Aldert z'n FPV perikelen, Smaragd FPV maiden (nieuw filmpje 31-08-'11)!

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Aaalie, 10 aug 2011.

1. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Ben benieuwd hoe de camera het beeld gaat zien door het kapje.. (vervorming).

Zou gaaf zijn, als je goed beeld blijft houden. Mooi in ieder geval !!

groet,

Jacques

2. Aaalie

Aaalie Guest

Anders is een gaatje snel gemaakt ;) . Het zal altijd een betere stroomlijn hebben dan de cam er los bovenop. Of we moeten een Robert constructie bouwen, waarbij de cam in een soort van gestroomlijnde gondel los op de cockpitkap staat.
    Het is niet de bedoeling om te gaan pannen, dus zou de lens eventueel zelfs een stukje door de kap mogen steken.

Vriendelijke groeten,
    Aldert

3. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Wat? Niet pannen? Potverdorie, dat meen je toch niet Aldert?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

ImmersionRC - Real Virtuality

4. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ik zou een paar abs stripjes kopen bij de bouwmarkt. Erg handig om allerlei constructies mee te maken. Kijk maar naar Sanders vliegtuigen volgens mij koopt hij het per kilometer die abs strip ;p

Maak met die abs stripjes een bevestiging voor een pan servo, hierop de camera en dan met een stukje schuim of pingpong balletje een robbert kapje maken voor de camera. Dat ziet er veel mooier en gestroomlijnder uit.

5. Aaalie

Aaalie Guest

Voegt een pan véél toe? Op zich is het niet zo'n grote moeite, maar dan zal het niet allemaal onder de kap passen.
    Tot nu toe heb ik alleen gevlogen zonder pan. En heb het eigenlijk ook niet gemist. Wel kon ik de nick aanpassen, dit vond ik wel bruikbaar eigenlijk, je kan wat meer naar de grond kijken als je dat wilt.

@ Hugo. Eigenlijk vind ik het wel leuk staan, dat kapje, en hoe meer ik ernaar kijk, hoe beter het er uit ziet.
    En vergis je niet in de aërodynamica, de weerstand is minder dan met een losse unit op een origineel gevormd kapje.
    In geval van een pan functie, is het idd de beste oplossing.
    (Abs plaat behoort trouwens tot de standaard modelbouwersuitrusting ;) .

Vriendelijke groeten,
    Aldert

6. Aaalie

Aaalie Guest

Voor iedereen die nieuwsgierig is naar HOK (de beauty in het eerste filmpje ;) ). Smaragd maiden.

Vriendelijke groeten,
    Aldert

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Leuke en mooi korte filmpjes.

8. Acropilot

Acropilot Guest

Pure hollywood klasse :D Mooi gemaakt!

9. Aaalie

Aaalie Guest

Dank! Maar voor er méér veren gestoken word... het is werkelijk een simpel klusje met standaard i-movie sjablonen.
    Zeker erg leuk om te maken, dat weer wel ;) .

10. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    leuk gedaan

Ook handig dat de spanning stijgt in je filmpje, scheelt weer een lege accu :)

11. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    :rolling:

12. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ik zie dat je ook een Mac gebruiker bent Aldert :D

Leuke filmpjes, maar waar is Wiebe? Of was die in het lange gras op zoek naar z'n schuimpje?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

13. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Hey Aldert....ondertussen fpv koorts gekregen? Mooie filmpjes met spannende muziek....mooi te zien dat je er nu helemaal voor gaat. Ik kijk uit naar je eerste FPV filmpje van de smaragd.

MVG. Robert.

14. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Wiebe was de eerste vlucht even aan het filmen .
    Ik weet niet of die beelden zijn gebruikt .
    Dat was s,morgens, s,avonds ben ik ook nog even wezen kijken naar de jongens .
    Moest werken, vandaag ook weer bah .
    En mijn schuimpje die ligt een paar kliks verderop hihi.

15. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Leuke filmpjes, james bond style.. leuk leuk..

16. Aaalie

Aaalie Guest

Thanks iedereen. Nogmaals, voor de vids gaan de credits naar Wiebe, Vincent en Eric voor het hanteren van de cam, en naar i-movie voor het monteren. Filmpjes maken met i-movie=nothing to it ;) .

Zojuist nog eens in het AP21 verhaal gedoken. Van alles geprobeerd, andere ontvangers, andere RX stroomverzorging, de gyro's geinitialiseerd.

Ook heb ik de vraag op RC groups gesteld, met video uitleg van het euvel. Hier de link naar RC-groups:
    FY 21AP Stabilizer with OSD - Page 113 - RC Groups

Hier het filmpje:
    Test FY21 on Vimeo

Hopelijk komen we er nu uit.

Vriendelijke groeten,
    Aldert

17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    typish..

Je servo's lijken volle uitslagen te geven bij het minimaal bewegen van je kist.
    ALsof die gele knopjes in het midden vol open staan gedraait.
    Dan nog doen ze veel te veel.

De 21-AP moet toch gewoon hetzelfde functioneren als een Fy-20A alleen met wat extra's?
    Als dat het geval is lijkt je 21-AP gewoon kapot...Dit is echyt te gek.

Ik heb voorheen een FY-20A gebruikt om de camera mount te stabiliseren. 2 dingen vielen mij op. 1, de resolutie naar de servo was slecht. De stapjes waren dus te groot welke servo je ook gebruikte.
    2, de servo's gaven niet voldoende uitslag. Op een kist is dat leuk met meer dan voldoende uitslag, maar op een mount was het te weinig. Als ik dan de verhouding veranderde door het buitenste gaatje van de servohevel te pakken, en het binnenste gaatje van de aansturing, was de resolutie nog slechter en niet bruikbaar.

Ofwel, wat ik ook deed, deed die van mij toen maar wat die van jou op bovenstaand filmpje doet, dan had ik voldoende uitslag:D

Niet goed Aldert...:(

Maargoed, ik kan er naast zitten..Ik ken de FY-21AP verder niet.

18. Aaalie

Aaalie Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Aaalie

Aaalie Guest

Op RC-groups helaas nog niets bruikbaars voor de FP21. Defect, ik hoop het niet. Hij is ongebruikt tweedehands aangekocht hier op het forum. Hij ziet er overigens ook uit als nieuw, en was ook keurig in verpakking. Ik denk nog steeds dat ik zelf iets fout doe... maar wat?
    M'n hoop is een beetje gevestigd op enkele kenners daar, of op gebruiker Feyudz, het lijkt op iemand die vanuit de fabrikant praat.
    Thanks voor het meedenken Remy!

Groetjes,
    Aldert

20. Rogier

Rogier Guest

Mooi Aldert!! Ik kijk even inde schaduw hier in Frankrijk en zie dat je heel eind bent. Leuk en moo om te zien. Het mais is trouwens alweer veel te hoog. Komend weekend weer terug.

Deel Deze Pagina