ahhaa!! een raptor 50 v2----->lange termijn bouwverslag!

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Borgo, 22 mei 2012.

  1. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    idd brutus haha het is niet op maar in m'n heli, goed gezien:)
     
  2. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    new fbl head

    [​IMG] hij is er!! m'n nieuwe raptor fbl conversie head.....nice!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    aan het prutsen geweest met de kop,die zit er voor zover op, alleen is mijn uitslag totaal niet goed en ik denk ook dat de originele main shaft te lang is,daar door heb je wel +20 uislag en kom ik met de - op -1 of -2 zoiets, dus zal ik de swashplate moeten laten zakken en zo ook de shaft inkorten of langere linkjes gebruiken, tussen kop en plate.

    eigelijk is dit totaal nieuw voor me, normaal krijg je die dingen binnen en het past allemaal, maar nu is het anders dus, is hier iemand die hier ervaring mee heeft?

    ik heb de blades er al wel opgehad en ik hoefde zowaar niet te shimme! fijn koppie toch!
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.304
    Locatie:
    Rotterdam
    Mn 450 heb ik ooit omgebouwd, daar heb ik toen de links naar de bladen langer gemaakt

    Mini titan heb ik dat ook moeten doen

    De 250 ook, daar heb ik toen zelfs 450 links moeten gebruiken..

    Hoofdas inkorten kan ook, maar dan moet je weer opletten voor boomstrikes...
     
  5. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    over dat switch verhaal, je hebt nu toch niet een schakelaar tussen je regulator(wat jij onterecht een bec noemt) en je lipo gedaan??????? als je nl de handleiding van die regulator had gelezen zie je nl dat er pennetjes aan het ding zitten waaraan je een schakelaar kan maken die dan tevens als fail-on switch werkt...
     
  7. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    jawel dat klopt tussen de bec en de lipo!
    dat hij op die pennetjes moest wist ik wel/ gelezen, maar dit komt toch op het zelfde neer!

    anko waarom denk je dat het geen bec is?

    mvg fb
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
  8. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Is een heel groot verschil, al die stroom moet dan ook door de switch heen.
    Origineel is het juist bedoeld dat je met de switch een bepaald circuit schakeld die juist dan weer een goede hoog ampere schakelaar switcht
    Daarnaast is het belangrijke verschil ook nog eens dat als jouw switch kapot gaat je heli uit de lucht komt maar als die goede switch kapot gaat dan je heli aan blijft staan. Waarmee je dus ook moet opletten met transport dat je dan wel je lipo loskoppelt.
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.304
    Locatie:
    Rotterdam
    De bec zoals ik hem gebruik is ook echt een bec...
    Een regulator is idd weer wat anders, maar die gebruik ikzelf dus niet

    geen idee waarom, je komt ze gewoon niet gek veel tegen (dan ga ik er van uit dat daar vast een reden voor zal zijn)
    En ik kom van degene die ik zie niet snel de specificaties tegen (hoeveel amp bij hoeveel volt kan er nou door..)

    en als ik erg lang naar specs moet zoeken, krijg ik doorgaans al een raar onderbuikgevoeletje over het apparaat
     
  10. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    mmmm er zit iid wat in je verhaal danny, ik dacht dat als ik er een switch tussen doe, dan kan mijn lipo gewoon blijven zitten en doet de switch zijn werk. welnu dat gaat dan dus veranderd worden en de verbinding zal rechtsreeks zijn....alleen waarom zit er een switch standaard ingebouwd dan in de raptor? de handleiding rept er met geen woord over namelijk, alleen dat het een optie is!
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)

    Bec= Battery ELIMINATOR Circuit. Je elemineert er dus 1 accu mee. geld dus alleen voor Elektrohelis waarbij je het ding gebruikt om vanaf de hoofdaccu spanning af te tappen naar de ontvanger.

    Op een nitro of bijv een 700 met een losse ontvangeraccu zit je dus nog steeds met die accu, en hij reguleert t voltage van 2s lipo naar 6v. =geen bec.

    @borgo, switch die je nu hebt weghalen en stekkers gebruiken en het aansluiten zoals ze in de handleiding van die WR regulator zeggen.
     
  12. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
  13. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
  14. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    allright!!!!..........nou de switch is besteld bij western robotics zelf,zal ik eerdaags wel krijgen,tijd om alles in te bouwen is er niet meer want vannaf woensdag krijgen we de sleutel van ons huisie!!,dus dat wordt breken geblazen.

    tot nu toe moet ik zeggen dat die raptor qua bouwen een geweldig ding is,,,,oke het is een iets oudere,maar dat maakt niet uit,ik moest hem gewoon hebben..........mooi mooi ;-)
     
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    Heerenveen
    Die pakking kan je inderdaad gebruiken hoor.

    Als je de uitlaat voorziet van een exhaust guide http://www.4rc.nl/shop/oscthumb.php?src=ZtDVx8re6GbPzZuT4adsldLWyg..&w=190&h=145&fltr

    Dan blijft die servo wel redelijk schoon. Dat de servo nu onder de kap zit is natuurlijk mooi maar persoonlijk krijg ik de rillingen van het koppelen van de stuurstang dmv 2 kleine imbusjes... ook al is het origineel op die manier, ik zou er bijv gewoon een carbon stuurstang tussen gooien met de servo op de staart.. lekker direct en degelijk.
     
  16. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Hoogstwaarschijnlijk kun je ook gewoon een servo extension draad en een bind plug gebruiken.
    Probeer maar eens wat de bec doet als je de 2 pennetjes van de switch doorlust (schroevendraaier erop houden) als het goed is gaat dan de regulator uit.
    http://www.western-robotics.com/images/HBECLE_SW.jpg
    Oftewel, met de bind plug erop staat het systeem uit, bind plug eraf en je heli start op.
     
  17. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    danny, dat klopt!! heb ik al getest, in wezen maak je gewoon sluiting/circuit gesloten!
    die oude switch gebruik ik bij nader inzien niet,die van western kan meer stroom doorheen!

    stom eigelijk dat ik dat niet eerder zo bekeken hebt, naja gelukkig is er hulp:)
     
  18. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    de grap is dus dat er amper stroom hoeft te lopen door de switch, dat gebeurt juist als de heli uit staat. Die switch van western is dus absoluut niet nodig. Je zou ook je huidige switch op de externe poort aan kunnen sluiten.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.304
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb het weer anders...

    de draad vanaf de bec verlengd, en via de onderkant van het frame naar boven gebracht, waar de lipo ligt
    Onderin het frame heb ik de + kabel doorgeknipt, en 1 dean stekker eraan gezet.

    van een ander stukkie draad de andere helft van de dean stekker kortgesloten (dus beide polen verbinden)
    Als ik de lipo heb aangesloten, kan ik rustig mn kap erop zetten. Ik steek die dean in de andere, en het circuit is gesloten, alles gaat aan.

    en voor de zekerheid een klittebandje erbij, zodat de dean in een erg slecht geval er nooit uit kan vallen

    vlieg er nu een jaar mee op deze manier, werkt perfect.
    wel de echte deans gebruiken, geen hk
    zodra een dean een beetje "los" wordt, vervangen
    maar dit heb ik nu net pas 1 keer gehad.
     
  20. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    @danny hoezo, als hij pas uitstaat?
     

Deel Deze Pagina