Accu(s) Zwarte Zee (Billing Boats)

Discussie in 'Werkschepen' gestart door CoBo, 17 aug 2003.

1. Halmar

Halmar

Lid geworden:
    14 apr 2003
    Hoi,

De mijne heeft ook een houten romp. Een keer gekregen, doordat de minnenkant niet goet afgewerkt is(waterbestendig) zit de romp vol barsten, Hout de mens bezig.
    de mijne is met veel lood tussen de spanten en een klijne 5 cellen (1400mAh) aandrijfaccu op de spanten stabielgenoeg om mee te varen.

Groeten Halmar

2. CoBo

CoBo Guest

Dank Heren,

De romp is inderdaad van plastic schaal 1/90.
    Ik denk dat ik het beste de binnenkant van romp het gedeeldte onder de waterlijn kan bekleden met bladlood zodat het onderin lekker zwaar wordt.
    die kan ik evt. nog aanvullen met van die loodkogels indien dat nodig is.
    de cellen, in mijn geval 10 (12V) wil ik op de bodem "klem"zetten in een stuk schuimplastic zodat dat ook zo laag mogelijk zit.

toen ik de romp even heb uitgeprobeerd in een kinderbadje vondt ik hen redelijk stabiel, heb er zelfs een paar keer een zet tegen gegeven om te kijken wat hij deed. maarja das natuurlijk allen de romp, zonder bovenbouw.

Halmar, hoelang voer jij ongeveer met die 1400 cellen??
    Grt
    Cor

3. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    Nog eventjes een kleine tip:

Vergeet niet om je ballast (lood) onderaan in de romp vast te maken (lijmen)! En zeker als je loodkogeltjes gebruikt. Die durven bij een ietwat ruw water nogal eens eigen leven gaan leiden zodat je ZZ uit evenwicht kan geraken met alle gevolgen vandien (je boot kan plots duikbooteigenschappen gaan vertonen :roll: ).

Groet Droopy

4. Halmar

Halmar

Lid geworden:
    14 apr 2003
    Cor,

Beetje heel erg afhankelijk van je knuppel managemant hé.
    Ik kan ongeveer 20 minuten varen. Als de accu een beetje begint in te zakken kun je langzaam nog best lang varen.

Groetjes Halmar

Deel Deze Pagina