afbouwverslag 1,80m ultim@te axar models

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
Verder heb ik nog wel een puntje over de servo's: als ik ze tegenhoud en ga dan de servo dmv de zender bewegen, heeft deze helemaal geen kracht ? als ik al een uitslag heb, kan ik de servo wel niet meer bewegen, dan heeft ie dus wel kracht. het is me nog nooit opgevallen, maar is dat normaal ?

Nee dat is niet normaal , een 10 kg servo moet dus een 10kg gewicht van de grond trekken als je deze op je servohevel 10 mm uit de midden aanhangt.

Er moet wel de juiste voeding aan zitten om de max.ampere te kunnen leveren wat het servo vraagt .

En daar zal het bij jouw wel aan liggen . :D

Mvg Johan

Er moet wel de juiste voeding aan zitten om de max.ampere te kunnen leveren wat het servo vraagt .

En daar zal het bij jouw wel aan liggen . :grin:

dat denk ik ook want ik heb de servo`s zo`n 150 vluchten in de extra gebruikt zonder problemen .
ik had ze op de powerbox op 6V zitten en dat ging gewoon goed.
miksschien een BEC en lipo erop met 6V en dan eens kijken wat er gebeurd , grote vent als je dan met je vinger de hevel tegen kan houden als je stuurt :D

mvg eric

bec met lipo erop heb ik al gehad, wel een 5A bec, dus kan dan idd te weinig zijn. Daarna heb ik gewoon een 5 cellen Nicad pack erop gezet. Toen waren ze al wel een stuk sterker, maar nog niet wat ik had gehoopt.

Mischien toch maar kijken voor iets van een powerbox ? :p

alle Hitec 645 zaten in mijn piper op 2x 4cellen Eneloop 2000 .

Als jouw accu bij 1 servo al geen power heeft kan hij in de kliko.

Mvg Johan

ja maar vergeet niet johan, dat ik die 4 645 accu's nu alle 4 alleen in de ailerons gebruik. Daar zitten nu ook nog 3x hitec 5945mg (digitaal) in, en er komen nog 2 servo's bij.

Enne, als ik 1 nicad accupack probeer, en 2 verschillende (vol en gebalanceerd) lipo packs's en ik krijg toch hetzelfde resultaat, dan zal dat niet aan mn accu's liggen ? want die lipo packs daar vlieg ik met mn funjet nog mee...

Je moet de eneloop ook niet in je model stoppen .

Maar voor het testen van 1 servo is die dan bedoelt.

Voor zulke testen kan ik een servo aan een regelbare voeding hangen die tot 20A gaat .

Ook kan ik een servo testen door er een ampere meter tussen te hangen.

Meten is weten , de rest is raden en vaak rookpluimpjes.:D

Mvg Johan

ben ook wel benieuwd want bij mij deden ze het prima zoals eerder vermeld.

ik lees het wel hier .

Morgenavond weten we meer Eric .

Bij mijn 645er doen de vingers zeer als ik ze op 4,8V probeer tegen te houden .
Die hebben de kracht wel.

Mvg Johan

dit zijn de HS5645MG , en deze hebben 13 kilo stelkracht op 6v .
dan zal het misschien 10 of 11 kilo zijn op 4,8 maar dit houd je echt niet tegen met je vingertjes hoor.
mijn 2,60 extra vloog met deze servo`s en daar kon ik zonder problemen mee meskanten ,hooveren ,snappen enz .
k verwacht dan ook dat de servo`s met jouw test verder geen problemen geven .

suc6

Eric wees maar niet bang hoor, ik weet zeker dat het niet aan jou servo's liggen ;) Dit aangezien mijn eigen 645'ers die in de vleugels zitten, naar mijn mening ook net zo weinig kracht hebben ;)

Nu kan het zijn dat idd mijn voeding oid, gewoon bagger is. Of ik ben gewoon zoooo sterk XD

Zo, vanavond met johan naar de servo's van de ulti gekeken en dit kwam eruit:

De kracht had 2 punten:

1: ik heb er me eige te veel van voor gesteld, ze zijn dus zoiezo heel want minder sterk als ik had verwacht.

2: wel vond ik dat de servo's met een servo tester sterker waren, als met mijn ontvanger. Denk dus dat er een weerstandje oid in de ontvanger zit. Dit zal opgelost zijn met een powerbox, dus deze gaat er zoiezo in!

en ik had ook nog dat de servo's in de staart niet gelijk up/down gingen. Ik dacht dat het kwam omdat 1 servo iets hoger stond, maar het bleek toch echt dat er 1 sneller was:

Ik had bij 1 van de servo's een servo reverser van HK gebruikt, en deze bleek dus ook de langzamere te zijn. Dus reverser eruit, en nu op een kanaal de elevator servo's gemixt :D

Dus alles weer goed, en we kunnen nu weer verder :D

help... bij 1 van de 4 servo's in de vleugels is het 0-punt net anders als bij die andere 3... ik heb dus 3 roeren goed af kunnen stellen, maar bij 1 roer heb ik naar 1 kant meer uitslag, en de andere kant op minder...

Probleem is nu, dat ik alle 4 de servo's op 1 kanaal heb, en het ook niet anders kan...

Hoe krijg ik dat 0 punt goed :S ?

Back