algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Vind jij het raar met die verouderde tupoplofs, die ze daar vliegen? Het blijft natuurlijk wel triest voor de nabestaanden.
 
Vind jij het raar met die verouderde tupoplofs.

Het was geen turboprop

Zei hij ook niet, Tupolev, yakolev, tupoplof, yakolamazitten....Van origine USSR (Aeroflot) materiaal, soms stokoud en veelal tot op de draad versleten. Vandaar ook dat je die kisten niet tot weinig ziet in het Europese luchtruim. De meesten hebben een ban (en dat is niet omdat de cathering zo goed is).

Tot medio jaren 90 werden Antonovs gebruikt voor Cargovluchten vanop Oostende, zelfde verhaal.

Met hun Heli's idem. Een vriend van me heeft voorlopig 3 Mil 26's staan die door de "Belgische" firma Skytech werden gebruikt. Ze staan daar omdat ze een ban gekregen hebben in het Europese luchtruim. Het was de bedoeling om ze op de boot te zetten richting Rusland waar ze na heropgebouw (geen overhaul) terug zouden gebruikt worden.....

PS. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is hoor, onze Frank Dewinne was bij voorbeeld heel erg te spreken over zijn Sojoezraket ;-)

Stevo
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde deze ochtend na men simulator sessie dat onze PA-44 OO-TMS een voorval heeft gehad op het vliegveld van Sint-Truiden in België. Alle 3 inzittende zouden OK zijn. Er is nog niets over te vinden op het net maar het vliegtuig zou er wel erg aan toe zijn. Ik houd jullie op de hoogte zodra er meer bekend is.

groeten
 
Ondertussen al te weten gekomen dat het incident gebeurd is tijdens de landing. Ze waren Touch and go's aan het doen op het vliegveld van Sint-Truiden.
 
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De piloot van de P-51 was in de zeventig.

De kist zal wel niet heel veel jonger geweest zijn.
Wanneer stoppen ze nu eens met die oude zooi?

Verschikkelijk voor die mensen.:(:(
Al ga ik er wel van uit dat je daar heen gaat om zulke dingen te zien, maar het blijft erg.
 
Laatst bewerkt:
Die kist was wel mischien wel jonger dan die kerel. Er wordt gezegd dat hij ver in de 70 was.

Wel een risico op die leeftijd met al die G krachten. Ach het is geen NL waar je een tig van regeltjes hebt.
 
Wanneer stoppen ze nu eens met die oude zooi?
Wanneer stoppen ze nu eens met auto rijden?

Dit is zo nutteloos, ik durf te wedden dat die "oude zooi" in een betere conditie is dan menige airliner :yes:
 
Ondertussen al 9 doden te betreuren :cry:

Wel een "vreemd" ongeluk, je ziet de kist omhoog schieten, op z`n rug rollen en dan is het vol naar beneden.
 
Die kerel heeft gewoon een medisch gevalletje gehad, een wegtrekker of zo. Wat wil je met al die G krachten, die zo'n ouderwets toestelletje toch kan trekken. In een huidige fighter lig je bijna op je rug om de g-force te compenseren, en in een P-51 zit je rechtop.
 
Er zijn twee theorieën.
1: Een technisch mankement door het afbreken vastzitten van het trimvlak.
2: Een hoge G belasting wellicht door het mankement dat een blackout veroorzaakte bij de vlieger. NTSB en FAA doen onderzoek.

Het was geen ouwe zooi maar een volledig omgebouwde P-51 waarbij onder andere de koelingsintake onder het toestel verwijderd was voor een ander soort koeler.

Threads op RCgroups : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1507157

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1507153

Foto uit andere hoek :

a4285379-32-LiveLeak-dot-com-d9b10fe164b5-renocrashstill1.jpg


Ash.

Net binnen : T-28 crasht tijdens airshow in Martinsburg Virginia.

http://statter911.com/2011/09/17/raw-video-another-air-show-crash-martinsburg-west-virginia/



.
 
Laatst bewerkt:
Al ga ik er wel van uit dat je daar heen gaat om zulke dingen te zien, maar het blijft erg.

?????:nosmile::nosmile::nosmile:
Misschien dat jij dat leuk vind om te zien maar ik ben er al een aantal keren geweest en kan je vertellen dat dat soort overwegingen beslist niet de reden is voor het merendeel van de bezoekers, integendeel. Dit soort gebeurtenissen wil ik in ieder geval beslist NIET zien! Ik ben dus -achteraf gezien- heel blij dat ik door omstandigheden er dit jaar niet bij kon zijn. Zeker bij een Unlimited gold heat had ik anders beslist vooraan gestaan met mijn camera....
Dit zijn geen autoraces waarbij in 99 van de 100 gevallen de coureur(s) na een "spectaculaire" crash er met hooguit een stijve nek vanaf komen....

Hier nog enkele foto's van het gecrashte toestel, "the Galloping Ghost" van Jimmy Leeward, die ik verleden jaar gemaakt heb. Toen was "die oude zooi" :rolleyes: na een komplete revisie voor het eerst in 25 jaar weer op de races.
DSC_3827a.jpg


DSC_3884a.jpg


DSC_3894a.jpg


DSC_3930a.jpg


Oh ja; die 74 jarige "oldtimer" was overigens één van de "jongste" 70plussers (zowel geestelijk als lichamelijk) die ik ooit heb leren kennen. Ik ken heel wat 50 jarigen waar minder pit inzit!
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik ga het binnenkort opgeven :yes:

Leeftijd zegt helemaal niets in de luchtvaart, wij werken niet met leeftijd maar met uren.
Uren bepaald de leeftijd van zo`n kist, jaartal is betekenisloos.

Daarnaast neem je nu (weer) aan dat het door de leeftijd van de kist komt terwijl je helemaal geen flauw benul hebt wat de werkelijk oorzaak is.........
 
Back
Top