ron van sommeren
Forum veteraan
Een lift is de veiligste manier van 'reizen'. (roltrap?)... Daarom is vliegen de veiligste manier van reizen. ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een lift is de veiligste manier van 'reizen'. (roltrap?)... Daarom is vliegen de veiligste manier van reizen. ...
In de Verenigde Staten is een van de grootste cargovliegtuigen ter wereld - een Boeing 747 Dreamlifter - geland op het verkeerde vliegveld. Dat verliep zonder problemen, maar de startbaan van het vliegveld is te kort om op te stijgen.
@ Arnold: probleem zal niet zijn dat het niet kan ... maar eerder dat het niet mag.
Kan best zijn dat het toestel wel airborne is aan het einde van de baan , maar helaas. Dat is niet goed genoeg. Er moet nog een bepaalde baanlengte overblijven op een bepaald punt (V1: afhankelijk van gewicht , temperatuur , luchtdruk, wind etc) om tijdig te kunnen stoppen bij een probleem.
Cor
Was een C-17. Van zowel de landing als de take off staat op youtube.is tijdje terug ook al een keer gebeurt met een militaire kist.
De kist zal over een paar uur weer vertrekken. Er wordt geen lading uitgeladen, en geen brandstof uit de tanks gehaald
Boeing 747 Dreamlifter jumbo jet mistakenly lands in small Kansas airfield, Colonel James Jabara airport | National Post
wat ik hier uit begrijp waren ze al leeg. qua brandstof was het relatief ook niet zoveel denk ik aangezien ze van jfk kwamen .
ook even opgezocht zijn ze nu te ver gevlogen ?
En ik denk dat ze zich minder druk zullen maken om de regeltjes als afstand tot het einde van de baan bij V1.
Blijkbaar toch niet een (te) korte baan.De kist zal over een paar uur weer vertrekken. Er wordt geen lading uitgeladen, en geen brandstof uit de tanks gehaald.