Alfa Romeo's racetrailer

Discussie in 'Model truckers' gestart door rottierood, 2 jan 2005.

1. TiZeR

TiZeR

Lid geworden:
    16 sep 2004
    hoeveel :p
    en hoeveel was die trekker nieuw?
    ik raak erg enthousiast over de trucks, mischien een dakar?

2. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    De trekker kost nieuw €449,-.Nou weet ik niet of dat incl. BTW is of zonder.
    De Volvo kost ook €449,-.
    gr Marcel.
    www.Tamiya.nl op het logo Tamiya drukken en dan rechtsboven prijslijst downloaden.

3. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Ik heb van de trekker de gewone verlichting uit de koplampen gehaald en er witte Leds in gemaakt.Nu geeft het nog meer licht dan dat ik eigenlijk had kunnen dromen.In de mistlampen zaten ze al,maar nu ook in de koplampen.
    Deze Leds zijn echt aan te raden.Ze geven een beetje een Xenon uitstraling en je heb gewoon meer licht in het donker.
    gr Marcel.

4. Smiley

Smiley Guest

Rottierood,

waarschijnlijk krijg ikd e zelfde leds, ook de exeon verlichting.
    ze te horen wat je schrijft is het goed bevallen??!!

MVG

Vincent

5. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Hai Vincent jij gaat ook lekker met je truck!Klasse hoor,dat komt er mooi uit te zien.Ik hou je in de gaten :D :D !!!

Ja ik ben zeer tervreden over deze Leds en ze waren niet eens duur.15 stuks voor nog geen €10,-.
    Hier een foto in het pikkedonker,en kijk maar naar de weerspiegeling op de vloer.
    De lichtopbrengst die ze geven reikt bijna een meter ver!
    gr Marcel.

6. Forrest

Forrest Guest

Witte ledjes kosten bij de elektro winkel 1,50 (ongeveer) per stuk. Dus 15 voor 10 euros is niet duur.

7. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Klopt Niek,ik heb ze dus van Marktplaats af.Niet duur dus,maar wel zonder weerstanden!
    gr Marcel.

8. Smiley

Smiley Guest

Rottierood,

zijn dat die leds die je via marktplaats.nl gekocht heb??

Want ik heb ze ook ergens anders gezien 2 verschillende maten, maar per stuk 3,95 - 4 euro.

En zijn ze 6 of 12V??

MVG

Vincent

9. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Vincent,ik dacht dat ze 12 V waren.Deze kwamen uit Opperdoes via Marktplaats.Dit is 1 maat namelijk 3 mm.
    gr Marcel.

10. Forrest

Forrest Guest

Een ledje moet toch op (ongeveer) 2 volt werken ? :?

Groeten Niek

11. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Ja dat klopt Niek.Hij kan inderdaad op een penlite branden zonder weerstand,maar je moet wel weten welke weerstand er tussen moet anders klapt hij er uit.Aan de hand van 6V of 12V weet je welke weerstand je moet gebruiken.
    Mijn accu van de truck is 7.2 V en dan heb ik een Led nodig van 12 V.Heb ik er een van 6V dan brand hij nog zwakker.
    Zo zeg ik het toch goed?Zo rendeneer ik een beetje.Ik kan het verkeerd hebben en als dat zo is moet iemand mij maar even verbeteren.
    gr Marcel

12. Smiley

Smiley Guest

moet je niet de wet van Ohm toe passen

U = I. R
    spanning = stromstrekte X weerstand

MVG

Vincent

13. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Klopt,maarja dat weet ik niet.Ik gok altijd met dit soort dingen.Op school heb ik het wel gehad,maar dat is al een tijdje terug.Verder dan dit soort dingen ga ik niet.En het werkt altijd.Ben helaas geen electricien,maar onderhoudsschilder.
    Maar inderdaad je moet deze wet wel toepassen.
    gr Marcel.

14. Guest

Guest Guest

Vandaag heb ik een statisch model op zolder gevonden die ik in de racetrailer kan zetten.Ik hen ehm wat lichter gemaakt,anders wordt de trailer veel te zwaar.Het betreft een Mustang uit 1960.Ja er hoort eigenlijk een Alfa in thuis,maar die zijn niet te krijgen.Maar omdat ik het leuk vindt om er een auto in te zetten,heb ik (voorlopig) maar gekozen voor de Mustang.Compleet met de deuken staat hij nu in de trailer.
    gr Marcel.

15. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    hehehehehe vergeten in te loggen!!!!!!!! :oops: :oops: :oops:

16. Guest

Guest Guest

Ha Marcel, en andere bekenden die ik hier weer tegen gekomen ben.

Die trailer van je ziet er ook hier weer goed uit. Toch nog een paar foto's gezien die nieuw voor mij waren.

Zo zie je maar, de wereld is erg klein :!: Zeker in Nederland :lol:
    Greetz

Henk

17. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Haaaaaaaa Henk,jij bent ook overal!!!!!!!!!!hahahahaha,ja de wereld word inderdaad kleiner met internet.
    En inderdaad,sommige foto's staan weer wel en niet bij andere forums.
    Is om het een beetje spannend te houden?
    Jij gaat ook lekker met je Volvo,ook dat zie ik :D :D :D
    gr Marcel.

18. Guest

Guest Guest

Ha Marcel,

Moet jij nodig zeggen dat ik overal ben.............

Maar inderdaad, m'n Volvo gaat ook lekker.
    Ook m'n towtruck heb ik weer opgepakt. Ben nu bezig met het kraanhuis.
    Nog een probleempje met de draaikrans, maar als dat is opgelost kan ik weer verder bouwen.

Ik zal me straks hier ook even registreren, en een fotootje plaatsen. Dan weten de andere leden ook waar we het over hebben.

Greetz

Henk

19. Smiley

Smiley Guest

Rottierood,

ik zag op een andere site ook jou race trailer staan. Heb ik toch een vraag.

blijft jou laadklep tijdens het rijden goed vastzitten met de magneten dei jij gebruikt??

Of komt er wat spelling tussen als je met je trailer gaat rijden??

MVG
    Vincent

20. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    De klep blijft keurig dicht en is zelfs niet in staat om te wringen.Die magneet slootjes kunnen elk 4 kilo hebben.Ik moet zelfs een beetje kracht uit oefenen om hem open te krijgen.
    Het valt best mee hoor.En dat ik er twee op heb zitten komt omdat de klep een klein beetje rond stond (beetje vochtig geweest denk ik) en nu is hij weer recht en dat komt door de magneetjes.Die hebben de klep weer recht gedwongen.
    Kortom,werkt prima.
    Maar cosmetisch is het misschien niet de allermooiste oplossing,maar daar ga ik ook aan werken om dat bij de volgende trailer knapper te maken.
    gr Marcel.

Deel Deze Pagina