AFP Deluxe

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Aad, 27 okt 2004.

1. Aad

Aad Guest

Okay Vrienden,(Mag ik toch wel zeggen hé?) , Dat is nu dus een questie van smaak, maar ik hoor van velen ,dat íe erg goed is, maar ik ben geen echte heli-vlieger, ik vind het wel knap dat een amateur zoiets kan maken........

2. Aad

Aad Guest

Hallo Gerard,
    in antwoord op je vragen betreffende crash-objects , heb ik het volgende antwoord gekregen:

Group: RC-Sim-Mitglied

--------------------------------------------------------------------------------
    Hi Aad,
    the only totorial which is available is my crash-object tutorial for the AFP.
    You find it here: http://www.kdkuehn.de/sim....kte.htm

The steps discribed there work in prinziple with the AFPD as well, but currently you cannot make the crash-objects semitransparent or visible at all.
    So making crash-objects for AFPD is currently extremly difficult.

I am in contact with Torsten Hans and he wants to implement some better functions espcially for szenery developers in one of the next versions...

Greets,
    Dietmar

Dit geld momenteel ook voor reflex, ( hebben ze me verteld)
    Neem vooral notitie van de link, ik hoop dat het je op weg helpt.....

3. Aad

Aad Guest

twee Turbo Ravens in Low Pass

4. nowis

nowis Guest

Hallo,

Ik heb Aerofly Professional Deluxe gekocht voor 145 EURO bij Shamrock Maastricht !!

Ik ben tevreden maar ik heb te weinig FPS (frames per second) --> zie ander bericht van mij...

5. Aad

Aad Guest

6. Aad

Aad Guest

Wat ze nu toch weer bedacht hebben???
    Kijk bij www.rc-sim.de in het forum bij "Yogi's crazy plane factory", maar hij is nog niet helemaal af........( Typisch , dat ik nooit nederlanders ontmoet die ook eens modellen of scenerys aanbieden , zouden ze niet durfen??) :( :hammer:

7. Aad

Aad Guest

8. Modelairplane

Modelairplane

Lid geworden:
    31 mei 2004
    Ik ben van plan om AFP pro de luxe te kopen of Reflex XTR
    Aan gezien ik een Plankvlieger ben vind ik AFP pro de luxe beter voor mij geschikt meer vliegtuigen en ook meer echt bestaande modelvliegtuigen.
    Maar ik vind de achtergronden van Xtr mooier en realistischer
    Maar deze heb ik nog niet getest hoe goed de modelvliegtuigen / heli's vliegen

Nu heb ik een paar vragen over AFP pro de luxe en Reflex XTR

Kan je de gratis modellen van www.rc-sim.de voor Aerofly pro ook in Aerofly pro de luxe gebruiken.

Kun je de interfacekabel of de versie met The USB GameCommander ook op ander sim gebruiken zoals FMS, Realflight classic.

Kun je de The USB GameCommander ook koppelen aan je eigen zender zodat je met zijn twee kunt vliegen zo ja wat heb je er voor nodig.

Zijn er voor Reflex XTR en Aerofly pro de luxe ook programmaatjes verkrijgbaar om je eigen modellen te maken.

Werkt Reflex XTR en Aerofly pro goed met deze computers

Mijn computer

Pentuim 4 1700mhz
    1024 DDR ram geheugen
    Geforce 3 64 mb
    60 gigabyte harde schijf
    Windows XP Sp2

Mijn vaders computer

Pentuim 3 666mhz
    256 mb ram geheugen
    Geforce 5 128 mb ram
    80 gigbyte harde schijf
    Windows XP Sp2

9. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Ik heb sinds dit weekend beide sims, voor plank vliegen is AFPD iets beter, vooral in de 3D-figuren. De grafische mindere realistische achtergronden/toestellen wennen snel.
    Heb nog geen AFP modellen geprobeerd in AFPD.
    Heb de USB-versie, dus geen game-commander beschikbaar.
    Bij XTR wordt RMK geleverd om zelf je modellen na te maken, alhoewel dit volgens mij door maar weinig mensen wordt gedaan.
    XTR zal op beide systemen denk ik wel redelijk draaien.
    AFPD durf ik niet zeggen aangezien ik deze alleen op m'n nieuwe systeem heb gedraaid.

Moet er wel bij zeggen dat ik iets vreemds heb wanneer ik de smoke-functie aanzet. Als er dan veel rook in beeld is, vooral wanneer het toestel zich achter de rook bevindt, dan keldert de FPS helemaal in. Het vreemde is je krijgt dan zo'n 'Matrix' effect, de tijd wordt vertraagd. Vooral lastig als de kist achter de rook vandaan komt dan knalt ie weer in een keer weg.
    Al flink met instellingen aan het proberen geweest, ook de laatste patch gedraaid, niks helpt. Verder kom ik het ook niet op het internet tegen. Ik heb echt geen marginaal systeem, zonder smoke draaid ie 300-400 fps. Met smoke keldert dit tot wel 10 of minder.

Iemand dezelfde ervaringen of evt. oplossing.

Rick

10. Aad

Aad Guest

Hallo

Over realistiese Scenerys gesproken, dan kun je nu kiezen.....
    Een paar smart-guy's hebben nu uitgevonden hoe je Reflex scenerys kunt gebruiken in AFPDeluxe!!!
    Ja echt!! Ga het maar proberen, hier is de link;

http://aeroflypro.com/installer/

Ik persoonlijk heb al 19 scenerys van Reflex aan mijn AFPD toegevoegd, nu nog een installer voor vliegtuigen en helie's en we zijn klaar.......

11. Aad

Aad Guest

@ Rick,
    die smoker ken je regelen , hoor!!

En de AFP modellen ken je ook in deluxe gebruiken, alleen bij sommige moet je de tmt in bmp veranderen.......

12. Modelairplane

Modelairplane

Lid geworden:
    31 mei 2004
    Mijn computer

Pentuim 4 1700mhz
    1024 DDR ram geheugen
    Geforce 3 64 mb
    60 gigabyte harde schijf
    Windows XP Sp2

Mijn vaders computer

Pentuim 3 666mhz
    256 mb ram geheugen
    Geforce 5 128 mb ram
    80 gigbyte harde schijf
    Windows XP Sp2

Ik hoor veel dat er verschilende problemen zijn met het frames per seconde als de optie rook of schaduw aanstaat nu wel ik dit het liefst op beide systemen een goede Rc filghtsim met rook en schaduw opties aan die niet of bijna niet happert

zouw dit op beide systeemen goed draaien of heb ik een bettere videokaart nodig

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    draai de videokaarten om en pak de p4 met GF5 ;) dat moet goed draaien....

14. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    je was me net voor :wink:

15. Aad

Aad Guest

Vind z'n vader ook leuk........

16. Aad

Aad Guest

[​IMG][/img]

Hier kan je de votec die wij maakte voor Maarten de Moor downloaden, ook voor AFPro
    www.docinsane.com
    Een interesante website :)

17. Roozeken

Roozeken

Lid geworden:
    4 jul 2004
    Hoi,

Weet er soms iemand of er voor de Dragonfly al een model bestaat voor AFPD?

Zo ja, waar vindt ik die?

Ik heb zelf al gezocht op het net doch niet gevonden.

:D :D :D :D :D

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Die picolo komt al aardig in de buurt denk ik. :p Das ook een FP microtje.

Maar even een vraag aan de veteranen. :p Is het vlieg gedrag van bijvoorbeeld de 3D cap of de Fury helicopter echt te vergelijken met et echte werk? Ik snap er namenlijk niks van dat ik daar in de sim zo makkelijk mee weg kom. :p

19. Roozeken

Roozeken

Lid geworden:
    4 jul 2004
    Hoi,

Ik heb mijn Dragonfly 4# zender aangesloten met de bijgeleverd kabel en kunnen instellen in PPjoy.

Wat ik nu wel heb is dat als ik calibreer in AFPD dan krijg ik het volgend.
    Als mijn hendeltjes terug naar het midden komen dan komen de baartjes van de calibratie nooit (of bijna nooit) tot in het midden van de aanduiding. Dit heeft tot gevolg dat het gewoon niet mogelijk is om te vliegen.
    Als ik mijn oude zender Graupner 314 installer in AFPD dan heb ik dit fenomeen niet en kan ik wel goed (allé relatief) vliegen met de piccolo.

Hoe kan ik dit eventueel oplossen?
    Ik vermoed dat de potentiometers in de zender misschien niet goed zijn. Maar hoe weet ik dit zeker?

:D :D :D

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik zou graag weten hoe je je eigen modellen kunt maken. Ik heb 3D Max, als ik et daarmee kan maken kan ik mijn hart ophalen met allerlij maffe modellen (Admopod, GWS merlin, X-UFO, etz). :p

Deel Deze Pagina