Hoi Mike, volkomen gelijk in. Om mechanische redenen nog meer dan het toevoegen van enige water-content, via bijmenging.
PU is een 2K lijm, zij het dat de tweede component gratis uit de lucht komt. Plantenspuitje om het balsa licht mee te bevochtigen tijdens het uitharden versneld iets en is reeds gebruikelijk te doen, yep!
Anders... G4, de PU beton veredelaar, ook een 2K, vanwege water in de atmosfeer, is bijna niet meer verwerkbaar tijdens een zwoel zomers dagje. Je kan er aardig suikerspinnen mee maken als je even goed door kliederdert... bij wijze van.
Nog nooit zo snel een geglaste vleugel zien drogen.
Ik heb de test gedaan, omdat ik het ergens op het schaalforum had gelezen?
Ik denk dat het risicovollere verbindingen kan geven. De witte houtlijm is thermoplast, zou in theorie na verhitting een lijm mix kunnen verzwakken, wat bij een pure verwerking niet zou gebeuren. Nu is een model meer dan verlijmd geheel en geeft bespanning onvoorstelbaar meer sterkte aan de constructies. Het zal vast wel binnen grenzen van voldoende sterkte blijven.
Pilot error... is de slechtste lijm component... whoeha!
Alleen te testen onder labcondities, of standje heipaal naast het vliegveld...
Gr Bas