algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Ik zeg toch ook het is persoonlijk.
Ik geef nu eenmaal niets om oude zooi.
Ook de molens in Kinderdijk zeggen mij niets.
Tien ze die dingen bouwden zullen de mensen er hetzelfde naar gekeken hebben alsof je nu een windmolen in je achtertuin zou krijgen.

Oei daar heb je wel een punt.
Ik weet mijn plekje weer.;)
Nu is wel hetgene waar ik tegenaan kijk nieuw;)

Die Canadair verliest zijn aileron door een boom of paal, wat een vreselijk ongeluk!
Die laatste is echt bizar.
Inderdaad heeft ieder vliegtuig een rating hoeveel G je maximaal mag trekken bij het optrekken.
Echter een piloot die zijn PPL heeft weet dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn.
Daar wordt stevig op gehamerd tijdens de opleiding.

Wellicht vermoeiing van de ophangbouten of pennen van de vleugels.

Beide vreselijke ongelukken, mijn maag draait om bij het bekijken van de beelden!
Niet in de laatste plaats daar ik zelf ook weleens vlieg en erover denk om mijn PPL te halen....

Niet in de laatste plaats daar ik zelf ook weleens vlieg en erover denk om mijn PPL te halen....
Tsja, veel voorbijkomende ongelukken gebeuren omdat ze toch even iets anders vliegen dan het gros van de vliegers.

Bij ons zijn er ook wel eens ongevallen maar als je ziet hoe weinig dat zijn tov het aantal vlieguren dan is het gevaarlijker en dodelijker op de weg naar de vliegschool toen en weer naar huis dan dat het vliegen zelf is.

Dus laat je door dit soort filmpjes zeker niet tegenhouden.
Eenmaal er mee begonnen dan zal je zien hoe veilig vliegen is.

Eens, het is betrekkelijk veilig mede dankzij de zeer strenge regelgeving m.b.t. controle en levensduur van onderdelen.
Maar het blijft mensenwerk, en die diersoort maakt weleens fouten.

Overigens ben ik al bezig, laat mij zeker niet weerhouden.
Maar het doet je wel meer op die manier.

Het is meer "weer een hobby erbij", ik kom nu al amper toe aan RC ;)

Je zou de lijst succesvolle vliegbewegingen eens naast de lijst vluchten met foute afloop moeten leggen.

Afgelopen weekend op vliegveld Budel een toestel gecrashed nadat er brand aan boord was. Piloot licht gewond volgens de berichten die ik gezien heb.

Die is niet echt heel veel in het nieuws geweest geloof ik maar hij heeft de 'impossible turn' gemaakt en die was aardig gelukt, kist is er wat minder vanaf gekomen.

Back