Akula Scale Ships bouwverslag.

Even een kleine update... Heb net even de ''voetbal'' uitgeprobeerd, en dat werkt boven verwachting! De mini pomp is sterker dan ik had verwacht, binnnen no time zit de voetbal vol... Het lijk wel een beetje op persucht...

de WTC zit in de eindfase, zal vandaag wat foto's posten zodat je zelf kan zien hoe het wordt...

Ik is méér dan tevreden...

Is er nu niemand die het eens heeft geprobeert met terpentine aan de boor te doen
Moet volgens mij heel goed lukken hoor
mvg
Frederik:D

eh..... wat heeft je post met dit onderwerp te maken? foutje???

PS: wat betreft "waarnaartoe", dat weet Douglas wel ;-) (Markiezaat te Vught)

groeten,
Jan

Volgens mij niks foutje
Ze hadden het over boren in plexiglas
Een paar epistels terug toch

permalink 35
neem even de moeite om het te lezen
Voor dat je iemand van een fout bschuldigd a u b

Laatst bewerkt:
hallo

frederik inderdaad ik was dat vergeten maar vroeger deden we inderdaad terpentine aan de boot om een gat in plexy te boren

nu weet ik ook weer meteen waar die 3/4 liter fles voor dient die in mijn rek met flessen staat hahahaha

bedankt en groetjes raf

Als daar stierepis in zit
Kan je het ook drinken hoor
Had een Fam lid die dat ook dronk
Maar ja ze is er toch aan overleden hoor
mvg
Frederik

Laatst bewerkt:
hallo

bedoel de flessen die aan de draaibank staan he slimmeken
ik ga die heus niet tussen wijn flessen en zo zette hoor LOL

groetjes raf

Hier een foto van de WTC zoals die in de Akula gaat... De voetbal in het midden, voor en achter de ruimtes voor de apparatuur...

Achter de motor met regelaar, zo ook de 2 servos. Voorin de onvanger met de LR2, en de aansturing voor het duikgedeelte... de klep met motor gaan werken op 6 volt, de hoofaandrijving op 12 volt.

Voor onderin komt eerst de 6 volts accupack, met daarboven weer een 12 volts accupack. Eenvoudig demonteerbaar via de schroefdeksel vooraan...

PHTO0027.jpg

Hoi Douglas,

Ziet er strak en efficiënt uit! Waar kunnen we ons inschrijven voor een potje onderwatervoetbal .. ;)

Maar alle gekheid op een stokje, als het gaat werken is dat een heel mooie oplossing! Zet je ergens nog zo'n injectiespuit trimtank?

Zet je ergens nog zo'n injectiespuit trimtank?

Ik ga geen extra trimtank gebruiken, ik trim de Akula af met een lege voetbal (lees volle watertank)... Op de bodem leggen zit er dan niet bij, maar dat deed ik toch al niet...

Na aan lange tijd van afwezigheid laat ik weer iets van mij horen.
Met foto's wel te verstaan, want stilgezeten heb ik niet.

De Akula naderd zijn status dat ie ''bijna'' gespoten kan worden. Wel heb ik eerst gezorgt dat de techniek klaar is, voordat ik aan de rst ga beginnen.

En de techniek is klaar! De WTC werkt perfect, waarbij ik de kosten va de WTC en het duiksysteem zo laag mogelijk wilde houden. Duiksysteem is van een binnenwerk van een voetbal, en werkt uiterst doeltreffend. Zo goed zelfs dat de WTC van de Ohio ook op de schop gaat (voor de 2e keer) en ik ook die ga voorzien van het zelfde duiksysteem.

Hier een overzicht.

full

Motordeel.

full

De ''voeltbal''.

full

het voorste deel, met de accu's.

full

Totaal plaatje.

full

Hier moet ie in.

full

Tjeezus wat een priegelwerk.

full

Houder om de WTC op zijn plaats te houden.
full

En zo zit de WTC vast.

full

Aansluiting achterste deel.

full

Hier de WTC op zijn plek.

full

Totaalplaatje, mét mijn eerste sub op de voorgrond.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet weer mooi uit zo als gewoonlijk.
Kun je me een foto sturen hoe je die buis vast gezet hebt in de buiten romp?

Hein

@Hein,

Paul heeft gelijk, op nr 6 en 9 zie hoe het vastzit. Op nr 6 zie 2 draadeinden die vastzitten op de houder waar de WTC inkomt.
Die houders zitten weer vast aan de buitenste romp.

Over die draadeinden zitten 2 spanbanden, die ik weer aan elkaar maak als de WTC op zijn plek ligt.

Back