Advies voor nieuwe golf- en windbestendige boot

Discussie in 'Speedboten' gestart door pieter_oudenhoven, 28 okt 2012.

1. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ik had nog niet eerder gezocht naar Toemen op het forum. Net wel effe. Inderdaad is niet iedereen tevreden over deze winkel, om het maar eens zachtjes uit te drukken.

Op de site van Toemen staat overigens ook dat de DX2S een bereik heeft van 300 meter. Op Internet kom ik overal tegen dat het bij 100 meter (= 300 voet, vast geen toeval) op houdt. Tsja, slordigheid van Toemen of bewuste misleiding? In beide gevallen een slechte zaak...

2. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    300m haalt hij zeker niet maar 100m zeker en vast wel. Dat is een voetbalveld ver, voor mij persoonlijk meer dan genoeg voorlopig. Je kan al wel varen met die ontvanger enkel de sensoren heb je dan niet dus telemetrie ook niet...

3. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ja, ik kan er inderdaad wel al eens mee varen. Het voegt op zich niks toe aan wat ik nu heb (zonder de telemetrie), maar dan kan ik in elk geval wel al eens testen hoe de RC functie op zich werkt.

Eens kijken wanneer ik dat ga doen. Ben momenteel weer wat meer met vliegen bezig. Is zooo makkelijk: EDF jet in de kofferbak, 5 minuten rijden, bij aankomst direct paar accu's leegvliegen, en bij thuiskomst nul onderhoud, alleen maar de accu's opnieuw laden. Geen gedoe met afplakken, as eruit en smeren, vieze blubberlaarzen, ver rijden om een plek zonder vissers te vinden, weer omkeren omdat er toch teveel golven zijn, etc.

:D

4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Oei , dan hoop ik dat het wel aan je verwachtingen voldoet , anders is de domper extra groot ....

5. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Hij voldoet vast wel aan mijn verwachtingen, die ik heb ik namelijk flink naar beneden bijgesteld :D;)

Tsja, 100 meter is maar 1/3 van 300 meter, maar zoals Roy zegt: da's zo groot als een voetbalveld. Zou toch wel ver genoeg moeten zijn. Hoewel ik het idee heb als ik op google maps naar onze vaarwaters kijk, dat ik ook wel eens verder dan 100 meter vaar.

Maar goed, er is maar 1 manier om er achter te komen, en dat is door het gewoon te proberen.

Ga je trouwens binnenkort nog een keer varen Rob? Komend weekend warm, maar wel aardig wat kans op af en toe regen. Dus wellicht weinig recreanten. Misschien zaterdagavond?

6. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Komende tijd wordt niks , weekend wat werk verzetten voor een collega , daarna nog 4 dagen me professioneel "afbeulen " en dan drie weken naar de dominicaanse , en dan is het weer September .....

Laatst bewerkt: 31 jul 2014
  7. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Pieter,

De spektrum inmiddels al getest :)? Ik heb het met de mijne getest en die gaat met een orange receiver 173m ver, met de SR3300t doet hij 145m. Ik zie mijn Buster dan als een klein stipje helemaal aan de achterkant van de vijver. Net genoeg om rustig te draaien en terug te komen vol gas. Bij het wegvaren zit de propspray volledig tussen mij en de boot. Absoluut geen probleem mee, nog nooit storing gehad. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je ooit zover zou gaan met een 80cm lange lizard.

Laat het maar weten!

8. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ha Roy,

Ik heb mijn spullen helaas nog steeds niet binnen. Toemen in Den Bosch is zo'n vreselijke @&#%$ zaak!

Ik heb er ook geen vertrouwen meer in dat het spul komt en zonder de sensoren heb ik er niets aan. Ik ga er dus ook niet mee testen, ik wil het ongebruikt laten. Ben nu op vakantie, maar zodra ik terug ben, rij ik met de doos naar Den Bosch en vraag m'n geld terug.

Daarna bestel ik alleen nog maar bij HK, want de zogenaamde service die je bij een 'echte' winkel krijgt, is ver te zoeken. In elk geval in NL (dit is niet mijn eerste slechte ervaring met een Nederlandse modelbouwwinkel)

150 meter lijkt me inderdaad ruim voldoende! Jammer dat ik er zelf nooit mee zal kunnen testen. Of ik moet hem nog eens bij een Chinese winkel tegenkomen.

9. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Jammer dat het zo moest lopen Pieter. Volgende keer misschien beter in bij die modelbouwwinkel in Bossum bestellen, die krijgt wel hele goede reacties en zou een goede service hebben. Verder is Aerobertics ook echt een goede winkel. De uitbater, Bert, is heel vriendelijk en zorgt altijd wel voor een oplossing als er problemen zijn. Hij is ook vlot bereikbaar via mail wat alles toch weer makkelijker maakt.

Heb je je bon nog? Als je nu een maand later nog steeds je spullen niet hebt binnengekregen vind ik het ook wel tijd worden voor wat actie.

Voordat je je op glad ijs begeeft, chinese webshops hebben ook niet meteen de beste service hoor.

10. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Van de Chinese service kan ik inderdaad niet heel veel zeggen, aangezien ik tot nu toe elk product netjes op tijd ontvangen heb. Één keer een probleempje gehad bij HK: de status bleef op onbetaald staan, terwijl Paypal aangaf dat ik wel betaald had. Dus HK benaderd via de site. Binnen 10 minuten antwoord. En binnen 30 min was het probleem opgelost. Tot nu toe dus geen klachten over de Chinese service.

11. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Hai Pieter ,

ik zal eens in de "rommel doos" kijken of daar nog een temperatuur sensor ligt , kan je alsnog tzt testen ....

12. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Opletten dat dit geen winkelbespreking word, maar RC Racing Twente is ook een goede winkel, reageert vaak dezelfde dag nog op mails, en is ook soms bereid om eventueel een deel uit een pakket te halen, zodat het goedkoper word.
    Zo wou ik daar misschien een FG Marder bestellen, en ik had al een zender, gemaild met de vraag of hij hem ook zonder zender verkocht, en ik kreeg dezelfde dag een reactie met een lagere prijs voor de Marder, zonder zender.

Ook kreeg ik eens een verkeerd setje bodyclips opgestuurd, gemaild, twee dagen later had ik de goeden op de mat liggen, en de verkeerden mocht ik houden :)

13. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Welke winkels goede service verlenen en welke totaal niet mag hopelijk nog net wel gezegd worden hier op forum, anders is het wordt het wel erg triestig hier hoor.

Pieter, als je de temperatuursensor van Rob kunt overnemen kan je toch al testen. Hoe dan ook mag Toemen je wel het geld teruggeven voor een nieuwe sensorset als zij hem niet kunnen leveren.

14. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Iedereen heeft wel goede en minder goede ervaringen bij sommige winkeliers , daarom ga ik meestal langs om ter plekke alles te bekijken , zou niet mogen . Helaas is dit soms wel de praktijk .
    Ik heb nog 5 temperatuur sensoren liggen , 3 gebruik ik zelf twee als reserve , echter zijn het twee verschillende type 's en ik niet meer weet welke voor de spektrum is geschikt , dus testen is mogelijk lijkt me ....

15. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ha Rob, ok, dat is mooi! Dan wil ik het graag een keer testen!

16. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    En de soap met de zender gaat door...

Ik ben begin september met Toemen overeengekomen dat ik de zender terug zou sturen en dat zij het geld terug zouden storten. Het pakket heeft men ontvangen, dat hebben ze zelfs via mail bevestigd.

Maar de terugbetaling heb ik na een maand nog steeds niet! Op mail wordt niet meer gereageerd en als ik bel wordt ik uiterst vriendelijk te woord gestaan. Maar wel altijd door iemand die het zelf niet kan oplossen en het met een collega moet bespreken. Aantekening wordt gemaakt, belofte dat het wordt opgelost en dan.... niets meer....

Ik weet het zo onderhand ook niet meer. Hoe ver moet ik gaan? Dreigen met een incassobeureau? Aangifte bij de politie? Lijkt nogal overdreven. Of maar accepteren at ik 150 euro kwijt ben?

Ik zag dat Toemen een facebook pagina heeft. Dus daar maar eens iets op plaatsen, wellicht zijn ze daar gevoeliger voor.

17. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Pieter ,

En zelf even langs gaan , en dit geschil ter plekke oplossen ?

18. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ja, dat is optie. Maar volgens mij zit het in het centrum van den Bosch, dus zo'n 3 kwartier van deur tot deur. Geen wereldafstand, maar kost me toch weer 1.5 uur van m'n weekend. Zou niet nodig moeten zijn. Maar ja, als ik er daarna vanaf ben...

19. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Niet percee, kost wel tijd, maar ben je wel eens in het centrum van Den Bosch geweest op Zaterdag ?, erg gezellig , dus dan iedereen blij, vrouw, kinderen en jezelf ;):D

20. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Zeken en vast het hier niet bij laten. Desnoods dreig je even om een slechte commentaar op hun facebook pagina te zetten of om de politie te raadplegen. Ze zullen dan wel snel bijdraaien. 150 euro is al een serieuze som dus dat moet je terugkrijgen!

Laatst bewerkt: 5 okt 2014

Deel Deze Pagina