After run olie

• Topicstarter Topicstarter Benjiman21
  • Startdatum Startdatum
Afterrun is ter voorkoming van aanslag en dergelijke, hier lijkt het me weinig nut te hebben. Is hetzelfde als je kozijn schilderen na dat deze verrot is. Ik zou wel de boel even schoonmaken en misschien met wat olie alle bewegende delen smeren en dan proberen te starten. De smering daarna wordt door de brandstof gedaan.

psygho zei:
weer ff 10 sec op de startbox, nou dan is die wel in orde dacht ik zo :P

Gek, dan is de afterrun er inmiddels al weer uit!.....

Straaltje in het plug gat, straaltje in de carb, eventjes doordraaien met de hand, dat het goed in het carter komt daarna heel kort op de startbox en de olie zit goed verspreidt in de motor.....

Benjiman21 zei:
Mijn auto staat nl. al 2 jaar stil en heeft in die tijd ook nog is onder water gestaan. Nu is het motortje en uitlaat wit uitgeslaan. Zou ik nu eerst after run olie erin doen en een paar dagen laten trekken of gewoon brandstof erin doen en gelijk aantrekken ?

Als de motor nadat hij onder water heeft gestaan niet uit elkaar is geweest, kun je hem wel weggooien.....
Hij draait zeker heel zwaar nu, of zelfs helemaal niet?

op men hpi rs4 nitro zit een force .15 motortje voor op startbox, de auto had meer dan 1 jaar stilgestaan had liter of 4 gelopen en heeft nooit afterrun gezien.(nu gebruik afterrun elke keer ik gereden heb) Vorige week auto grondige beurt gegeven,beetje afterrun in de motor, paar keer op starterbox laten rotteren de carb eens goed uitgekuist. resultaat starte van de eerste keer. wel beetje moeite gehad om hem opnieuw te tunen maar hij loopt lekker.

gtz

Sven

M7H zei:
psygho zei:
weer ff 10 sec op de startbox, nou dan is die wel in orde dacht ik zo :P

Gek, dan is de afterrun er inmiddels al weer uit!.....

Straaltje in het plug gat, straaltje in de carb, eventjes doordraaien met de hand, dat het goed in het carter komt daarna heel kort op de startbox en de olie zit goed verspreidt in de motor.....

Benjiman21 zei:
Mijn auto staat nl. al 2 jaar stil en heeft in die tijd ook nog is onder water gestaan. Nu is het motortje en uitlaat wit uitgeslaan. Zou ik nu eerst after run olie erin doen en een paar dagen laten trekken of gewoon brandstof erin doen en gelijk aantrekken ?

Als de motor nadat hij onder water heeft gestaan niet uit elkaar is geweest, kun je hem wel weggooien.....
Hij draait zeker heel zwaar nu, of zelfs helemaal niet?

Je wilt niet weten hoeveel er nog uitkomt als ik hem onderste boven hou op de startbox!
Der gaan straaltjes in, en er komen drupjes op mijn hand.. Dat verschil, blijft toch echt in de motor hoor :P

Vandaag motortje aangetrokken; één keer trekken en vliegt aan (cen kwaliteit :) ) , ik dacht ik ga hem een tankje heel rijk stationair laten draaien omdat hij zolang heeft stilgestaan. Na een half tankje begint de motor hele hoge toeren te maken. Zag ik dat het plastieken tandwiel heel doorgedraaid was :( Morgen naar de winkel voor een nieuwe. Is dat een gevolg van een te hoog stationair toerental ? Want het ijzeren tandwiel wat aan de motor vastzit was niet versleten en het plastieken ook niet ...

Morgen post ik een foto voor meer duidelijkheid want ik denk dat ik niet de juiste termen gebruik

Bedankt voor reacties

Kan zijn dat de koppeling maar nipt aangrijpt, te weinig om weg te komen, maar genoeg om heet te worden,om zodoende het plastic spurgear te vernagelen.

Je koppelingsklok wordt dus zodanig heet dat hij het plastick tandwiel wat hij aandrijft dus smelt, en zo tandje na tandje wegvreet.

Bedankt voor reactie,

Zo een spurgear , bestaan die ook in metaal ?Of een materiaal dat toch sterker is dan plastic ?

Houd er dan wel rekening mee , dat de zwakste schakel, ook (eventueel)verplaats, en je het breekpunt/schadepunt ook verlegt naar iets anders. (duurders)

rc-ownd zei:
Dan doorheen blazen, zo doe ik het, uitkijken dat er geen nitro in je mond komt.

humm... :| ooit tankje eens te vol gedaan, wou daarna brandstof naar carb spuiten door aan slang te blazen en hups... lekker was het niet en evenmin gezond denk ik ;-)

psygho zei:
Houd er dan wel rekening mee , dat de zwakste schakel, ook (eventueel)verplaats, en je het breekpunt/schadepunt ook verlegt naar iets anders. (duurders)

Bedankt kerel , ga ik het toch maar niet doen :)

Kijk als het enkel de hoge temps zijn, is het niet zon probleem, (horde sav rijders rijden met deze combo)maargoed, even je kopp. veertjes nakijken, of de stationair wat lager zetten. Nogmaals, ALS dit het probleem is he?, ws wel maar goed, dat is vanuit hier niet te zeggen....

Benjiman21 zei:

mijn oude auto heeft ook een paar jaar stil gestaan (ook 2 jaar) en heb hem een paar weken geleden gestart (heb nooit afterrun olie gebruikt).
heb gewoon een nieuwe bougie in gestoken en wat benzine (natuurlijk :) )en exact 3 keer moeten trekken en hij starte .

hij viel nooit uit , behalve als ik volgas gaf (heb er niet meer gereden, de remmen werken niet).

Back