Afbouwverslag P-51 Mustang.

Ja, knap hé, nog geen meter gevlogen en toch al 10 stuks naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

Mvg Pascal.

Hey , ben je dor onderstaand filmpje aangestoken met het mustang virus?

kan niet wachten tot deze film in NL is te zien.
Ik heb gisteren de Tuskegee airmen (1995) gekeken , ook een aanrader.

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw, mooie trailer komt deze ook in 3D?

Het werk weer hervat.
Het staartwiel zit volgens de magere bouwbeschrijving aan het uiteinde van de staart gemonteerd, op een of andere manier.
Dat wordt het niet, omdat het origineel veel verder naar voren zit.
Het intrekbaar staartwiel zie ik vanaf, het geen ik al gemaakt had is toch aan de grote kant.
Ook een servo extra en het meer gewicht is een rede.
Er komen nog andere toebehoren in het toestel, Dus ik moet een beetje op het gewicht letten, later hier meer over.

Zo zou het volgens de tekening moeten zitten.

img0089ud.jpg

Shot at 2012-02-10

Verder naar voren een uitsparing gemaakt.
In de romp zit al een derde stuurstang ingebouwd, waar hier de reden voor is, weet ik niet, staat ook niet in de beschrijving, maar voor mij komt het net goed uit.

Uploaded with ImageShack.us

Het staart wiel met de beschikbare onderdelen vermaakt.

En een houten schotje er in gelijmd, en het staart wiel gemonteerd.

Nu nog een paar wielkast deuren, en de binnenzijde voorzien van een kleurtje.

Mvg Pascal.

Hoi Johan, het laatste stukje van de romp "van het model'' is vlak.
Overigens is dit model geenszins een schaalmodel.
Bij het echte toestel zit er echter ook niet veel ronding in.

Mvg Pascal.

Hoi Ron, volgens mij krijg ik niet te zien wat jij wil wat ik zie, het zal wel aan mijn engels liggen.

De copit is vastgezet met twee schroefjes, zo kan ik hem later nog verwijderen om wat meer detais in aan te brengen.

Zo ook de copitkap natuurlijk.

nu is de vleugel aan de beurt, de met folie overdekte uitsparingen bloot gelegt.
wat weer op valt, is de degelijke constructie.

Een kijkje tegen de hooftvleugel rip, deze is 2 cm dik!

De wielkassen.

Nu ben ik nog aan het twijfelen om er flaps in te bouwen, of zou dat een te ingrijpende verbouwing worden?

Mvg Pascal.

Hallo Pascal... dat ziet er allemaal weer puik uit!
Flaps! Ik wil ze ook op m'n SQS P40je bouwen. Betekent dat de folie er aan moet geloven. De achterlijst zal een extra ligger moeten krijgen. Bij de P40 zijn ze verzonken in de onderzijde. Zeg maar halve flap. Bij de Mustang een over de volledige achterlijst. Dat lijkt me een stuk eenvoudiger op te lossen.
Ik ga er van uit dat er conversie voorbeelden te over staan op RC-Universe en/of RC-Groups.

Maak je het 'luikje' in de staart nog dicht met balsa? Of slechts afgedekt met folie. Of.... blijft het open voor ventilatie van de accu? Hoewel die niet echt warm zullen worden.

Overigens... aandrijving voor het kistje... wederom lappen tekst voor een afgewogen setups op RC-Groups. Diverse warbirds in het Kyosho-SQS-format.
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Ik weet niet waarom ik deze heb gemist maar respect voor je bouwkunsten.

Bedenk me net dat ik mijn eigen Mustang nog "even" vliegklaar moet maken. Wel een met benzinemotor, dat wel ;)

Hoi Bas, het staart wiel heeft een paar wieldeuren gekregen, zo ziet het er wat netter uit.
Over de flap, daar ben ik nog niet uit, om de vleugel bij te werken met folie is het wel net zo mooi dat deze de zelfde kleur heeft.
Ik heb wel iets wat er heel dicht bij komt, maar het is niet 100%.
Om nu de gehele vleugel op nieuw te gaan folieën, dat heb ik er niet voor over.
Wat wel zeker is, er komen twee verstralers in de vleugel, is niet origineel natuurlijk, maar vind het wel wat hebben.
Later koop in nog eens een echte schaalkist van dit model, deze is fun.

Burp, Zoveel bouw werk zit hier niet aan hoor, wat ik wil laten zien met dit bouw verslagje is, om met een paar kleine ingrepen het niveau van het toestel te verhogen.
bedankt voor je reactie.

Ron, nu zie ik wat jij mij wilde laten zien, met dank aan onze zoekmachine!

Mvg Pascal.

Gisteren de laatste onderdelen op gehaalt die nodig zijn om het toestel vliegklaar te maken.

De retracts zijn van E-flite, deze zien er zeer stevig uit, wel moet er wat materiaal van een vleugelspantje verwijderd worden om het passend te krijgen.

Mvg Pascal.

Deze komen van Aerobetics.be, 108 euro, type 60-120, goed tot een gewicht van 6.8 kilo, dus in mijn geval gaat hij niet door zijn poten zakken :D

Mooi draadje is dit ook zeer mooi vliegtuig die P-51 mustang die zou ik ook graag gaan bouwen is deze van jou standaard schaal model of vergroot

Gr Ger

Hoi Ger.

Dit is geen schaalmodel hoor, eerder sportschaal.
Het voordeel hier van is, dat het wat gemoedelijker vliegt als een schaalmodel.
Ook de prijs is daardoor wat aangenamer.
Zoals je in het draadje hebt kunnen zien, heb ik geprobeerd het model een wat realistischer uitstraling te geven, wat best leuk is om te doen.
Binnenkort de draad weer is oppakken.

Mvg Pascal.

Back