Airbrushen van een Krill Katana 33%

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jeroen van Gog, 28 dec 2009.

1. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Hey Frank,

Ik wou je er nog over bellen;) Zal dat van het weekend even doen. Misschien vindt je het ook wel leuk om mee na de airbrush shop te gaan. Kijken wel even of we wat kunnen afspreken.

2. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Even een hersenspinsel uitgewerkt op papier. Ik denk dat ik de vlag aan de onderkant van de vleugel ga maken. Voor de bovenkant en romp ga ik nog eens voor zitten.

3. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    Ziet er weer prachtig uit. En jou kennende zijn die tekeningen een heel goede weergave van wat het gaat worden

Ik ben nu zelf bezig met spuitbussen en ik moet echt bekennen dat het verven dmv airbrush/spuitbussen echt moeilijker is dan het lijkt.

:offtopic:
    Zou ik eventueel wat van de "uitwerkingen op papier" die je niet meer gebruikt van je overnemen, kan ik mn kamer leuk mee opfleuren:D

Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  4. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Hey Fabian,

Mijn ervaring is dat wanneer het er op papier goed uitziet het in het echt meestal nog een pak beter overkomt. Details kunnen dan veel beter worden weergegeven en de kleuren springen je dan tegemoet.

Wanneer ik wat meer uitwerkingen heb wil ik wel eens wat kopietjes voor je maken.

5. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    Ik wilde niet onbeleefd zijn om te zeggen dat je tekeningen vaak iets minder zijn dan het eindproduct, daarom heb ik nu al hoge verwachtingen:)

Alvast bedankt voor de kopieen;)

Ikzelf kijk gewoon naar tekeningen van het internet en print die dan uit, het "verzinnen" van een leuk design zit er bij mij nog niet in... (gebruik nu een versimpeld schema van een SUltimate)

6. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Nog even een ideetje uitgewerkt op de computer. De twee laatste nullen zijn vulnippels en de rest wil ik gaan spuiten.

7. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dat is best een geinig idee met die vulnippels, zou ik zelf ook een kunnen overwegen met 3W200:p

Ben benieuwd naar de eerste verfspetters!

8. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Jeroen,

Ben heel benieuwd, succes met het spuiten!
    Nickos

9. Modelairplane

Modelairplane

Lid geworden:
    31 mei 2004
    ik ook vandaar een Abonnement op deze discussie

10. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Zo, ondertussen is de kist helemaal klaar gemaakt om te airbrushen. Ik heb alles geschuurd met korrel 600 en daarna goed stofvrij gemaakt. Tevens heb ik het totaal gewicht van alle delen bij elkaar opgeteld zodat ik goed bij kan houden wat de gewicht toename zal zijn. De kale delen zijn bij elkaar nu 6338 gram. Ik zal de delen ook wegen wanneer de kleuren erop zitten en nog een keer wanneer de blanke lak erop zit.

Ondertussen ben ik redelijk zeker van het ontwerp. Het wordt waarschijnlijk de groen / gele variant. Nogmaals op papier ziet het er allemaal wat minder uit dan wanneer het gespoten is. Waarschijnlijk zijn de kleuren dan veel helder van kleur en is er meer diepte in het ontwerp te creëren.

Ook heb ik mij behoorlijk uitgeleefd met de aanschaf van de verschillende kleuren. Ik ging namelijk met een zak naar huis waar ongeveer een 3 a 4 kilo aan verf in zat. Wat staat voor ongeveer 20 verschillende kleuren en diverse primers.

Deze week gaat het dan echt gebeuren en zullen de eerste druppels op de Katana komen;)

11. Jan scholten

Jan scholten

Lid geworden:
    8 sep 2002
    Zo eeh, de groen-gele variant is VET, groen mooi gif en geel warm hard en dan dat wit/blauwe vlaggenpatroon richting het paars blauw... de aansnoer banden voorzien van stofstructuur..

wanneer komen de eerste fotos of beter nog filmpjes??

12. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Webcam ala Handebouwer zou leuk zijn. :D

Mvg Johan

13. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Ondanks dat het veel werk is kan ik eens kijken of ik wat filmpjes kan maken. Foto's komen er natuurlijk zo ie zo.

Mocht je nu al filmpjes willen zien dan kan ik je onderstaande site aanbevelen.
    Deze bevat heel veel informatieve en duidelijke filmpjes. Ook in de galerij kun je leuke ideeen opdoen.
    Full Blown Kustoms

Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  14. Bryan

Bryan

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Ben benieuwd deze week.. :D

Ga het iniedergeval in de gaten houden ;)

Succes met airbrushen!

Grt.

15. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Deze is ook wel stoer;

16. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    jeroen zou je wel voor zon druk design kiezen ?
    mijn ervaring is dat het verder weg wat rommelig eruit ziet en de orientatie word er ook niet beter op.

17. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ik vind het helemaal niet druk... op de romp 2 grote vlakken, met een 'drukke' lijn ertussen. En de vleugel heeft enkel 3 grote dingen.
    Ik denk dat het wel goed komt.

Ziet er erg goed uit Jeroen.

18. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Hey Gerard,

Ik begrijp dat je denkt dat het wellicht te druk zal zijn. Echter wil ik het zo gaan proberen dat je van dichterbij alleen de details ziet van bv het plaatwerk. Van een grotere afstand zou het geheel egaler moeten overkomen.

Het plaatwerk dat al eens eerder heb gespoten word op de Katana dus niet zo aangezet zoals op de foto. Vervolgens ga ik er dan met candy kleuren overheen spuiten wat volgens mij een erg mooi effect moet geven. We zullen het wel zien, ik heb dit nog nooit eerder gedaan.

Ondertussen heb ik alles klaar gezet en kan ik deze week een start gaan maken.

19. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    zo te zien moet dat wel gaan lukken:D

SUCCES!!!!

20. Corné

Corné

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Gaaf ontwerp Jeroen, ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit zal zien ! :)

Grtzz Corne

Deel Deze Pagina