Accu's voor startbox

Ik heb de zoekfunctie meerdere malen gebruikt, maar kon niet deze specifieke vraag vinden over de Intellect accu's, als dit er al wel was, mijn excuses hiervoor.

Ik ben op zoek naar NiMH >2200 mAh voor mijn startbox (Q-world). Ik heb nu 2 accu's gevonden voor: RC3602 Intellect RC3600HV Stick (6-Cell), 2 pieces voor 65,- bij PK-racing. Mijn vragen:
1) Is Intellect een goed merk voor accu's, of hebben jullie er negatieve ervaringen mee?
2) Wat voor een lader moet ik hiervoor aanschaffen? Kan ik de Robbe Lader 2, die ik al in mijn bezit heb, gebruiken?

De lader 2 van Robbe heeft een automatische afslag na 40 minuten laden. In tegenstelling tot deltapeak laders stopt de lader dus domweg na 40 minuten laden, zonder dat de accu dan vol hoeft te zijn.
In principe kan je deze lader wel gebruiken, maar dan zou je de accu's ongeveer twee keer in moeten doen voordat ze volledig vol zijn. Als je dat geen punt vindt, dan bespaar je minimaal 50 euro voor een deltapeak lader.

Aangezien je in veenendaal woont :wink: kan je ook langs gaan bij intermodelbouw in plaats van moeilijk te gaan doen via internet. Prijs/kwaliteit scheelt niet zo veel in accu's bij intermodelbouw hoewel ze in andere dingen wel wat prijziger zijn. En je hebt ze meteen in de hand!

Mijn ervaring bij intermodelbouw is niet zo positief, en ik ben niet de enige... op zowel het gebied van advies en klantvriendelijkheid...

Daarom lijkt het me wel verstandiger om dit op internet eerst te onderzoeken zodat je zeker weer dat je goede producten aanschaft.

PKracing daarentegen vind ik stukken beter!

Qua klantvriendelijkheid vind ik het wel meevallen. Ja advies, je komt er omdat je weet wat je moet kopen, want ik vraag wel op het mb forum wat ik nodig heb.

Heb er goedkope nicads in van 2400mah van conrad, genoeg voor 1 dag veelvuldig starten...

Bij koud weer, (2 graden) moet je ze wel even op gang laten komen, dat viel me tegen, maar genoeg om toch weer de heel dag door te komen....

Hallo

Ik heb nog een aantal vragen wat betreft de laders om m'n Intellect 3600 mAh NiMH accu''s op te laden:

1. Moet je de eerste keer dat je een accu laadt sloom/traag laden op 170mAh, of kan je direct gaan snelladen?

2. Kan je met de Robbe Lader 2 ook NiMH accu's laden?

Link van de Robbe Lader 2:
http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/en

3. Wat is het verschil tussen een lader die alleen NiMH accu's kan laden en een lader die alleen NiCD accu's kan laden?

4. Kan je met de Carson Modelsport NiCD charger, (art. nummer 54018) ook NiMH accu's van 7,2 V laden? Op de site van Carson staat wel dat het een NiCD lader is, maar maakt het uit als je er ook NiMH accu's mee laadt? (Ik heb er al wel een paar keer een NiMH 6,0 V humppack mee opgeladen zonder problemen).

Link van de Carson Lader:
http://www.carson-modelsport.com/de/modelle/elektronik/ladegeraete/rtp/54018/produktdetails.htm

Alvast bedankt voor de antwoorden

Groeten RC-fan

170 mAh is overdreven. De lader 2 van Robbe heeft een max. laadstroom van 2 Amp. en dat is gewoon goed voor de eerste keer laden (en ook voor alle keren daarop).

Ja je kan er NimH mee laden, alhoewel een NiMh lader wel beter is. De lader 2 van Robbe is erg basic en heeft bijvoorbeeld ook geen deltapeak functie o.i.d. maar gewoon een timer waarop die afslaat.

Zo veel verstand heb ik er niet van, vraag dit anders in het elektronica topic o.i.d.

Daar heb ik ook geen idee van, maar er staat vast wel op hoeveel voltage die maximaal kan laden. Als 7.2V daarbinnen valt kan het (maar waarom wil je dat als je een lader 2 hebt die sneller laad?)

Bedenk dat het om accu's voor je startbox gaat. Daar hoef je minder hoge eisen aan te stellen dan de accu's voor je electro-auto. Wel moet je de accu's ongeveer 2 keer achter elkaar in de lader doen, wil je de packs helemaal vol krijgen (laadstroom 2Amp, na 40 minuten laden automatische afslag)

Back