AFP Deluxe

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Aad, 27 okt 2004.

1. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Vandaag gebeld dat SIM binnen is. Maw 9 dagen na inleveren bij Q de upgrade binnen. Niet verkeerd.

2. Aad

Aad Guest

Zo Hans, dat valt mee, ik heb wel eens langer op iets moeten wachten.....
    Maar, zoals je ziet, heb ik zelf ook weer wat gemaakt en dit komt binnenkort ook weer in de download site van rc-sim.....
    @ Gerard NL,
    Is het nog wat geworden met die crash-objects? ik hoor er nix meer van..... :( :D

3. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002

4. Aad

Aad Guest

Hier ook nog een impressie, komt nog in download de eagle 1 uit 1999, weet iemand dat nog? http://www.space1999.org/
    Hallo Hans, bedankt voor de info, hopelijk zullen er velen hun voordeel mee doen!

5. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    nee was dat maar waar, ik heb me de blub gezocht naar die programmas die je opnoemde, maar niks gevonden, ik meen dat ik je nog een PB erover gestuurd heb en al.

ik wil daar uiteraard graag mee verder, vind het erg leuk om een scenerie van mijn eigen club te fabrieken.

6. Aad

Aad Guest

@Gerard, ik ga het aan mijn forum vriend daar vragen, je hoort het van me.......die is er mee bezig geweest.......

7. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    mijn dank is groot :)

8. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Aad, in de "R vs Grpnr" spreek je over positieve punten die Deluxe wel heeft en de andere niet.
    Om dat ik te lui ben om het zelf uit te zoeken, zou ze misschien hier een lijstje kunnen maken van die punten. Zodat ik zelf een besluit kan maken of de evt. aankoop van AFPD de moeite waard is.

Ik stel de vraag hier omdat deze thread al over AFPD gaat en hebben we minder kans op zo'n welles nietes verhaal. Dus gelieve zo min mogelijk referen aan andere Sims.

Negatieve punten zijn natuurlijk ook welkom en ook zaken die niet direct met de software van doen hebben.

Rick

9. Aad

Aad Guest

Hihihi, ik vind jou best leuk, Rick, niet verkeerd verstaan hoor ,i love me wyfe, ik ga even wat voor je opzoeken.... 8) Engels geen probleem?

55 aircraft models: aerobatic airplanes, 3D-funflyer, 3m-TOC models, 15 helicopters, Jets, VTOL-Harrier, Gliders,
    Biplanes, Slope-soarer, Shockflyer, Pylon-racer, Slowflyer, multi-blade helicopters, and much more...
    14 beautifully designed sceneries (including 3 photo-realistic sceneries and one indoor scenery)
    USB interface to connect your own transmitter (adapter for many common radios is included).
    Dynamic shadow.
    Real environment reflection mapping on reflective aircraft parts
    Simulation of back-light effect through the sun.
    Glider sound.
    6 music songs exclusively composed for AeroFly.
    Full collision detection with all objects in the scenery, including trees.
    Realistic simulation of the airplane sound in 3D, like the doppler effect
    Simulation of retractable gears and moving wings
    2 player split-screen mode allows you to fly AeroFly with your friends on the same computer.
    Recording/Playback and Saving of flights.
    Torque-Roll training with many different models, like the Cap232, Giles202, Extra 330, Shockflyer.
    Autorotation practice with the helicopter.
    Smoke and exhaust effects.
    When crashing or in certain flight maneuvers, aircraft parts can break apart.
    Hundreds of free user made models available.
    Many free user made sceneries available.
    Simple file format for creating your own sceneries and aircrafts.
    Different contests like balloon popping, drag racing, pylon racing or spot landing a 2nd view window.
    Available in english, german and french language.

http://www.aerofly.com/features.html

Hier vind je alles wat je zoekt, sucses, ik heb het graag gedaan voor je..... :wink:

10. Aad

Aad Guest

O Rick, in deze sim kan je ook Hang gliden, watervliegen, helie's met dubbele rotoren(links en rechts draaiend) en ik vergeet vast nog wat.....
    Negatieve punten? Uuuhh Uuhhhhh, ja , je kunt niet via internet tegen een ander vliegen, (Multyplayer-game), maar daar zijn ze over bezig.
    Rick als je een beetje duits kunt lezen, moet je in www.rc-sim.de in menu de berichten lezen, daar staan onafhankelijke meningen van alle sims....

Zo , twee, kantjes vol voor jouw ene vraag, vind je me nu weer aardig?(lol)

11. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Aad ben ff in de bovengenoemde punten aan het spitten geweest. Onderstaande punten vindt ik niet terug in Reflex XTR.
    Volgens mij werkt dat Splitscreen alleen maar als je de duurde versie hebt met 'joystick' zender.
    De andere punten geven niet echt de doorslag om AFPD erbij te kopen, als voornamelijk Heli-vlieger ben ik best tevreden met XTR.
    Maar eens kijken of zich ergens de mogelijheid biedt om de AFPD 3D-plank-vlieg-eigenschappen aan de lijve te ondervinden, misschien dan.

Trouwens voor Hang gliden is ook een FreeWare programma beschikbaar, SSS. Vooral de F3F-mode vindt ik wel leuk om te doen, heb alleen jammer genoeg geen beschiking over een TX2Joy module. Speel met een 2-assige joystick, met de nadruk op speel.

Rick

12. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Je kan niet met planken vliegen in AFP.
    Die zitten daar niet in.
    Net zo goed geen vliegende tomaten of varkens met vleugels!

13. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Op de engelse-talige heli-fora worden vaste-vleugel-vliegers ook wel "Plank-flyers" genoemd, vandaar de gebruikte benaming.

Mijn excuses als ik hier iemand mee gekwetst heb.

In Reflex kun je wel met draa..... Oh jee, nu begin ik zelf met zo'n welles-nietes verhaal, laat maar.

Rick

14. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Accepted. Dit soort opmerkingen van mij zijn altijd wel met een knipoog en niet uit stekeligheid gemaakt. Ik kan mij overigens wel voorstellen dat het woord 'plankvlieger' bij een aantal meer als een negatieve dan een positieve klankkleur ervaren wordt.

15. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Hmmm. Sinds de introductie van de Shockflyers (Een soort van Depron plank), is een plank als aanduiding voor een vleugelvliegtuig bij mij meer een soort van compliment geworden. :D

Rick, als je al XTR hebt en je gebruikt de sim alleen voor heli vliegen heb je geen AFPD nodig.

Wil je echter ook met plankjes realistisch 3D oefenen kun je er niet omheen.

16. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    bert jij hebt ook heli ervaring he ?
    hoe vind jij de helies gesimuleerd in afpd dan ?
    beter of slechter als in reflex, en ik bedoel niet het uiterlijk maar de simulatie eigenschappen.

17. Aad

Aad Guest

Hallo Rick en allemaal,
    Spitscreen werkt gewoon,ook op jouw zender......Hang-gliding, ik heb ook sss, maar inAFPD zitten veel meer mogelijkheden....maar dat moet je zelf eens ondervinden, heb je ook nog die berichten gelezen?
    @ Gerard, heb je die KAMOV Heli gezien? Ik zeg nix.... :wink: kijk zelf maar........ :wink:

18. Aad

Aad Guest

Kijk Gerard, deze bedoel ik :)

19. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ja ziet er erg mooi uit, maar ik hecht meer waarde aan hoe die de modellen simuleert dan hoe het eruit ziet, tenslotte vlieg ik niet met zo'n ding :wink:

20. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Hoi, Gerard.

Net als jij heb ik alleen belang bij een simulator die de stuur reacties zo goed mogelijk weer geeft. Ik heb zowel XTR als AFPD en naar mijn mening is de XTR simulator beter voor heli's en AFPD veeeel beter voor vliegtuigen.

Deel Deze Pagina