algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Bemoeit de NTSB zich met deze crash ? Ik vrees dat anders de Russische bureaucratie deze crash weer onder het tapijt zal vegen.

.

Hahahaha!!!

In de Verenigde Staten is een van de grootste cargovliegtuigen ter wereld - een Boeing 747 Dreamlifter - geland op het verkeerde vliegveld. Dat verliep zonder problemen, maar de startbaan van het vliegveld is te kort om op te stijgen.

Wat te doen met een te groot vliegtuig op een te klein vliegveld? - nrc.nl

BZkjMLECUAESpjA.jpg

Lang geleden in de states is ook al eens zoiets gebeurd. Toestel was vrij nieuw , maar omdat de baan niet lang genoeg was..... Scrap metal .....

Cor

@ Arnold: probleem zal niet zijn dat het niet kan ... maar eerder dat het niet mag.

Kan best zijn dat het toestel wel airborne is aan het einde van de baan , maar helaas. Dat is niet goed genoeg. Er moet nog een bepaalde baanlengte overblijven op een bepaald punt (V1: afhankelijk van gewicht , temperatuur , luchtdruk, wind etc) om tijdig te kunnen stoppen bij een probleem.

Cor

die Amerikanen kunnen er ook wel wat van zeg... is tijdje terug ook al een keer gebeurt met een militaire kist.

en wat betreft vertrekken van deze kist.... ik denk dat de ASDA niet voldoende is en dat ie daarom niet weg kan. (ASDA = Accelerate - Stop distance available)

ik verwacht dat als de kist helemaal leeggehaald wordt en met minimal fuel dat ie daar gewoon weggevlogen wordt.

@ Arnold: probleem zal niet zijn dat het niet kan ... maar eerder dat het niet mag.

Kan best zijn dat het toestel wel airborne is aan het einde van de baan , maar helaas. Dat is niet goed genoeg. Er moet nog een bepaalde baanlengte overblijven op een bepaald punt (V1: afhankelijk van gewicht , temperatuur , luchtdruk, wind etc) om tijdig te kunnen stoppen bij een probleem.

Cor

Ja, dat kan ik allemaal goed begrijpen. Het was maar een grapje.
Hun "baas" zal niet blij zijn. Als ze over een paar dagen nog een baas hebben.:(
Maar er zal toch iets moeten gebeuren. Slopen is ook geen optie.
Mogelijk toch zo "leeg" opstijgen.? Dat andere vliegveld is niet zo ver weg.

is tijdje terug ook al een keer gebeurt met een militaire kist.
Was een C-17. Van zowel de landing als de take off staat op youtube.

Mhhh, weddenschapje tussen pilot en co-piloot? "bluf dat je hem daar neer zet!" ;-)

Maar grof foutje, toestel zullen ze waarschijnlijk helemaal leeg halen. Dan moet die nog terug geduwd worden via de baan want de taxibanen zullen wel niet berekend zijn op een model van dit formaat.
En dan met minimaal gewicht weer weg zien te vliegen.

En ik denk dat ze zich minder druk zullen maken om de regeltjes als afstand tot het einde van de baan bij V1.

Die kist moet daar weg. al is het met V1 op het einde van de baan.

En als die tijd is dat veld dicht, zullen de gebruikers blij mee zijn :roll:

En ik denk dat ze zich minder druk zullen maken om de regeltjes als afstand tot het einde van de baan bij V1.

Geloof me, als de papieren laten zien dat het toestel niet de performance haalt ( stoppen of vliegen) zal een verzekering de vlucht niet dekken. Ook al is er een eenmalige uitzondering van een bestuur der luchtvaart (als dat al mogelijk is).

De kist zal over een paar uur weer vertrekken. Er wordt geen lading uitgeladen, en geen brandstof uit de tanks gehaald.
Blijkbaar toch niet een (te) korte baan.

Cor

Back