de kant van het wiel, is niet ver genoeg ingefreesd, zeker een mm verschil met rechts. Bij inveren komt de dogbone klem te zitten en beperkt de veerweg. Prima recept om op de eerste rit een kromme dogbone te krijgen. Maar snel even melden bij ProBuggy.

Wel jammer, net vandaag nog vrij, mooi weer, en dan niet kunnen rijden door zoiets...

10. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Raar dat er bij jou allemaal van die kleine slordigheden in zitten.

11. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ja, vind ik ook. Met de Twister had ik tot nu toe het meeste geluk, alleen wat slingerende wielen, maar dat was snel op te lossen. Met Blast was een stroef werkende achterdemper het enige echt grote probleem, en het voorste diff dat soms "uit de kom" schoot. Ik dacht eerst dat het puur de uitpuilende o-ring was in de diff-cup, maar het probleem blijkt aan de wielzijde te zitten. Mail is verstuurd, nu even afwachten. En vandaag niet rijden, althans niet met de Minion. Ik ga er geen front wheel drive van maken, eerste proefrit moet wel met volle 4WD zijn...

Even een tip trouwens, controleer even de instelling van de failsafe op de Absima ontvanger (die stiekem gewoon een Hobby King ontvanger is) want bij mij stond die op volgas vooruit, bij wegvallen van zendersignaal...

12. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Failsave stond bij mij gelijk goed. Verder geen gekke dingen aan mijn auto. Ik ga dus zo wel rijden even. Stiekem circuitje oefenen terwijl de anderen er niet zijn :p

13. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Wrijf het er maar in. ;)

Ik pak zo de Lazer ZX Sport wel, die heeft verder geen issues, behalve iets te stijve voorveren.

14. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Wees gerust. Kreeg het opeens erg druk met klanten dus ik heb ook niet meer gereden. Morgen ook nog zonnig zag ik. Misschien dan nog eventjes.

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Jammer, morgen weer een dag, dan maar. Ik kan morgen in ieder geval nog niet met de Minion rijden.

Ik ben er ook achter wat poebe kan hebben bedoeld met de speling op de besturing van de Minion. Er zit inderdaad wat meer speling in dan wenselijk, maar er is een groter probleem. Bij een wat grotere stuuruitslag gaat de stuurstang precies in het verlengde staan van de arm aan het stuurblok. Dit dan aan de kant waarheen je stuurt, dus stuur je naar rechts, dan heb je het probleem rechts, stuur je links dan zit het links. Bij hogere snelheden zorgt het "vliegwiel-effect" dat het wiel niet doorklapt, maar bij wat lagere snelheid gaat het wiel dan klapperen en zit er wel tegen de 10 graden speling op 1 wiel.

Ik zal proberen het op video vast te leggen, ik heb al een video van het slingeren van de wielen gemaakt, en die is nu aan het uploaden.

Oordeel tot nu toe:

Pluspunten

- Stevig chassis
    - Soepele, en netjes afgesloten transmissie
    - Forse brushed regelaar, en afgaande op het inlopen, vrij pittige motor voor RTR brushed.
    - Soepele dempers
    - Aandacht voor details, o-rings in drive cups, kogelkopjes van ophanging los te schroeven zonder eerst de arm los te hoeven klikken, etc.

Minpunten

- Wielen slingeren nogal
    - Speling op stuurmechaniek, en stuurgeometrie staat maar matige stuuruitslag toe zonder "protesteren"
    - Bevestiging van kap beetje slordig, zelfklevend klittenband laat bij eerste keer kap verwijderen al los van chassis
    - Kapje op zender niet handig, eerst schuiven, en dan pas open te klappen

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Mijn kap zit niet met klittenband. Sterker nog. De kap zit werkelijk waar uitstekend. Eenmaal erop kan hij geen kant op. Dan verschillen de Jekyll en Minion dus behoorlijk toch nog. Slingerende wielen heb ik niet. Maar ik heb 2WD en de Minion is 4WD. Kapje op de zender is inderdaad niet fijn. Beetje zelfde als bij de goedkope Hobbyking/Flysky zenders. Maar als auto rijden blijft bevallen wil ik toch sowieso een betere zender. Degelijker en model memory.

17. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Ik denk dat de 2WD en 4WD auto's wel eens uit verschillende "toko's" kunnen komen. Bij de LRP auto's zie je dat ook, zo gebruikt de Blast vooral inbus, en de Twister weer kruiskopjes. Materiaal van de kap bij de verschillende LRP auto's is anders, en zo zijn er meer verschillen. Waarschijnlijk heeft Team C dezelfde strategie.

Wat betreft de zender, het is eigenlijk gewoon een HobbyKing zender, hij bindt gewoon aan FlySky ontvangers, en het paneeltje onder het klepje is identiek aan de GT-2. Alleen is de behuizing van de Absima/Team C zender iets anders gevormd, maar "onder de kap" is het dezelfde zender.

Laatst bewerkt: 2 apr 2013
  18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    De kap van de Jekyll is niet te slopen. Alleen met extreem geweld wellicht. Bij normaal gebruik moet het gek lopen als je die stuk krijgt.

De zender lijkt inderdaad de GT-2. Die heb ik liggen. Wist niet of hij ook compatible was met de Absima maar blijkbaar is dat dus zo.

Heb jij nooit behoefte aan een wat degelijkere zender met geheugen? Of heb je die al.

19. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Zender is 100% compatible, ik kon de Absima zender probleemloos binden aan een HK ontvanger die in een andere auto zit, werkte prima. Het is gewoon een GT-2 met andere behuizing, iets groter en hoekiger dan de GT-2.

Ik heb voor mijn boten een Turnigy 9x, met ER9x firmware, daar heb ik de extra mogelijkheden wel nodig. Bij de auto's probeer ik zoveel mogelijk op 1 zender te doen, en dan de stuurtrim mechanisch af te stellen. De meeste regelaars zijn tegenwoordig auto-setup, dus zien zelf de middenstand en stellen gasbereik daarop af. Ik rij beide LRP autp's met 1 zender, en mijn 2 Kyosho ZX Sport buggy's met een GT-2. Een simpele zender heeft voordelen als je die met je mee wil nemen op vakantie, of in de auto. Wat mij betreft is de GT-2 daar het beste voor, afdoende, en goedkoop.

Grote kans dat ik de Minion uiteindelijk ook daarmee ga rijden, als ik tenminste een oplossing vind voor het doorklappen van de stuurstangen. Dat kan ik nu alleen grotendeels voorkomen door de uitslag flink te begrenzen, maar dan is de uitslag bij de Kyosho's weer te weinig. Ik neig ernaar om, als het echt een probleem gaat worden met het stuurmechaniek, te kijken of de ophanging van de Lazer ZX-5 of de Blast erop kan. En dan bij voorkeur de ZX-5 spullen, aangezien die goedkoper zijn dan LRP spares...

20. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    zo staat mijn wagentje er inmiddels bij:

jups...

2 bodies

Deel Deze Pagina