Af bouwen van de Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 9 jul 2014.

1. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Samen met de vriendin de letters in de verf gezet, wat een priegel werk is dat zeg. Was blij dat ze wou helpen. Ook meteen de smit logo's op de schoorstenen voor zien van een geel laagje verf. Helaas zijn die niet helamaal naar wens geworden, dus misschien weer wat blauw er over heen spuiten en dan op nieuw proberen. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

De romp word steeds mooier. Hopelijk dat het morgen een beetje knap weer is dan kan de gele en groene verf op het dek en de verschansing gezet worden.

MikeMohawk vindt dit leuk.
  2. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Goedemorgen ik ben op zoek naar stikkers voor op de romp en de opbouw. Zoals dieptemarkering en dat teken wat er op de waterlijn staat. Ook ben ik op zoek naar stikkers voor bijvoorbeeld brandblussers en andere veiligheids stikkers. Heeft iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen?

3. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
  4. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Oké dank je wel zal ik daar eens kijken.

5. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Zo weer een stukje verder de romp is nu ook voor zien van de groene en gele kleur, helaas is de gele verf niet helemaal goed gegaan. De gele is op sommige plekken onder de af plak tape gekomen. En dekte ook niet helemaal lekker. En ik vind de gele kleur iets te licht, had wel iets donkerder mogen zijn. Maar het is wel weer te herstellen met wat verf een een penseeltje.

sjaakie vindt dit leuk.
  6. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    gaat hard hoor!!;)

7. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ja zodra ik even wat tijd over heb probeer ik wat te doen, maar helaas heb ik niet altijd tijd. Wou proberen vanavond het dek wat bij te punten.

8. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Gister avond nog niet echt veel kunnen doen. Ben wel nog even met het dek bezig geweest, even een klein stukje als proef. Heb wat verf in een dop gespoten en kon daarna de verf mooi aanbrengen met een penseeltje. Ging op zich wel mooi. Ook met de zwarte bovenkant begonnen van de schoorstenen.

Nog een laagje er op en dan is het klaar.

Dek voor het bij punten.

En na het bij punten, toch wel een aardig verschil.

Vanavond kijken of ik de rest van het groen kan bij werken. En als dat droog is een begin maken met de verschansing, heb een donkerdere kleur gevonden voor er op zo uit mijn hoofd refell 310.

9. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Nog even 2 duidelijkere foto's gemaakt van voor en na.
    Voor

En na

10. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Nu nog de nodige roest aanbrengen met een druppeltje bruine verf in een soeplepel wasbenzine , en dan met een penseel aanbrengen , en het lijkt echt .
    Groetjes
    Ronny

11. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    zou wel leuk zijn hè?

12. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ik wou roest maken van een bolletje staal wol in azijn. Dan heb je echte roest dat er op smeren met een matte lak er op. Wou er wel een echt werkschip van maken.

13. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Maar die manier van jou kan ook ronny, eigenlijk ook niet zo slecht idee. Maar het gaat wel gebeuren.

14. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Weer even een update, weer even met het dek en de verschansing bezig geweest, meteen even getest met een andere kleur geel. Ook weer even met de verlichting van de schoorstenen bezig geweest, en meteen de boven kant zwart gemaakt. De schoorstenen moeten nog een beetje met blauw worden bij gewerkt en dan zijn ze zo goed als klaar.

15. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Een hoop licht op het achterdek Freek! Een beetje als mosterd na de maaltijd, maar voor de binnenkant van de verschansing heb ik Matt 15 gebruikt. De buitenkant zit 12, 50 en SM 302 op. Het dek heb ik SM 360 voor gebruikt. De onderkant staat in de SM 330, alles van Revell en met de kwast verwerkt. Jammer dat het BB hout zo grof van structuur is. Om het glad te krijgen een paar keer behandeld met watergedragen vloerlak, maar dat had ik nog wel 3 x kunnen doen. Nu is het dek van een sleepboot ook niet zo glad als een spiegel, dus storend is het niet. De kluisgaten heb ik een paar dunne RVS schuifplaten met gleufjes voor de ketting op gemaakt. Zitten op de echte ook. Zoek maar eens op Smit Denemarken en dan op afbeeldingen. Staan mooie detailfoto's bij, o.a. van de sleephaak. Gr. Klaas.
    https://www.google.nl/search?q=Smit...KEwigrtKCpqfMAhVJIcAKHT5VCPcQ_AUIBygC&dpr=0.9

16. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    mooie verlichting!!

17. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je Sjaakie, er komt nog meer in hoor. Maar dat moet nog besteld worden. Nog even bezig geweest met de verschansing, ik ben weer een stukje verder gekomen.

Ook even bezig geweest met wat details van de opbouw.
    Komende dagen zal er wel niet veel tijd zijn om te bouwen, hopelijk dat ik nog ergens een verloren uurtje kan vinden om nog even lekker te kunnen knutselen. Groetjes, en een fijne Koningsdag toe gewenst.

18. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Die laatste kleur geel staat beter op de verschansing Freek! Die eerste leek wel een beetje groen in te zitten. Succes verder met de verfklus. Gr. Klaas.

19. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je klaas, ja klopt ik had eerst het dek en verschansing groen gespoten. Maar die kleur was op na 2 lagen en dekte nog steeds niet goed, en die kleur stond me niet aan. Ik vond hem wat te licht. Ik had deze nog staan en dacht ik probeer deze er gewoon op, gewoon even kijken hoe het staat. En deze valt me niet tegen, dus dan maar door schilderen. Helaas dekt dit ook niet in 1 keer, dus als deze laag klaar is nog maar een laagjes er op zetten. Ben alleen bang dat ik niet genoeg verf heb dus dan maar even wat bij bestellen. We hebben hier helaas geen winkels die de revell verf verkopen. Maar tja dan zit je meteen weer met verzendkosten, dus eerst maar even kijken wat ik nog meer nodig heb anders zijn de verzendkosten hoger als het potje verf.

20. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    De verdwijnende hobbywinkels is hier ook een bekend fenomeen. Probeer wel eens iets met een boodschap in een andere plaats te combineren. Een paar maanden geleden in Dordrecht. Goed gesorteerde winkel, wel Humbrol, maar geen Revell. In Middelburg een mega grote winkel en maar 1 potje Revell kunnen scoren. Toen maar iets besteld bij Krikke in Groningen. Goede service, maar daar bleef de uitlevering even hangen op een paar reddingsbootjes bij hun toeleverancier. Dan kon alles in een keer mee. Allemaal niet zo erg, we hoeven er gelukkig niet van te leven. De nieuwbouw"werf" heb ik gesloten. Doe alleen nog reparaties. Kon gelijk aan de bak met mijn laatste scheepje. Viel bij het uit het water tillen uit de hijsbanden. Stukje uit een kimkiel en landde ondersteboven in het water. Kon haar gelukkig bij de kimkielen optillen, maar toen kwam de inhoud van het ruim eruit. Buiten de ballast ging ook het geluidssetje verloren. Maar intussen gerepareerd en bij Acti.. een listig speakertje gevonden waar inmiddels weer Caterpillar geluid in zit. Nog slimmer en compacter dan de vorige. Daar had ik een MP3 spelertje op aan gesloten. Hier gaat een mini SD kaartje in en er komt een berg herrie uit! Zal deze maar vast zetten met klittenband. Succes verder met de ververij. Gr. Klaas.

Deel Deze Pagina