Af bouwen van de Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 9 jul 2014.

1. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Ziet er inderdaad beter uit met je nieuwe kleurtje.
    Heb je geen grote speelgoedwinkel in de buurt? deze verkopen ook wel eens het Revell gamma, of kunnen het bestellen bij de gewone levering zonder extra kosten voor jou.
    vgr Marc

2. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Marc, Freek woont op ons mooie waddeneiland Ameland. Daar is 95% van de winkels georiƫnteerd op vakantiegangers. Mooi eiland om eens naar toe te gaan trouwens. Gr. Klaas.

3. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    ik zie het :( , niet veel te winkelen op dat groene eiland.

4. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    haha, dat zeker niet!!;);)

5. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Een goede woonplaats dan voor de vrouwen !!!!!

RoeBuilds en Dennist vinden dit leuk.
  6. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Is wel eens lastig als je op een eiland woont en materiaal nodig hebt, maar je past je er op een gegeven moment wel op aan.

7. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Alles went Freek! Tot mijn 27e woonde ik op een binnenschip. Is ook een soort eiland, maar je komt wel in verschillende plaatsen. Je probeerde in het weekend ergens te liggen waar vandaan de bemanning een goede verbinding had naar huis. Zelf hadden we geen huis aan de wal. Was een hele overgang toen we in 1972 stopten met varen en we elke dag tegen dezelfde huizen aan keken. Gr. Klaas..

8. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Oh dat is zeker wennen, ik vind het heerlijk om hier te wonen mooie natuur en noem maar op. Heb een paar jaar in een stad gewoond voor school, maar dat vond ik helemaal nix. Doe mij het eiland maar, ondanks dat het voor modelbouw spul af en toe wat lastig is.

9. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Na een tijd aan het prutsen zijn geweest met de soundmodule heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen. Wat een werk was dat, denk dat ik er onder tussen 8-9 uur aan kwijt ben geweest. Zodra de romp klaar is alles goed aansluiten en dan kijken of ik de rest van de functies aan de praat krijg zo als de scheepshoorn en andere geluiden. Maar die moeten via de decoder worden aan gestuurd en dat is makkelijker als het hele gebeuren in de romp staat. Zal morgen even proberen om de boel te filmen en dan word dat hier uiteraard geplaatst.

10. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Hier het filmpje van de test. Heb de opstelling nog iets aan gepast zodat ik de module aan en uit kan zetten via de zender.

11. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    En nog even wat foto's van de opstelling.

En nog een paar plaatjes van de functies en aansluitingen

12. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Leuk hoor Freek! Hoorde ik twee motoren en kan je die onafhankelijk aan je motoren (toerental) koppelen? Gr. Klaas.

13. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dit was nog 1 motor. Als ik er nog een draad bij zet. Dan kan ik er nog een 2de bij zetten. En als het goed is kan ik die dan on afhankelijk van elkaar laten klinken. Als je een boegschroef in je schip hebt kun je die er ook nog bij zetten, deze module gaat tot 4 motoren. En dan nog een stuk of 10 bij geluiden. Dus best wel een uitgebreid dingetje.

14. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Zo weer een stukje verder met het aan sluiten van de extra functies, de scheepshoorn werk nu ook, en ook de werklampen en de rookmodules zijn aan gesloten. Dus 4 functies via de multiswitch.

Nu snap ik alleen 1 ding niet met de multiswitch functie 1 2 3 4 7 8 doen het alleen functie 5 6 krijg ik niet aan de praat. Kan het zijn dat die 2 functies via de massa en plus werken? De rest werkt via de rood witte draad. Hopelijk is er iemand die me kan helpen hiermee. Heb die 2 functies eigenlijk nog wel nodig aangezien de verlichting in de mast en de sleeplier er nog bij komen.

15. Richardcj

Richardcj

Lid geworden:
    18 jul 2004
    Volgens mij werken alle uitgangen op dezelde manier.
    rood is vaste plus +
    wit is de geschakelde min -

volgens mij zijn de uitgangen NIET kortsluitvast.
    maximaal 1,2 A

Dus misschien zijn ze al "opgeblazen"
    Als je per uitgang in serie een zekering zet van 1 A gaat alleen de zekering stuk!

Wat je er via "BATT " instopt qua spanning komt ook uit de uitgangen.

Mvg. Richard

16. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Functie 5 heb ik ook aan de praat nu aleen 6 moet ik nog mee bezig, alleen wat er mis mee was weet ik niet. Maar dat is een klusje voor vanavond. En zekeren zou natuurlijk ook niet verkeert zijn. Ben donderdag en vrijdag op het vaste land zal dan eens kijken voor zekering spul .

17. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Vanmorgen even bezig geweest met een frame voor de speaker. Wat latjes gesneden en in elkaar gelijmd. Vanmiddag de boel goed schuren en eventueel plamuren. Nog even een gaatje boren voor de bedrading, en dan in de verf zetten. Tevens nog even een steuntje in de romp maken waar hij op komt te staan. Daarna maar weer verder met het schilderen van de verschansing.

En van deze kant een fijne zondag toe gewenst.

18. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Vanmiddag maar weer even met de spuitbussen in de weer geweest. Het frame voor de box is gespoten en meteen even wat ander klein spul gedaan. Ook meteen even de box bedraad, kon hij meteen geplaatst worden.

19. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Weer even aan het schilderen met verschillende dingen. Maar weer even een paar plaatjes voor de volgers geschoten.

MikeMohawk vindt dit leuk.
  20. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Vanmorgen nog even met de verschansing bezig geweest, de helft zit nu bijna in de goede kleur. Misschien later vanmiddag of vanavond de andere kant afmaken.

Deel Deze Pagina