Afbouwverslag pilot-rc 35% Edge540 106cc

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Jan van Brenk, 15 apr 2011.

  1. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    dat ziet er mooi uit! :p

    prachtig ook al die sensors met telemetry!
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.974
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb je de telemetrie werken gekregen Jan?
     
  3. Jan van Brenk

    Jan van Brenk

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Barneveld
    Nee nog niet,maar heb nog niet veel tijd gehad om er goed naar te kijken, komt vast goed.
     
  4. Jan van Brenk

    Jan van Brenk

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Barneveld
    Ik ben weer en stuk verder gekomen.

    De powerbox spark switch ingebouwd en kabels aangesloten, de switch wordt direct aan de powerbox copetition angesloten, en aan de ontvanger zodat deze via de zender is te bedienen.

    [​IMG]

    Led in de romp gezet, zo is te zien of de onsteking in of uitgeschakelt is, ook de tank nippel in de romp geplaatst, dze licht in de romp zodat je kan kiezen of je een tank aansluiting aan de buitenkant wil of niet.

    [​IMG]


    Een opening voor de schakelaar in de romp gemaakt en de schakelaar geplaatst.

    [​IMG]

    Zo nu de accu's plaatsen, maar eerst de cg bepalen, het staat netjes aangegeven waar je dit moet bepalen, erg handig.


    [​IMG]

    Prop en spinner gemonteerd en accu's geplaatst.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Accu kabels verlengt en aangesloten op de powerbox en deze op 7.4v gezet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verder nog de wielkappen en motorkap gemonteerd.

    [​IMG]

    Aan de onderkant de koelgaten opgemaakt.

    [​IMG]

    Verder nog te doen, ontvanger plaatsen alle servo's afregelen telemetry nog werkent maken.
     
  5. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    netjes ;)!

    dat is echt mooi, dat je kan uitlezen op je powerbox met een display!
    echt pracht spul!
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    [​IMG]

    Ik vraag mij af waar jullie dat geleert hebben. :D

    Mvg Johan
     
  7. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    hoe bedoel je dit?
     
  8. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Allereerst: Dat wordt een hele mooie kist Jan! Die hoop ik snel boven de hei te zien hoveren.
    Dan heb ik ook weer wat leuks om foto's van te nemen :)


    Ik denk dat hij die T-splitsing in de benzine-slang bedoelt voor de tankdop.
    Als die tankdop zou lekken dan zuigt je motor meteen geen brandstof meer aan uit de tank, maar lucht uit de tankdop en slaat hij af.

    Daarnaast pomp je bij het tanken de brandstof door de viltklunk de tank in waardoor eventuele vervuiling in de brandstof meteen in de binnenkant van de klunk blijft hangen en teruggezogen wordt de motor in. Als je brandstof via een andere manier in de tank zou brengen, werkt de viltklunk ook als brandstof-filter.


    Daarom zie je dat veel mensen een benzinetank met 3 aansluitingen gebruiken.

    1- tankontluchting
    2- vulslang
    3- brandstofaanzuiging via viltklunk. Deze slang loopt dan direct (zonder splitsingen, aftakkingen of andere potentiele lek-punten) naar de motor.

    Zie onderstaande foto.
    Beide tanks hebben drie aansluitingen (twee bovenop voor tankontluchting en vulslang en eentje met een klunk aan de voorkant die direct naar de motor/smokepomp gaat)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    En er blijft een luchtbel in dat stukje slang tot de T-splitsing.

    En die gaat pas richting carb . als je bv een meskant zou vliegen waar de vuldop dieper is als de t-splitsing .

    En een luchtbel in de carb. is een motorafsteller .:oops:

    Mvg Johan
     
  10. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    mag je dan ook een klunk aan de vulslang doen?

    daar zit het probleem in want je krijgt je tank nooit meer leeg na het vliegen, alleen vullen is mogelijk en anders moet je hem bij je carb. leeg halen.
     
  11. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Bij een benzine hoef je de tank ook niet leef te halen :D Ik laat er meestal na mijn laatste vlucht nog alles inzitten. Dit omdat het membraam van de carburateur altijd in de benzine moet staan, anders droogt hij uit en werkt hij niet meer ;)
     
  12. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    heb je geen last van benzine dampen dan?
     
  13. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Nee hoor :p En de kist staat momenteel op mijn kamer dus dan zou ik er wel echt iets van moeten ruiken XD
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik sluit de ontluchting gewoon altijd af voordat hij de auto ingaat. Je ruikt er niets van in huis:)
     
  15. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    Ok, zoiets had ik al een keer eerder op het forum gelezen in een ander draadje alleen dan zonder foto's, dit maakt het helemaal duidelijk.

    Bedankt!
     
  16. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Ik zet mijn kist even zo ver mogelijk op zijn neus en dan pomp ik, gewoon via de vul-opening, het tankje zo ver mogelijk leeg. Dan blijft 'ie ongeveer half-vol zitten. Vervolgens zet ik de kist in de auto, til ik hem de trap op en zet ik hem in de hobby-kamer. Ik sluit dus niet eens de tank-ontluchting af ofzo. Van benzinedampen heb ik nooit last gehad..
     
  17. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je gaat het ook pas ruiken als je sterk wisselende temperaturen hebt .

    Mvg Johan
     
  18. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ok, ik zat namelijk bij mijn funtana al te kijken naar een Y- splitsing.
    maar dat hoeft dus niet meer.

    laten we maar snel stoppen want jan het is jan zn bouwverslag ;).
     
  19. Jan van Brenk

    Jan van Brenk

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Barneveld

    Nog nooit problemen mee gehad hoor Johan, op al mijn toestelling heb ik deze T splitsing zitten wat overigens standaard vanaf fabriek in de pilot-rc modellen zit, maar als jouw het een slecht gevoel geeft moet je het zeker niet op deze mannier doen.

    Groeten,

    Jan
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik ga nooit van een fabrieks standaard uit.

    Dat is nooit het beste , die willen omzet . :D

    Als je het forum een beetje volgt kom je regelmatig motorafstellers tegen tijdens het hoovern .

    En ook het tanken achter een viltklunk is in mijn ogen onzin , dan heb je de filter in de tank ook niet meer nodig .:D

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina