Af bouwen van de Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 9 jul 2014.

1. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Verloop tussen assen en motoren toont nu veel beter Freek. En je zult zien dat je veel minder verliezen hebt. En minder herrie ook! Boot al op de weegschaal gehad?
    Gr. Klaas.

2. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Nee nog niet straks even 1 ophalen bij mijn ouders. Kwam er achter dat ik geen heb.
    Ja inderdaad een veel betere overgang zo. Ik ben benieuwd naar de prestaties

3. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    De Smit Nederland is te zwaar voor een keukenweegschaal. Ik neem haar onder arm en stap op de personenweegschaal. Moet je wel 2x wegen, met en zonder boot, maar alla, den heb je ook wat! Gr. Klaas.

4. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Een tip: zorg dat de "lipjes" van de koppelingsdelen van motor en schroefas in elkaars verlengde liggen. Minder vibraties.

5. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dat is een goed idee. Volgens mij hebben mijn ouders een digitale weegschaal die begint bij een kilo of 5 en gaat door tot ? Misschien dat ik uhm zo op kan zetten

6. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Oké bedankt voor de tip roel, zal er om denken met in bouwen

7. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Niet heel mooi weer vandaag, maar straks toch maar even varen met de nieuwe opstelling.

8. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Het zonnetje kwam er toch nog even door, dus was nog wel even lekker aan de waterkant. De dubbele koppeling en het verplaatsen van de accu's helpt wel flink in het vaarbeeld. Vriendin was weer even mee om wat plaatjes te schieten, zodat ik ze weer met jullie kan delen.

MicropropSport, sjaakie en MikeMohawk vinden dit leuk.
  9. Kees de Mol

Kees de Mol

Lid geworden:
    20 aug 2007
    Mooi hoor

10. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
  11. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Mooi dat het nu lekker loopt Freek. Kan zo te zien nog wel een beetje ballast bij. Klusje voor als alles erop zit. Succes verder! Gr. Klaas.

12. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Toch steeds weer een opluchting als op dit moment alles gesmeerd loopt.
    Mooi vaarbeeld heb je al , misschien inderdaad nog wat gewicht erbij zoals Klaas oppert na het verder afbouwen.
    succes verder
    Marc

13. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ja inderdaad er moet nog wat gewicht bij. Zit nog niet helemaal aan mijn max. Ja het vaarbeeld is al vrij mooi zo, en inderdaad een opluchting dat het allemaal wat beter loopt nu. Wat er nu nog in moet is de soundmodule plus toe behoren, nog 2 digitale volmeters voor het aflezen van de accu spanning, laadpluggen voor het laden van de accu's. En daarna het schip afbouwen en in de verf zetten.

14. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    mooi hoor:D:D

15. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Vandaag even bezig geweest met de standaard voor het schip. Ik had nog een standaard liggen van de Paula 3 liggen welke ik mooi kon gebruiken. Eerst uit gemeten hoe hij moest worden. En toen af gesneden. Daarna rubberen strips er op geplakt tegen het beschadigen van de bodem.

Nu laten drogen en wat extra steunen aan brengen.

16. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    De steun is bijna klaar nog een paar latjes er op voor stevigheid en nog een kleurtje geven.

Kan mooi zo, ook meteen het schip even op de weegschaal gehad en hij zit nu op 7 kilo dus er kan nog wat gewicht bij.

17. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Hallo Freek, Gaat de goede kant op!. Mijn oog viel op de mooie glimmende verhaalkoppen van de winch.
    Als ik het goed zie zit de brede kant van de winchtrommels aan de buitenkant. Die horen aan de binnenkant te zitten. Maar een kleinigheid en zo aangepast denk ik. Verder niets dan lof hoor! Gr. Klaas.

18. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je klaas, inderdaad ja zie het nu ook. Het was even snel in elkaar gedrukt dus niet echt op gevallen, bedankt voor de tip. Zal het zo even veranderen.

19. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ook een duit in het zakje doen... Wil je deze standaard echt blijven gebruiken?
    Eén stootje en het schip ligt er af, als ik het zo bekijk...
    Ik ben bezig langzaam maar zeker mijn vloot te voorzien van standaards uit witte sanitairbuis. Langzaam, want het is wel een investering.
    Simpel te maken, ondersteunt goed en je kunt voor de kop en achter het hek een stukje omhoog laten lopen of haaks, zodat je model is "opgesloten" in de standaard.
    Isolatieschuim er omheen en je krijgt ook geen krassen op de lak.
    En in de auto weet je zeker dat de handel niet gaat schuiven.
    Smit "???" op de standaard:
    1.jpg

Kale standaard: 4 T-stukken, 4 haakse bochten, 4 einddoppen en een paar stukken rechte buis. bekleed met isolatie. 2.jpg

MTB 240 op de standaard, gebouwd volgens het zelfde principe:
    3.jpg

MikeMohawk vindt dit leuk.
  20. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ik gebruik de standaard alleen voor thuis voor als hij op de plank staat, het valt mij mee hoe stevig hij staat. Er zit een laagje rubber tussen waardoor hij niet beschadigd. Voor in de auto of ect wil ik zo iets maken wat je hier als voorbeeld geeft of een soort van transport kist. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Eerst eens kijken wat de verschillende materialen kosten en hoe ik het presies wil maken, maar bedankt voor het meedenken.

Deel Deze Pagina