Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

1. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010
    Gelukkig heb ik wel het dagrecord in de nomac met 16,216! :D

Zo, dat moest ik even kwijt!

2. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    He daar hebben we hem, de Hoffmeister. :D

3. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    Er zijn ook mensen die het nooit verleren :worship::thumbsup:, ik moet het eerst maar is gaan leren , en dat laat ik wel aan sjors ( mijn zoontje over ).

Die was tijdens zijn eerste wedstrijd al sneller dan papa :yes::yes:.

Volgende club wedstrijd maar met de stock meerijden , kijken hoe ver ie dan komt , ( ja , Daan ik bestel hem bij jou , hahaha)

Jongens fijne paashaas dagen

Gr Randy

4. djiewie

djiewie Guest

Zonder meer een prachtige tijd waar ik me op kan gaan richten. Op die ronde tijd mag je inderdaad trots op zijn.:D;) je had alle records op de wedstrijd dag volgens mij wat de stock betreft. Nou ben jij een oud NK rijder net als Bart volgens mij , de rest van de rijders zijn dit jaar of vorig jaar pas begonnen met NOMAc rijden. Daar zit nog wel wat snelheids verschil natuurlijk. Jij bent eigenlijk meer thuis in het NK gezien je formidabele rondetijden, net zoals Dennis die gelijk 16,5 reed de eerste keer met de stockmoter, die besloot gelijk om NK te rijden vanwege zijn ervaring en werd gelijk derde. Het verschil is erg groot met de rest van de stockrijders. Mocht je alle wedstrijden meedoen weet ik al wie er kampioen wordt. Das dan gelijk een domper.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2011
  5. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010
    Ben inderdaad erg tevreden met de tijd die ik gereden heb, wel moet ik zeggen dat ik beslist geen oud NK rijder ben. Bart dan wel, maar ook die is vorig jaar niet actief geweest, net als ik. Die tijd komt gewoon door een geniaal goed gebouwde en afgestelde auto! Hulde aan DS! Nu doe ik sowieso niet mee voor de punten, misschien alleen maar om jullie te pesten!:D Maar zoals vermeld op redrc zou ik idd 4e zijn geworden in het NK. Dus je kan nu eigenlijk wel uit de lucht halen dat die stockmotor niet snel genoeg zou gaan. Mede doordat veel mensen met wel een bom van een motor toch achter mij of Dennis zijn geeindig. Maar wat betreft die domper JW :p , wees maar niet bang! Doe er maar een paar mee!

6. djiewie

djiewie Guest

Je mag natuurlijk gewoon meedoen, zo bedoel ik het niet. Ik wordt door Jou en Bart en Roy wel naar snellere tijden gedreven. Ik had op de mach eigenlijk nog nauwelijks onder de 17 gereden en nu een 16,5. Maar ja Koen rijd een 16,1 en 16,2 met de stock en dat is een NK rijder met HEEEEELVEEEEL ervaring. Dus shappo voor je prestatie Ricardo.

Ik vind het voor Sidney ook een geweldige prestatie overigens.:yes:

7. djiewie

djiewie Guest

Aangaande de geluids perikelen heb ik de volgende ondervinding. Het blijkt dat strakke veren helpt bij de uitlaat dus heb ik ook op de motor 2 strakke veren die het de uitlaatbocht strak houden, echter is bij demontage nu gebleken dat de uitlaatbocht tegen de motor gedrukt wordt door de strakke veren. Dat helpt niet tegen geluid productie natuurlijk wanneer de motor trillingen doorgegeven worden. Dus een extra rubberring ertussen gezet zodat de strakke veren het niet tegen het blok trekken.

Verder heb ik de uitlaat verend opgehangen en heb ik rubber tussen de koelringen van de koelkop gedrukt, want volgens sommigen helpt dat ook.

De uitlaat uit de kap laten steken heb ik ook op verzoek van een zeer gewaardeerd collega racer. Normaal doe ik dat niet want hij is zo plat op die positie of door een rol of door een ander. Of dat werkelijk helpt weet ik niet. Mijn auto is op de rollenbank gemeten zonder kap op 107 db en later tijdens het rijden met de uitlaat in de kap op 83db. Dat die in de loop van de dag steeds harder werd wijt ik aan het metaalcontact tussen de motor en de uitlaatbocht. Mogelijk is de uitlaat binnen de kap zelfs stiller?
    Metaal op metaal geeft geluid denk ik dus daar is met rubbers wel iets aan demping te doen.

Mocht er nu nog meer mensen tips hebben voor geluidsbeperkende dingen die je zou kunnen doen graag even meedelen.

8. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Probeer eens een rubberen uitlaat tule die veel RTR rijders gebruiken. Omdat die ook in een bocht lopen kan je hem aan de binnenkant houden zonder dat de gassen tegen de body aan klapperen.

Als je een schoevendraaier in je uitlaat steekt zal die ook minder herrie maken omdat je toch net de oppervlakte iets verkleunt, maak eens een bodyclip pas of pak een klein krokodillenklemmetje, klem die op het tuitje met een deel erin en meet dan eens het geluid

9. djiewie

djiewie Guest

mag iedereen bij de hoorzitting aanwezig zijn eigenlijk

10. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    7 Behandeling van het beroep
    1. Het beroep wordt behandeld in een openbare zitting.

11. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Met andere woorden..... sla je NOMAC handboek eens een keer open en neem ook eens de andere zaken door ;)

12. djiewie

djiewie Guest

ga ik doen, maar ik schijn het niet te kunnen onthouden.
    bedankt iig.

13. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Dat is de leeftijd JW..;)

14. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Post-it is een geniale uitvinding!

15. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Niet als je vergeet waar je ze geplakt hebt....

16. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Even over groningen. VErgeet niet te melden dat je van de NOMAC bent als je daar bij 't van der valk reserveerd. Krijgen we korting :)

Verder wilde ik (als 't weer goed is) op zaterdagavond op de baan BBQ'en! Als we dat nou allemaal even doen, wel zo gezellig :D

17. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Stem dat wel even af met Real80.

18. hugo41

hugo41

Lid geworden:
    15 sep 2005
    Klopt.
    als je dit wilt doen, moet je dit wel met Kampo overleggen cq toestemming hebben.
    lijkt me niet onverstandig.

19. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Kleine tip...:
    Ik plak ze altijd op mijn voorhoofd...:D

20. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Schrijf je er dan ook loser op?! :eek::eek::eek::eek::eek: