Alfa Romeo's racetrailer

Discussie in 'Model truckers' gestart door rottierood, 2 jan 2005.

1. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    Ik heb op mijn Tamiya Volvo gewoon een spuitbus verf van de gamma gespoten!!!

Geen probleem!

Arnold

2. lauterbacher

lauterbacher Guest

nu is hij echt toppie man
    naar zij eerst laagje komen er ook alfa stickers op?

3. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Uhhhh,nee hoor.Er komt nog een laag over heen,voor de stevigheid.Want ja,je zit wel eens ergens tegen aan met manouvreren.Als dat klaar is ga ik de verlichting op z'n plek zetten(contourverlichting enz) want die liggen er nu even los bij.Het lampje op het dak van de cabine is een zwaailamp of eigenlijk een flitslamp.
    Net even een proefritje gemaakt in de woonkamer en het is gewoon een kolossaal gezicht zo'n groot gevaarte in de woonkamer!
    Een foto............

4. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    Als je nou een Smartlight van extension installeerd is het helemaal af!!!!

Werkende knipperlichten/grootlicht/dimlicht/achteruitrijlicht!!

Ik heb hem er ook in zitten, en ik zou niet graag meer zonder zitten!

Arnold

5. kor

kor

Lid geworden:
    30 okt 2003
    bombarst volkomen mee eens. dat stukje electronica heeft een goede prijs/ kwaliteits verhouding.

PS ik heb mijn truck gewoon gespoten met autolak van het merk Motip. Niks op aan te merken

gr kor

6. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    Dacht ik ;-)

7. tankie

tankie Guest

een voordeel...mn robbe wordt gespoten met nato groen 46
    dat is op zich een vrij ruwe lak...zit geen glans in...
    maar ik moet ergens een cabine vinden van daf of actros...deze man heb ik maar gespoten..het mag er best zijn..aardig gelukt...

8. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Vanmiddag buiten even gereden,want het was mooi weer.FF testen of alles naar behoren werkt.Zwaailamp,mistlampen,contourverlichting.En ja moet dat buiten doen?Uhhh.......ook voor een paar mooie foto's natuurlijk.
    gr Marcel.

9. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    De geblokte vlag die op de originele trailer staat afgebeeld heb ik vandaag op mijn trailer geschilderd.Steeds een stapje dichterbij het einde van dit project.
    gr Marcel.

10. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    petje af hoor!!!!

Grote Klasse!!!

Arnold

11. Smiley

Smiley Guest

ik sluit me aan bij bombarst.

Ziet er echt gaaf uit.

MVG

Vincent

12. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Zo, ook de Alfa sticker zit er op.Deze kant is nu voor 98 % klaar.Alleen de contouren van de zijdeur en de serviceluiken er op schilderen met iets donkere kleuren(rood,zwart en de witte kleur).gr Marcel.

13. Smiley

Smiley Guest

Heeft deze alfo race trailer niet op de site gestaan van berdex??

MVG

Vincent

14. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Dat klopt als een bus,Smiley.Ik heb toen (en nu nog) contact met het bedrijf en die hebben mij vreselijk goed geholpen.Als het goed is is er in april een open huis,dan zijn we uitgenodigt om de trailer te komen demonstreren.
    Ken jij dit bedrijf dan???
    gr Marcel.

15. pieter007

pieter007 Guest

héél mooi gemaakt man !!

complimenten van mij ! :D

16. Smiley

Smiley Guest

Rottierood,

Ik was van plan om een race trailer te maken, ben wezen zoeken toen der tijd en kwam uit op de website van berdex.

maar van het bouwen is niks van gekomen.
    Die trailer die jij nu aan het bouwen ben, heeft gestaan bij de occassions en via google kon je hem ook krijgen, als het goed is wordt of is deze trailer gebruikt bij de pearle alfa romeo challenge. Hier onder reden vele nederlandse talenten, die nu in de 147 challenge rijden de opvolger van de 146 challenge.

MVG

Vincent

17. TiZeR

TiZeR

Lid geworden:
    16 sep 2004
    8O die truck........
    vreselijk mooi!

18. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Ik was je toch geen stap voor met bouwen?????
    Ik wilde iets anders bouwen dan de standaard opleggers.Ben inderdaad aan het google gegaan en toen zag ik deze racetrailer staan.Gelijk naar het bedrijf gemailt en ik kreeg fantastische reacties.En ze waren heel gewillig met het beantwoorden van mijn vragen.
    Zodoende..........
    gr Marcel.

19. Smiley

Smiley Guest

rottierood,

Ik had zelf nog niet contact gezocht met het desbetreffende bedrijf. In dit geval berdex dus.

Alleen gezocht via google dan, maar echt verder ben ik niet gekomen dan dat.

Je kan eigelijk zeggen, dat jij de eerste ben die een race trailer heeft gebouwd, en dit tot een zeer mooi resultaat heeft weten te brengen.

MVG

Vincent

PS: Hoe is het verder gegaan met het maken van de laadklep??

20. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Persoonlijk vindt ik het ook aardig gelukt.Het is eigenlijk voor het eerst dat ik zo'n groot project bouw.Moet zeggen dat het af en toe niet mee viel.
    Ik heb de trailer gebouwd van allerlei spulletjs die ik vond.Kopen dat kan altijd,maar is niet echt goedkoop.Ik vindt het een sport om hem op deze manier in elkaar te zetten met de kennis die ik nu heb.Sommige onderdeeltjes heb ik op Marktplaats weten te bemachtingen(lampjes,Leds) en de rest heb ik gevonden op zolder(schakelaar van een oud koffiezetapperaat,schakelaartje van een auto,telefoondraad voor de verlichting,de achterlichten van de trailer heb ik gemaakt van de onderzijde van een aansteker enz)

De laadklep gaat open,maar hij gaat niet horizontaal omhoog.Daar ontbrak mijn kennis van,die ik in de toekomst misschien wel zal hebben.
    Misschien zijn er mensen die de combinatie willen kopen?Je weet het niet,maar voorlopig blijft hij in mijn bezit.Wil er wel ff van genieten :D

gr Marcel.

Deel Deze Pagina