Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Bij een pancar verander je door de center veer te verstellen niet de rijhoogte maar de pod-droop. Dat geeft indirect wel een verandering in rijhoogte maar ook een verschil in pod-droop en da's heel wat anders.

    Banden diameter groter of kleiner en de achteras instellen zijn de manieren om rijhoogte in te stellen.
    Anders dan bij een TC of Offroad waar je de draairingen op de shock wél gebruikt om rijhoogte in te stellen werkt dit op een pancar anders.
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    [mod]Overbodige quote verwijderd[/mod]

    Vanmorgen kwamen ze binnen. Van de 4 al 3 verkocht met de pre order.

    Ben benieuwd.

    checked by my phone
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2014
  3. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    En? Al iemand die langskwam met een gespoten body & gebouwde kit? Ben benieuwd!

    Wij hebben ermee gereden, en hij rijdt _GOED_

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    De X1 bouwt in ieder geval als een echte Xray....alles past perfect. Als hij net zo rijdt als hij bouwt dan heb ik binnenkort een TRF101 in de aanbieding ;)
     
  5. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Hij rijdt net zoals een XRAY hoort te rijden: héél constant. Continu dezelfde tijden, zonder tunen héél snel en constant en geen last van onder/overstuur, dus door hem te pushen moet het zeker lukken om er echt mooie tijden mee neer te zetten.
     
  6. Hornet30

    Hornet30

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    86
    Een snelle vraag tussendoor over de T-bars voor de F104. Wat is de precieze werking ervan? En wat is het daadwerkelijk verschil tussen de verschillende hardheden?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.725
    Locatie:
    Sassenheim
    Een T-bar is je veer en een deel flex.
     
  8. Hornet30

    Hornet30

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    86
    Meer flex is meer tractie in de bochten?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.725
    Locatie:
    Sassenheim
    Hangt van meer factoren af maar ja, daar komt het wel op neer
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik vind dat toch wel het lastigste aan F1, het afstellen naast gas durven geven. Bij The Border had ik enorm veel grip en bij MRC weer niet.
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Welke parts heb ik nodig om van mijn F104 een F104W te maken? En welke foam banden horen daar bij?

    Als body wil er dan een mooie vintage F1 bij hebben.
     
  12. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven

    Het makkelijkst is een complete voortrein kant en klaar te maken, kun je zo overzetten. En is ook makkelijk als je bijvoorbeeld 180mm rubber rijdt en 200mm foam met hetzelfde chassis. Is in 5 min om te bouwen.
    Heb je nodig:
    - setje draagarmen: 50503
    - setje fuseepennen en stuurblokken
    - 42mm turnbuckles met ballcups

    Foambanden van GQ (via Border) doen het zowel binnen als buiten erg goed
    achter altijd F103, 45mm breed, soft/supersoft
    voor F103, hard/extra hard, of je gebruikt F104 voorbanden , die hebben een grotere velgdiameter en kun je verder oprijden.

    Als je op grote circuits gaat rijden is een extra setje off-set stuurblokken handig om bij de hand te hebben.
     
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Thanks voor de uitleg, ik ga vanavond eens kijken en dan denk ik het e.e.a. bestellen.

    Nu nog een mooie vintage body uitzoeken, de Ferrari 643 of McLaren is wel erg mooi.
     
  14. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Lelystad
    Zo iets Roy??

    Mvg Roy[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ja zoiets inderdaad Roy :D
     
  16. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.255
    Locatie:
    Rotterdam
    er zijn zoveel mooiere body's tussen de vintage groep.....
    b.v. de Camel lotus, de Wolf WR1, de JPS Lotus om maar te noemen en ja ook de McLaren
     
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De McLaren MP uit 1991 vind ik bijzonder, die waar Senna in heeft gereden. Ook bijv. een Leyton House is geweldig!
     
  18. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Lelystad
    Decals heb ik liggen, nu de kap nog
    MP4/6 V12 Honda screamer

    Mvg Roy

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Die gaat mooi worden Roy!

    Michel van The Border heeft een Leyton House gemaakt, die is echt super gaaf.
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg

Deel Deze Pagina