Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

1. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Zeker zijn die er, echter is de foto die je toont een jaren 90 model. De 80ers kenmerken zich door de zichtbare rolbeugels en de experimentele modellen. Tamiya heeft een paar jaar geleden deze nog uitgebracht: d19drci.jpg

Persoonlijk vind ik de eerste helft jaren 90 de mooiste bodies, tot de highnose modellen uitkwamen. (is ook de top van mij RC F1 carrière geweest ;-) )

2. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Dank voor je reactie, enig idee waar ik naar dat soort kappen kan zoeken? Ik ben het met je eens dat de high-nose ook het einde van de mooie modellen was.

Hugo

P.S. De foto is van de Ferrari 186 uit 1986. Voor zover ik weet is dat niet in de jaren '90 geweest....

3. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Je hebt gelijk. Grappig overigens dat de F1/87 wel weer een rolbeugel had. Was de F1/86 een voorloper van de F1 modellen uit de jaren 90?
    Ferrari-F1-87-88C.jpg

Het wordt inmiddels wel wat lastiger om mooie bodies te vinden. Tamiya heeft in de jaren 90 een hele serie uitgebracht, maar het wordt steeds lastiger deze voor een schappelijke prijs te bemachtigen. Je ziet op dit moment wel vaker kleurschema's uit de jaren 90 op moderne bodies, in smalle wielbasis. Persoonlijk vind ik dat niet mooi, helemaal uit verband getrokken. Maar ja, we kunnen niet eeuwig in het verleden blijven leven ;)

Laatst bewerkt: 30 jun 2015
  4. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    't Is inderdaad een vreemde eend in de bijt in die jaren:

Kappen met rolbeugel-achtigen lijkt me nog mooier, al zal dat lastig zijn. Liefst zou ik nog eerder gaan, maar de wielmaten / posities gaan dan wel erg ver van de f103 chassis vandaan. Dat wordt niet mooi.

Hugo

5. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik zie dat je je post hebt uitgebreid terwijl ik de vorige typte; dank.

Ik ben zelf met een Sauber C12 kap bezig, maar het is erg arbeidsintensief om de mallen te maken. Wie weet als de Sauber netjes gelukt is dat ik me nog eens op een ander model werp. Later. Als ik groot ben of zo.

Hugo

6. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013

Of als je écht stijlvol wilt rijden:

7. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Hmmm, BT 45, Martini stickers erop en poppetje erin, gaaf. Is TRG een beetje kwaliteit? Ik vind hele mooie op ebay van 0.01shop, maar de weinige reviews ervan zijn niet hoopgevend.

Hugo

8. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    We hebben al die bodies natuurlijk op voorraad ;-)

TRG is zeker goede kwaliteit, Japans & hebben erg mooie F1 spullen.

9. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    De BT45 is van goede kwaliteit, en er zitten ook bodysteunen en een helm bij, Je hebt er een bijzonder model mee. Ik heb deze op mijn nat weer chassis zitten. Wel verstandig om met een stukje plaat materiaal de voorkant extra te ondersteunen. Deze body is voor de iets langere F104 ontworpen, op de F103 moet de body iets verder naar voor, anders komen de zijflappen tegen de achterwielen.

10. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Even terug naar de techniek. Mijn wordt Exotec spurs aanbevolen (dank voor alle tips, Roy) 48dp. OK, die kan ik in diverse maken vinden. Wat is een nuttig assortiment aan spurs en pinions voor de circuits van de Tamiya Cup? Kan ik met één spur en diverse pinions uit?

Dank voor advies,

Hugo

11. Erwinreede

Erwinreede

Lid geworden:
    17 dec 2014
    Hallo,

Ik ben ook eigenaar van een formule 1 geworden namelijk een f103. Nu zitten er banden op die beetje versleten zijn. Kan ik er gewoon rubberbanden opzetten en passen.die voor een 104?

Groeten,
    Erwin

12. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Past wel, maar staat niet mooi (achterkant wordt smaller dan de voorzijde) Maar je kunt ook rubberbanden voor de F103 aanschaffen, zijn ook vol verkrijgbaar. Ook foam is nog steeds geen probleem.

13. Erwinreede

Erwinreede

Lid geworden:
    17 dec 2014
    oke, Ik zie voornamelijk achterbanden voor een f103. Ik wil met rubber gaan rijden omdat makkelijker is om te rijden(afdraaien enzo). Maar krijg hem morgen binnen dus dan kan ik verder zien hoe of wat.

14. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
  15. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Volgens mij is rubber niet af te draaien, foam wel. Bel eens met the border, Michel raced F1 dus hij weet er wel wat van, en ze hebben vanalles liggen.

Hugo

16. Erwinreede

Erwinreede

Lid geworden:
    17 dec 2014
    Sorry, het staat er een beetje raar, maar ik bedoel dat je foam moet afdraaien en bij rubber niet. Ik zal van de week met een paar mensen contact opnemen.

17. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    Klopt, je moet alleen bij sommige rubber banden de gietrandjes van de mal eraf schuren, maar bij bijvoorbeeld GRP F1 banden is dat al reeds gebeurd, dus daar hoef je dan niks aan te doen: monteren & rijden.

Je bent overigens van harte welkom om te bellen, ons/The Border: 0651405126

18. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Sorry voor de dubbelpost, ook even hier voor meer kennerspubliek:

Ik ben met een eigenmaak kap bezig voor de formule 1 auto, los van de Sauber. Wie het model raadt wint een banaan. Wel zelf op komen halen, en hij is al ingekocht, dus je moet snel zijn. Over de regels kan gecorrespondeerd worden, maar liever niet met mij...

De getekende achtervleugel is van de huidige F103, niet passend bij het model. Er hoort ook nog een voorvleugel bij, maar zover ben ik nog niet.

Hugo

19. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Lijkt op 1 van de laatste Ferrari turbo modellen.

Mvg Roy

20. LeoG

LeoG

Lid geworden:
    21 jun 2014
    Als dat waar is ga ik voor de F156.

Deel Deze Pagina