Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Dan kun je dat stukje met een schuurpapiertje bijvoorbeeld p500 weer netjes maken. Dan schuiven de lagers er zo weer overheen.

Tamiya heeft in het verleden ook zwarte glasfiber achterassen gehad (53091), die braken wel makkelijk. Maar in de 20 jaar dat ik met de F101-F103 rij, heb ik nog nooit een carbon as door midden gereden!
Als je de schroeven van de meenemers niet overdreven vast zet, beschadigd de as nauwelijks. Ik denk ook eerder dat de as breekt, als je die schroeven altijd heel strak draait. Gewoon handvast met een drupje loctite op de schroef, dat deze niet vanzelf loskomt.

Over het gewicht: ik zat begin vorig jaar onder de 800 gram.... dus 25% lichter, dat merk je echt wel ;)

ik ben klaar voor E.T.S

562221_10150854670527921_626432920_9906330_966672940_a.jpg

Tamiya heeft in het verleden ook zwarte glasfiber achterassen gehad (53091), die braken wel makkelijk. Maar in de 20 jaar dat ik met de F101-F103 rij, heb ik nog nooit een carbon as door midden gereden!
Als je de schroeven van de meenemers niet overdreven vast zet, beschadigd de as nauwelijks. Ik denk ook eerder dat de as breekt, als je die schroeven altijd heel strak draait. Gewoon handvast met een drupje loctite op de schroef, dat deze niet vanzelf loskomt.

Over het gewicht: ik zat begin vorig jaar onder de 800 gram.... dus 25% lichter, dat merk je echt wel ;)

wat ook scheelt is een drupje Ca op het platte gedeelte van de as doen zodat die een beetje body krijgt

just my 2cents

Best wel apart om met een F1 tussen de Hara's en dergelijke te rijden. Mozeskriebel, wat gaat mod touring ongelovelijk hard. Maar wat lag er ongelofelijk veel grip. Mijn eigen ronderecord kunnen verbeteren (18.98 ), en heerlijk met de andere F1s kunnen sparren.

Zal binnenkort wel weer bigscale overheen gaan :(

Laatst bewerkt:
Ik ben hier nog helemaal vergeten te vertellen over het stuiterprobleem van de f104W. Een paar pagina's terug vertelde ik dat de auto in bochten met de achterkant wil gaan stuiteren. Er werd toen geopperd om een oliedemper te monteren ipv de veerhouder die er orgineel bij zit. Dit heb ik dus gedaan en het werkt. Het stuiteren is nu weg. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst met de F104 meegedaan aan een clubwedstrijd (het was sowieso mijn tweede wedstrijd ooit met een rc auto) En dat ging lekker. Ik ben uiteindelijk op plek 6 geeindigd. En daar ben ik meer dan tevreden mee.
Dus iedereen bedankt voor alle adviezen en opmerkingen tot nu toe.

Mooi dat het zo is opgelost Onno, goed gereden in Deventer, leuk dat we er weer iemand bij hebben! Wellicht ook leuk om mee te doen aan de F1-klasse tijdens het NK-weekend op 17 juni? (de week voor de clubwedstrijd).

Mvg
Marcel

Is eenmalig, wordt tegelijkertijd verreden met de NK maar telt daarvoor niet mee, is vooral een extra. Zie de site van rchotwheels.

Mvg
Marcel

Mooi dat het zo is opgelost Onno, goed gereden in Deventer, leuk dat we er weer iemand bij hebben! Wellicht ook leuk om mee te doen aan de F1-klasse tijdens het NK-weekend op 17 juni? (de week voor de clubwedstrijd).

...I just might :D.

Corally is toegestaan, dus ik hoef niet eens de F109 op te bouwen :P.

Laatst bewerkt:
Back