Af bouwen van de Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 9 jul 2014.

1. Thijs Slotman

Thijs Slotman

Lid geworden:
    22 okt 2013
    kan jammer genoeg daar niet bij zijn, was 4 juni wel geweest, was een mooie gezellige dag ;-)

2. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dat is wel jammer ja, ik kon er afgelopen zaterdag niet heen had andere verplichtingen. Er komen nog genoeg vaardagen. Of we plannen met een paar personen een keer een dag of middag om te gaan varen.

3. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Dat heb je weer allemaal netjes gerangschikt , lijken wel sardientjes in een doosje , netjes naast elkaar.
    Maar op deze manier heb je wel weinig kans op storing en mocht het er ooit toch eens van komen heb je snel de fout gevonden.
    succes verder, Marc

4. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je Marc, dat was ook eigenlijk een beetje opzet van deze opstelling. Helaas is er al een storing. Ik krijg 1 regelaar niet aan de praat op de ontvanger. Andere regelaar geprobeerd nog geen resultaat, dus straks maar even een andere ontvanger proberen. Misschien dat dat werkt.

5. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    probeer eerst eens met enkele servo's op je ontvanger. mogelijk zit het in je zender ( vliegtuig of heli voor geprogrammeerd )

6. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ik gebruik een normale zender geen computer zender dus dat valt al af, maar bedankt voor het mee denken. Zal morgen maar eens wat dingen proberen. Zou het vanavond doen maar is er niet meer van gekomen. Kwam even wat tussen.

7. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Toch maar even geprobeert. Met een andere ontvanger maar dat hielp ook niet. Vanavond de draden maar opnieuw solderen misschien dat het daar in zit, anders zou ik het niet weten. Beide kanalen van de zender werken wel, dus die is wel goed.

8. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Freek,
    Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar wat gebeurt er als je de regelaars op de ontvanger wisselt? Blijft dan dezelfde ook "stil"?
    Kan ook een slecht contact in een van de draden tussen ontvanger en regelaar zijn. Al geprobeerd in- en uitgangsspanning van de onwillige regelaar te meten?
    Niks mis met een van de motoren? Even loskoppelen van de regelaar en dan weerstand meten, of even rechtstreeks op een batterij of accu laten lopen.
    Een paar jaar geleden had ik een "vreemde" storing. Wilde de motor van mijn tankertje soms niet aanlopen. Erg vervelend als de boel een paar meter van de wal dobbert.
    Na een hoop gezoek kwam ik erachter dat een aansluiting op de collector was losgebrand. Eigen schuld, want ik voer met een 6 Volts motortje op 12 Volt. Maar met zo'n dood punt in de motor zoek je je rot. Ook eigen schuld, want ik had de storing anders te lijf moeten gaan en veel eerder moeten starten met meten. Zie het niet als kritiek, maar als voorbeeld van een storing. Is allemaal vervelend, maar met een beetje mazzel leer je er wel van. Aangezien mijn voorraad bandrecordermotortjes gereduceerd is tot 0 heb ik de accuspanning maar verlaagd. Gelukkig is er nog een 50+ jaren oud Distler motortje, maar daarbij moet de accuspanning zover worden verlaagd dat de BEC functie van de regelaar wegvalt. Maar dan schakelen we over op een ontvangeraccu met grotere capaciteit en gebruiken die ook als vaaraccu..
    Succes met het oplossen van je regelaarprobleem en je krijgt een sjieke sleepboot.. Gr. Klaas.

9. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    zoals ik je bezig zie, lijkt het wel alsof je er al meer heb gemaakt

10. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je klaas en sjaakie, het probleem met de regelaar is nog steeds niet op gelost helaas. Heb zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeert die klaas zei maar helaas zonder resultaat. Misschien de regelaars maar even ergens laten nakijken. Nu eerst maar even bezig geweest met de verlichting aan te sluiten, alle verlichting is nu via de zender aan te sturen. Zoals de verlichting in de mast en de navigatie lampen. Filmpje heb ik nog niet gemaakt dat komt morgen wel even. Misschien dat dan de soundmodule ook aan gesloten is. Voor nu eerst heb ik alleen wat foto's.

11. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Alvorens aan de regelaars te werken zou ik eerst eens servo's aansluiten op alle kanalen van de ontvanger en proberen of deze allemaal werken .
    Dan ben je zeker dat er iets mankeert aan de regelaar .
    Het kan ook de voedingsspanning zijn van de regelaar waar iets fout mee is (BEC ) , en dan werkt de regelaar ook niet altijd .
    Ronny

12. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ik heb alle kanalen geprobeerd en die werken allemaal. De bec gebruik ik niet. Ik gebruik op dit moment even een losse ontvanger accu voor de voeding van de ontvanger. Ik zal straks de regelaar nog eens uitbouwen en buiten de boot aansluiten dan eens kijken wat er dan gebeurd.

13. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    De regelaar werkt gelukkig weer. Bij deze regelaar moest de rode draad ook aangesloten worden op de regelaar. Dat is bij mijn anderen niet nodig en daar had ik geen rekening mee gehouden. Dus gelukkig weer opgelost. Straks de soundmodule in bouwen en aansluiten en dan een filmpje maken voor de volgers.

Roelof_l en Dennist vinden dit leuk.
  14. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Druk bezig geweest met het aansluiten van de soundmodule. Alles is nu aan gesloten en werkt naar behoren. Nu eerst de bedrading weg werken en dan maar even filmen.

Marc w vindt dit leuk.
  15. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dagje later als gepland maar hier dan toch het filmpje. Kwam er gister avond achter dat de zender leeg was, had hem smiddags niet uit gezet. Dus moest eerst geladen worden voor ik kon

Albert van Loon en AHoogendijk vinden dit leuk.
  16. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Mooi hoor Freek! Maakt het een stuk echter en het varen ermee nog leuker. Gr Klaas.

17. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Mooi, beetje meer druk op de luchthoorn! ;)

Laatst bewerkt: 14 jun 2016
  18. sjaakie

sjaakie

Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Klinkt mooi en ziet er mooi uit!! Alleen de hoorn hoor je inderdaad niet zo goed

19. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    mooie stap vooruit en meteen een groot werk dat achter de rug is.

20. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dankbaar allemaal. De luchthoorn ga ik nog wel mee bezig wil hem nog wel iets luider laten klinken.
    Ja klopt Marc ben er ook wel blij mee dat er een lastig gedeelte klaar is.

Deel Deze Pagina