Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

1. Bear D

Bear D

Lid geworden:
    11 jul 2007
    Hoe krijg een shorty lipo's in een tamiya f104w, [​IMG]

2. Bear D

Bear D

Lid geworden:
    11 jul 2007
    Nog even een andere foto van het probleem.[​IMG]

Moet ik misschien een ander boven dek aanschaffen...

3. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Korte boven deck van de F104 pro gebruiken.

Mvg Roy

4. Bear D

Bear D

Lid geworden:
    11 jul 2007
    En de elektronica aan de zijkant houden?

5. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb nog wel een F104X1 upperdeck liggen.

6. Bear D

Bear D

Lid geworden:
    11 jul 2007
    Ik hoorde dat ik de drempel in het bovendek zetten.

7. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Dat is ook effectief ;-)

8. Bear D

Bear D

Lid geworden:
    11 jul 2007
    Inmiddels het korte boven dek gemonteerd...alles past perfect erin...m.u.v. de fan van de regelaar. Ik heb deze van regelaar afgehaald (speed passion esc) . Kan de regelaar ook een 21,5t motor zonder ventilator aan of is het het verstandig om de ventilator weer te monteren?

9. Hornet30

Hornet30

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Het zou wel kunnen. Hou de temperatuur een beetje in de gaten en zorg voor de juiste gear ratio.

10. Kevin van Leent

Kevin van Leent

Lid geworden:
    9 sep 2010
    Nou denk dat dit geen probleem is. Rijd al een heel jaar met speedpassion esc zonder fan en 17.5 motor.

11. lance03

lance03

Lid geworden:
    16 dec 2004
    Heeft er ook iemand ervaring met de VBC LIGHTNING F formule 1 wagen en hoe het met de onderdelen zit?
    Ik rij nu met een min of meer standaard f104 en was zachtjes op zoek naar iets anders.

Gr Sander

12. __Ted__

__Ted__

Lid geworden:
    30 aug 2004
    goeie auto. Onderdelen zijn in Nederland volgens mij The Border verkrijgbaar, of in Duitsland bij Tonisport.

13. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    Klopt, de kit zelf is op voorraad, onderdelen zijn op bestelling te krijgen, VBC is niet 1 van de grote merken waardoor niet alles direct op voorraad is, maar een mooie wagen is het zeker.

Op RedRC is een leuk stuk te vinden over de ontwikkeling van de F1 van XRAY: De X1.

14. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    XRAY/HUDY was niet zo blij met de prijs die we bij de Xray X1 hadden gezet, hij blijkt wat duurder uit te vallen dan de X12 & X10, maar de definitieve prijs is dus nog niet bepaald. Ze zijn in ieder geval wakker geworden dus hopelijk is er snel een prijs bekend.

De nieuwe Yokomo F1 is overigens ook verkrijgbaar.

15. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Vraagje, ik ben de vbc LightningF aan het bouwen welke de mogelijkheid heeft tot het instellen van de hoogte van de achteras.

Behalve de rijhoogte, wat is hier het nut van? Ander rijgedrag? Kan de hoogte niet met de 'veer' ingesteld worden?

Thx

16. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Het Xray chassis is wel een erg mooi chassis zeg! Ik ben inmiddels aan het twijfelen geslagen om hem te kopen en mijn F104 weg te doen.

17. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De rijhoogte pas je normaal aan naar de diameter van de band. Een rubberen band heeft een vaste diameter en vereist 1 hoogte instelling, bij foam kan je met de diameter van de band spelen waarmee je ook de rijhoogte bepaalt.
    En nee, bij een F1 kan je slecht met de veer de rijhoogte instellen, bij grote banden hangt de rear pod en dus ook de motor hoog toc CG en dat wil je niet.

18. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Correctie Roelof...
    Je kan met de huidige F1 chassis de rijhoogte wel degelijk achter in stellen.
    Dit gebeurt op de zelfde manier als de 1:12 en pro10 auto's dmv aslager blokken of zoals CRC heeft met een volledig traploos instelbare achteras lagerbok.

Mvg Roy

19. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    Er zullen er maar weinig sneller zijn in het bouwen van een F1 dan onze eigen Jitse: vanmiddag kwam de vrachtwagen met X1's aan in Nederland en aan het einde van de middag was hij al aan het rijden: de XRAY X1.

De 2 spoilers die worden meegeleverd kunnen gewoon verwisseld worden met normale Tamiya spoilers, mocht je niet de high of low downforce lexaan spoiler willen gebruiken.
    De meegeleverde body is erg mooi en ook de optie om zowel met cross-chassis alignment als met inline alignment te rijden is handig want iedereen heeft een andere voorkeur.

20. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Klopt, maar lees de vraag nog eens. De vraagsteller snapt dat het met de insertjes kan maar vroeg zich af waarom niet met de veer en wat is het nut van de rijhoogte instellen.

Deel Deze Pagina