Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

1. KweetNiet

KweetNiet

Lid geworden:
    22 feb 2008
    Niet alleen het betrekken van de Kyosho Cup bij de NK/NOMAC maar ook het rijden met de standaard motor dragen bij aan het extra plezier wat op de 1/10 NK dagen te beleven valt. Alle vooroordelen, over en weer, vallen 100% mee en een ieder is er over te spreken.

Ook op clubniveau, nu is de MACH ook wel een 'echte' 1/10 vereniging, rijden we vrijwillig met de standaard motor rond, houden zelfs een aparte stand hiervoor bij. Getuige een podium waar 1 t/m 5 (waartussen ook NK/Nomac rijders) wordt gevuld met standaard motoren rijders, is dit een goede indicatie waaruit blijkt dat dit echt werkt. De verschillen tussen de diverse rijders blijken erg klein te zijn wanneer je met vergelijkbaar materiaal op de baan verschijnt. Wat het uiteindelijk voor de rijders zelf ook weer leuker maakt, je maakt tenminste weer ergens kans op, ook als je geen €400+ motoren in je budget/koffer hebt.

Het aantal wedstrijden per jaar wat je kunt/moet rijden is (ook bij onze vereniging) al jaren de reden dat je NK rijders alleen de eerste (misschien nog de 2e) clubwedstrijd ziet meedoen. Daarna tellen andere belangen (hoe klein dan ook) waardoor er geen animo meer is om aan de clubwedstrijden mee te doen. Wanneer dit alternatief, één motor á €80 extra voor één seizoen clubrijden, ook bij hen zal aanslaan kun je ze misschien weer terugwinnen. Als dan uiteindelijk het plezier, op cubniveau, de sportieve prestatie overstijgt zijn we op een punt waarin de RC weer kan groeien.

@Bartje: Het gezeur er omheen, kakelniveau, moeten we maar voor lief nemen. Wat nu blijkt is dat wat uit het gekakel naar voren is gekomen ook zijn vruchten begint af te werpen :) Want negativiteit is pas negatief als je er niets positiefs uit kunt halen!

2. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
  3. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
  4. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Die basic motor is gewoon top Iwan, voor 90 euro ben je gewoon spekkoper.
    Dat gezeur blijft er altijd, het is nu wel duidelijk voor een ieder dat het altijd om andere belangen gaat, sommige verdienen het geld met kansloze spelletjes, het is maar net wat je wilt, ieder zijn waarheid. In het basic motor draadje zie je dit ook, er zijn mensen met alleen maar commentaar en negativiteit. ze verraden zich vaak zelf met het gegeven commentaar in de eerste post, het is te doorzichtig. Gelukkig kunnen we er op de baan onderling goed om lachen met zijn allen en halen we er iets positiefs uit..;)

5. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Tot nog toe voelt het bij iedereen van Kyosho heel geslaagd.
    Het enigste waar bij ons wel wat geklaag over ontstaat is de zaterdag met trainen.
    We trainen op de klok en het is 20 min. Nomac dan 20 min. NK en daarna 20 min. Kyosho.
    Ik en meerderen vinden niet dat het helemaal nageleeft wordt en je moet zowat iedereen
    van de stelling af schreeuwen om eens te kunnen beginnen met rijden en dan nog gaan er een paar toch een paar rondjes extra door.
    Als ik het goed zie met trainen rijdt de nomacklasse en Nk wel met elkaar in tainingsheats en zo hebben ze samen 40 minuten trainen.
    Maar kan zijn dat ik dat niet goed heb gezien.
    Voor mij maakt het niet veel uit en rij net zo goed ook tussen jullie in en snelheidsverschil is groot maar ga wel op tijd netjes aan de kant(zo hebben we zaterdagochtend gereden toen het rustig was).
    Daarna gingen we gescheiden en wij hebben echte beginners erbij die ik echt niet tussen jullie wil laten rijden.
    De kans op schade voor beiden is dan groot en zal de sfeer zeker verpesten denk ik.
    Vaak help ik een beginner erbij maar wil zelf ook graag rijden en als er dan steeds zo'n 5 minuten van onze tijd wordt gestolen door het toch doorrijden van de andere klasse die voor ons rijdt dan krijg ik toch geklaag van de Kyoshorijders en ze hebben gelijk.
    Ook hebben wij een probleem met hulp met tanken in een finale.
    Tuurlijk is dat ons probleem maar veel NK rijders willen niet helpen omdat ze na ons zelf finale rijden en de Nomacklasse moet baaninzetten.
    Meerdere auto's tegelijk tanken kort achter elkaar lukt nog wel maar starten wordt moeilijk dus als iedereen(die kan) ons minimaal zou willen helpen bij de start zouden wij zeker een probleem minder hebben.
    Verder vinden wij het zover ik het om mij heen hoor zeer geslaagd.
    Gr.Jos

6. djiewie

djiewie Guest

Ja Jos, je hebt als rijder dat niet zo door volgens mij. Maar de sectiebestuurleden lezen mee en mogelijk is daar wat aan te doen. Even iedereen weer aan de tijden herhinneren is zo gebeurt. Ik ben er zelf ook niet zo goed in en volg meestal mijn mede nomac rijders. i.i.g leuk dat het bevalt over het algemeen.

7. djiewie

djiewie Guest

En wie kakelt er ook al weer liever op de Baan ipv het forum. Een beetje leut maakt het alleen maar gezelliger. of is dat ook gekakel :rolling::cool:;):D
    Overigens kan Bart er ook wat van.

Kukkelekuuuuuuu.

8. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Dat is ook geen probleem maar je moet wel 5 keer roepen en dan nog wordt er door gereden.
    Als we aan komen in de pits en we moeten het even aangeven dat wij zijn totaal geen probleem.
    Je moet je met rijden bezig houden niet een klok.
    Gr.Jos

9. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Wat zeg je nou "een beetje leut" dus er wordt ook nog gedronken erbij.
    Kijk nu vind ik het echt steeds gezelliger worden:)
    Gr.Jos

10. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Dat qua rij tijden was mij niet bekend, totdat ik idd. op Groningen de stelling werd afgeschreeuwd. Maakt verder niet uit.

Maar Nomac/Nk kunnen toch gewoon samen rijden! Is weinig verschil.

Het moet gewoon duidelijk met een tijdschema bij de ingang van de pits/rijders stelling aangegeven worden, dan weet iedereen dit.

gr.
    Peter

11. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Het was aangegeven. Denk dat het gewoon even wat duidelijker vermeld moet worden wat betreft de wissel.

12. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Of ik snap gewoon niks :p

13. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010
    hahahahahaha opletten joh!

14. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Mij lijkt het ook dat de nomac en NK gewoon door elkaar kunnen rijden.
    Ik hoor wel van andere kyosho rijders (en dan met name die in de startklasse rijden) dat de 20 minuten wat kort is. Waarom niet NK en nomac een half uur en dan de kyosho start en sport een half uur. Lijkt mij eerlijk verdeeld zo.

Verder ben ik vol lof over hoe het nu gaat tussen, ons kyosho rijders, en de Nomac/NK rijders.
    Er is een goede sfeer en we leren ook een boel van elkaar.

M.v.g. Mark

15. djiewie

djiewie Guest

iemand iets te melden over de hoorzitting, desnoods in pb.

16. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Uitkomt wordt gepubliceerd door de Nomac op de website.

Shepherd TeamC Benelux

17. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    En uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat daar vanavond aan gewerkt wordt.

18. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Over het tijdschema bij de training:
    - Staat in je NOMAC boekje ;-)
    - Heeft tot nu toe elke wedstrijd op de zaterdag gehangen bij de ingang van de pits of stelling, in groningen kon dat duidelijker, maar hij hing er wel.
    - De NOMAC en NK rijden samen, de eerste 40 min van het hele uur.
    - De laatste 20 min zijn voor de Kyosho.

Het is me al opgevallen dat de NK/nomac rijders een beetje moeite hebben om van de stelling af te komen. Door zelf te blijven staan maak je het onaangenaam, als je zelf eerder weg gaat dan loopt het allemaal zoveel lekkerder. We zullen 't op de volgende NK even helpen herinneren!

19. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    En??

20. djiewie

djiewie Guest

ik weet nog niets Peet. Afwachten dus.

Deel Deze Pagina