Algemeen HPI MT2 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rc-ownd, 29 apr 2007.

1. bvanholme

bvanholme Guest

ik heb hem terug op de fabrieksinstelling gezet, dus volledig dichtgedraaid en dan 3 toeren open gezet,
    en nu deed hij het terug een stuk beter, viel niet meer stil en reed redelijk,
    ik had wel de indruk dat hij nog niet echt fel reed maar misschien was dat omdat de motor koud had

2. HPI MT2

HPI MT2 Guest

hier de pics:

3. HPI MT2

HPI MT2 Guest

ik ben vandaag achter nog een body geweest ik vond de eerste een beetje te mooi om mee rond te rijden :lol: . ik zou graag jullie mening eens weten. hier de tweede body.

4. ik vindt de standaard oranje kap het mooiste. :?

5. HPI MT2

HPI MT2 Guest

ik heb een probleem met mijn diffs. als ik er vet in doe dan komt het eruit tijdens het rijden weet er iem. hoe dit komt of wat ik kan doen zodat het erin blijft

greetz

6. Hallo,

Ik vraag mij af ?

zijn er ook 2 speeds voor de MT2 ?

7. HPI MT2

HPI MT2 Guest

ja maar HPI raad af om met de 2speed offroad te rijden.

8. joris818

joris818

Lid geworden:
    28 mei 2007
    Vind ik toch zo rot hee :-(

Bestaat er dan nergens een versnellingsbak MET slipperclutch, kan toch bijna niet anders want op een Savage bestaat het wel.

9. sandermt2

sandermt2 Guest

Op de Savage zit gewoon een supergrote versnellingsbak. Op de versnellingsbak zit een as, waarop een spur wordt gemonteerd. Dit spur heeft dus gewoon een slipper. Dus als je een slipper + versnellingsbak op je mt2, zul je een heel groot blok in het midden van je auto krijgen :lol: .

10. joris818

joris818

Lid geworden:
    28 mei 2007
    Zou ik helemaal niet erg vinden Sander :lol:

Maar ik had toch ergens gelezen dat er een 2 speed bak ging uitkomen of uitgekomen was MET slipper?

Het zou toch zo leuk kunnen zijn :oops:

Heeft er eigelnijk iemand tips voor een andere uitlaat voor op m'n T-15 motortje? (eentje die natuurlijk lekker veel vermogen geeft :lol: )

11. t0n

t0n Guest

Iemand die mij wilt helpen met afstellen?

Ik krijg het niet voor elkaar, en... was vandaag bezig, maar trok in één keer het tandwiel kapot... vond het al raar bij het monteren van de motor dat de boutpatronen niet uitlijnen... blijkt mijn chassisplaat krom.. dus mijn motor stond scheef en ramde dus mijn tandwiel helemaal kapot. ik heb vandaag stalen tandwiel, nieuwe kopeling en bodemplaat besteld. Allemaal upgrade spul..

Maar goed, ik wil hem goed lopend krijgen, maar het is zo verdomde moeilijk, ik zou graag assistentie van iemand willen die dit vaker gedaan heeft. Ik woon in Nijmegen en kan rustig heel het land doorrijden, dat maakt me niet zo veel uit.

Thanks boys.

12. deamonchild

deamonchild Guest

Hallo mede mt2 rijders.

Na de aanschaf van mijn eerste mt2 en daarbij zeker niet mijn laatste ben ik op HEEL veel grote rekeningen uitgekomen met veel frustratie en weinig plezier.

De auto is op dit moment niet rijbaar en hier liggen een aantal dingen aan te grondslag waar ik jullie niet teveel mee wil lastig vallen.

Uit mijn eigen ervaring leer ik wel dat de MT2 niet gemaakt is voor grote zandbanen voor 1:8 offroaders en baja's want daar red ie het gewoonweg niet.

Mijn vraag na het lezen van al deze mooie topics is dus nu.

WAT doe ik om mijn mt2 strakker mooier stijver en sterker te maken.( vraag me niet om termen )
    Ik zie hier een aantal mt2tjes met alluminium achterophanging en voorwielophanging met stale stuurstangen en betere versterkte frames met als uitkomst dat de auto natuurlijk een stuk sterker word.

Graag zou ik willen weten waar ik dit kan kopen en wat me dit kost.
    dit soort voorbeelden bedoel ik ( en dan niet het motorblok maar puur het frame en de ophanging )

Met vriendelijke groet een MT2 rijder !!

13. Ferry

Ferry Guest

Een MT2 rijder ben ik niet, maar als ik het goed heb ben jij degene die een paar keer op de Hoogtij geweest is, met die MT2 in dat blauwe kratje (ignore me if i`m wrong) :wink:

Je zegt dat ie niet rijbaar is maar je wilt er wel allerlei bling bling opbouwen, gooi eerst eens in de groep wat de problemen zijn zodat we je evt kunnen helpen om je MT2 rijbaar te krijgen (eerst rijden en leren afstellen en zo, bling bling is leuk voor later), hier op het forum of op de Hoogtij, want zoals je wel gemerkt hebt is iedereen daar zeer hulpvaardig en is er behoorlijk wat kennis aanwezig.
    Geef de moed in ieder geval niet op, als ie eenmaal goed rijdt en afgesteld moet je op de zandbaan op Hoogtij behoorlijk mee kunnen komen.

14. deamonchild

deamonchild Guest

Ik ben inderdaad de Blauwe kratteman en ik wilde niet zozeer mijn auto opleuken met glimmende parts maar met sterkere onderdelen zodat hij het langer volhoud dan 4 rondjes en dan weer de schuur inkan voor reperaties en nieuwe onderdelen.

Mijn insteek was alluminium = sterker dan plastic = beter voor offroad vanwege klappen = langere levensduur.

nietzozeer het moet glimmen want dat is cool integendeel MATZWART is mijn lievelingskleur dus dat plastic is kwa kleur voor mij al bling bling genoeg :p

ferry dan ben jij zeker die aardige meneer met dat chorus shirtje aan!!

15. Ferry

Ferry Guest

Ik ben inderdaad die aardige :oops: meneer met dat Corus (zonder H want ik kan niet zingen) shirt.

Alu is niet noodzakelijkerwijs sterker, wel duurder. Nadeel van Alu met een flinke crash is dat het buigt en probeer het dan maar weer eens goed recht te krijgen, plastic veert enigszins mee en weer terug voordat het breekt maar met een lichte wagen als de MT2 is die kans vrij klein en als het al gebeurt is het goedkoop te vervangen.
    Als je je auto al wil verbeteren voor Offroad kan je beter beginnen met je aandrijflijn en schokdempers maar volgens mij is dat bj de MT2 in eerste instantie niet echt noodzakelijk mits je er voor zorgt dat de tandwielen van je diffs en je spur/pinion niet te veel en niet te weinig speling tov elkaar hebben.

Mocht een ervaren MT2 rijder hier andere inzichten in hebben horen wij het graag want ik heb alleen ervaring met Savage`s en Rascal`s en electrowagens maar wat ik hierboven neergetikt hebt geld wel zo`n beetje voor elke Offroad wagen.

Ik geloof dat ik begrepen had dat je je achterdiff vermoord hebt, Hier kan je die vrij goedkoop weghalen en hier alleen de bevel gears. Als je op Ebay gewoon HPI en MT2 intikt gaat er een wereld voor je open, zorg dat je de verleiding weerstaat. :D

16. deamonchild

deamonchild Guest

bedankt ferry

Check je PB !!

17. deamonchild

deamonchild Guest

Zo mijn mt2 even klein onderhoud gegeven.

motorblokje eraf en alles schoongemaakt dat wil zeggen uitlaat koelribben en carb zandvrij toen de rotostart er helemaal af om te kijken of daar mijn afslaan vandaan kwam maar dat zag er allemaal goed uit.

pennetje zit goed lagers zijn goed nergens speling dus dat kan het niet zijn de meeneem plaat doet zijn werk ook zoals het hoort dus.

toen de voorkant maar even uit elkaar gehaald koppeling bekeken alle veertjes nog heel schoentjes zijn niet vet alleen heeft dat zwarte belletje wat over de schoentjes heen gaat HEEL VEEL speling heen en weer en op en neer over de as waar het naaldlager op ligt.
    Moet ik dit met ringen uitvullen of is die speling normaal?(sport koppeling besteld dwz het zwarte belletje incl tandwiel )

Het probleem met mijn mt2 is namelijk dat als hij aanslaat en hij loopt even hij met een KLAP uitvalt en dan is het net of hij even aandrijving pakt?
    heel even KLIK je voelt dan ook een klap op de wielen en de rotostarter draait ineens tegengesteld als die er nog inzit en dan staat ie uit.
    ligt dit aan een afstellings probleem of zeggen jullie dat zit em in je koppeling of iets anders in die geest ?

( kan ik mijn motor in de bankschroef starten zonder aandrijving op een rollend chassis zodat ik iig kan uitsluiten of het mijn spur is of niet ? )

kan het in mijn spur diff zitten in het midden dat grote tandwiel waar je dogbones van voor en achter opzitten of kan dat het niet zijn>?

na het schoonmaken van het blok de wielen in een emmerwater gelegd dus die zijn ook weer lekker schoon nu even drogen en de bandjes weer een randje lijm geven en dan is het onderhoud wederom PERFECT.
    geen zand geen stof alleen maar een clean wagentje met een start probleem en kapotte diffs die donderdag binnenkomen.

18. HPI MT2

HPI MT2 Guest

je mag geen speling hebben naar links of naar rechts maar vooruit en achteruit. ik denk dat het daardoor is dat je motor steeds uitvalt. die klap waarover je spreekt is waarschijnlijk de slag van het tandwiel dat op de motor zit. je kan hierdoor ook je spurgeur kapot rijden.

19. deamonchild

deamonchild Guest

leuk maar HOE los ik et dan op want aan dit antwoord heb ik wel wat maar nog niet ALLES

moet ik het uitsimmen ofzo ?

Deel Deze Pagina