Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

1. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Lijkt mij een goed plan. :D

2. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Ik denk dat dit niet veel anders is dan binnen de 1/8 klasse waar diverse wereldtoppers rondrijden... mja daar geen commentaar en een hoog niveau.
    Dussss....

3. djiewie

djiewie Guest

Een hoger niveau qua wedstrijdleiding begrijp ik dan. Maar waarom dat dan gelijk minder wedstrijden nodig heeft snap ik dan niet.

Een NK gaat over de banen die we hebben . Zouden er wedstrijdbanen afvallen wie worden dan de NK banen.

Groningen/Rucphen/Utrecht/Gouda ??
    Amca en Heemstede vallen dan af???
    Of ben ik weer te snel?:rolleyes:

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    In de ontwikkelingen van de afgelopen jaren mag het duidelijk zijn dat de animo en kwaliteit voor de wedstrijdleiding ook achteruit gaat en voor een deel ligt dat ook aan (sommige) rijders die voor iedere wissewasje de wedstrijdleiding kunnen onderschelden, voor hun is dan ook het plezier weg en is het een reden om bep. wedstrijden niet te doen.

Maar zoals we zien onder de rijders en leden is er altijd een verloop, mensen stoppen om welke reden dan ook en nieuwe mensen komen. Met name onder de nieuwe mensen zitten er steeds meer die zich minder in de wedstrijden en de organisatie ervan interesseren en aan de andere kant heb ik ook wel het idee dat ze daar ook niet goed voor gestimuleerd worden.....

5. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Ik zou het best wel jammer vinden als er minder wedstrijden zouden zijn.
    Betaalde wedstrijdleiding zie ik ook wel wat in maar hoe dan.
    Lidmaatschap Nomac licentie verhogen.
    Als merkencup vanuit Kyosho kunnen we op dat vlak ook nog wel bijdragen denk ik.
    Ik dacht ook dat we het hele seizoen Hugo zouden hebben als wedstrijdleider.
    Ik moet eerlijk zeggen ik heb zelf ook(per ongeluk) wat tikken uitgedeelt en maar 1 keer een waarschuwing gehad maar het had een stop en go waard geweest als ik erover nadenk.
    Gr.Jos

6. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Ben blij dat jezelf tot die conclusie komt Jos:D ;)

M.v.g. Mark

7. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    volgens mij heeft iedere club cq sport er mee te maken , te weinig vrijwilligers , en dan helemaal als wedstrijdleiding , je zal het nooit goed doen.
    Ik zou het ook niet fijn vinden als je je vrije weekend opoffert om een wedstrijd te leiden , om daarna even lekker een scheld concert te krijgen , en dat weerhoud mij er ook van om hier mijn tijd in te steeken.

Vindt het wel jammer dat er een paar mensen zijn die via dit forum hun gelijk willen krijgen , bepraat dat op de baan gelijk naar afloop .

En ik vindt de verslagen ook prima , gelukkig is cq zijn er mensen die hun tijd in willen steeken , TOP .

Zelfs in de top autosport , zie je beslissingen die de ene keer wel genomen worden en de andere keer niet , leef er mee .

Suc6

gr randy

8. djiewie

djiewie Guest

Ben het met je eens.

Maar even je mening geven is soms nodig. En deed Bart dan ook. Dan pas kan het beter worden. Wanneer je alles over je kant laat gaan gaan anderen het recht in eigen hand nemen en voor je het weet zijn het botsautoos. Ik zeg nee. Op de baan gelijk zeggen doe je niet want je bent dan mogelijk onder invloed van teleurstelling en irritatie. Niet dat ik dat had;) want ik heb er niet veel van meegekregen. Het verslag van Bart is dus door mij zeer gewaardeerd. Kritiek van een persoon is niet kritiek van het hele veld denk daaraan.

Opmerkingen als het is maar een NK en die zie ik als een goede training vallen bij mij erg slecht. Het geeft even aan wat men van ons denkt.
    de arrogantie is stuitend en zo heb ik deze collega`s tot nu toe niet ervaren.
    Ben er dan ook even stil van geweest.:(

Gelukkig hebben we een zeer leuke groep NK jongens en de sfeer is super zoals je gemerkt heb. Daar moeten we als groep ook aan blijven werken. Een tikje hier of daar is verder niet erg, men ziet en weet best wel wanneer het in de rijstijl zit en dat is wel hinderlijk.
    Wanneer men perse wil winnen moeten we daar een aparte beker voor aanstellen stel ik voor. bart als persoon ben ik gaan leren kennen als iemand die hart voor de sport heeft. ook al hebben we meningsverschillen ik vind het gewoon Super wat die voor ons doet en dat geldt ook voor Ruben.:p Zoenen doen we niet verder hoor jullie zijn wat dat betreft veilig:D Overigens staat er in een reglement dat je geen voordeel mag hebben van een tik of vergis ik me.

Laten we in Utrecht weer gewoon frank en vrij weer gaan racen en schik hebben.:cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2011
  9. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    Ik sluit me hier helemaal bij aan .
    Maar ik blijf erbij , om na de rust periode , zodra het mogelijk is om het op de baan uit te praten of anders via een media , maar wel persoonlijk , en niet zo massaal , je ziet iedeer heeft er een meining over .

En idd het is een leuk en gezellig clubje , en in Utrecht zijn we , sjors als rijder en papa randy als sleutelaar er voor het eerst bij .

Heren suc6

Randy

10. Alain

Alain Guest

Djiewie,
    Het was zeker de bedoeling niet om arrogant over te komen met die uitlating van het Nk.
    Wij zijn naar nederland komen rijden,omdat hier heel goede rijders zitten.
    Ik wou maar zeggen dat wij ons meer toeleggen op grote wedstrijden en belangrijker ind voor daar goede prestatie neer te zetten.
    Wil zeker niet bedoelen"het is maar NK" en ik denk dat vele mensen dit ook weten.

Heb gewoon even gereageerd op Bart zijn uitlating.
    Groeten en hopelijk nog welkom in Nederland.

11. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    @Alain en Max,

Naar mijn mening was de wedstrijdleiding prima, helaas kan de wedstrijdleider/timekeeper/scheidsrechter niet alles tegelijk doen en zien. In deze denk ik dus ook dat er geen wezenlijk verschil zou zijn geweest als Hugo er in zijn eentje had gezeten. En alles wat de leiding wél zag was naar mijn mening ook gewoon goed gezien en terecht. En met mijn opmerking wilde ik alleen maar benadrukken dat zowel Pedro als Remy de lage grip condities slim oppakten door behoudend en controlerend te rijden. Dat vond ik in deze situatie slim. Maxim was in potentie veruit de snelste en hij liet het helaas liggen. Dat is alles wat ik er mee wilde zeggen, en het is dus ook helemaal niet gemeen bedoeld. Eerder grappig, want dat vond ik het wel, zowel in de NK als in de NOMAC Cup presteren de snelste mannen het om buiten het podium te finishen. Het lijkt een soort regenrijden op het droge.

Overigens vind ik het helemaal geen probleem als rijders het NK als een training beschouwen. Ik denk dat het juist een goede kwaliteit is als je met een evenement rijders met veel verschillende motivaties kunt aantrekken.

:D

Precies! Het zou verplicht moeten zijn vrijwilliger te worden! Hmm, wat klopt hier niet..

Minder wedstrijden hoeft niet per se te betekenen minder voor-het-NK-tellende wedstrijden. Wat je nu ziet is dat je verschillende soorten hobbyrijders en semi-pro rijders hebt. Die hebben allemaal een eigen prioriteit wat betreft de competities. Voorbeelden:
    -volle inzet voor de clubwedstrijden
    -volle inzet voor de clubwedstrijden, en de NOMAC Cup/NK er een beetje bij.
    -volle inzet voor het NK/NOMAC Cup, clubwedstrijden voor erbij.
    -volle inzet voor het NK/NOMAC Cup, verder geen wedstrijden.
    -volle inzet voor het NK, EK's voor erbij.
    -volle inzet voor het NK en de EK's
    -volle inzet voor het EK en de NK's en clubwedstrijden als training.

Iedereen herkent zichzelf wel in een van deze of in een combinatie van deze voorbeelden.
    Maar eigenlijk gaat het om relatief weinig mensen waarvoor er vrij veel verschillende competities zijn. En eigenlijk niemand doet alle wedstrijden van alle niveaus omdat dat er simpelweg teveel zijn. Het lijkt mij een mooi streven om het goed behapbaar te maken alle wedstrijden te rijden. Deelnemersaantallen zullen stijgen en wedstrijden worden beter. Daarnaast blijft er meer tijd over voor training en ach, hopelijk komen er ook weer wat vrijwilligers uit voort. Heeft iemand al een interessant format om het over te hebben?

Haha, die beker wil ik hebben dan, ik doe dit toch zeker niet voor m'n lol! :p
    En ik ga ook nooit meer een positief stukje over jou schrijven JW, daar komt alleen maar meer geslijm uit voort.. ;)

Gezellig! :D

12. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Klopt Mark schaam me er niet voor als ik een fout maak het toe te geven.
    Alleen als ik weet dat jij en Jan ver achter liggen en ik jullie voorbij laat gaan omdat ik zelf de race veilig wil uitrijden en vervolgens staat ineens Jan omgedraait tegenover me en klap er tegen aan en zijn motor slaat af kan ik daar ook weinig aan doen.
    Ik heb nu al 2 wedstrijden John per ongeluk aangetikt en baal daar flink van is gewoon mijn fout.
    Gr.Jos

13. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Dat jij Jan aantikte vond ik op dat moment niet erg, want mijn voorbanden waren bijna op en Jan zat mij op de hielen. Hierdoor kon ik wel rustig de race uitrijden om alsnog 3e te worden.

Het kan gebeuren dat er af en toe een "tikkie" wordt uitgedeeld. Gewoon na de wedstrijd even uitpraten en weer klaar.
    In Heemstede lag ik op het laatst aan kop en toen tikte Nik mij aan wat mij de 1e plaats koste.
    Op dat moment was ik even heel erg boos op Nik, maar later uitgepraat en weer door gegaan. Zo zou het moeten gaan vind ik.

Volgende race in Utrecht ben ik er niet ij i.v.m. welverdiende vakantie;)
    Succes daar mannen en dame.

M.v.g. Mark

14. djiewie

djiewie Guest

@Bart, ik zal niet meer slijmen.:fadein:

@Alain, ok , je bent welkom hoor.:cool:

15. djiewie

djiewie Guest

Citaat;
    Eerder grappig, want dat vond ik het wel, zowel in de NK als in de NOMAC Cup presteren de snelste mannen het om buiten het podium te finishen.

Dankje wel voor het compliment Bart.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Doe je het toch weer:p

Heb overigens de snelste tijd tandwiel verwisselen verbetert volgens mij

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2011
  16. jos r

jos r

Lid geworden:
    22 aug 2004
    Hij is wel erg gek op complimentjes he Bart;-).
    Gr.Jos

17. djiewie

djiewie Guest

Ja ik groei ervan.:D Iedereen zou dat meer moeten doen, het compenseert het zeuren weer een beetje.;)
    Maar Jos, mijn complimenten met de zeer goed gereden finale.

Nu groeien we samen :lol:

Zie je op de baan.

Moet er even bij vermelden dat het mij is geleerd in een cursus leiding geven. Ik moest meer complimenten maken.
    Dat was mijn manco. en dat advies is blijven hangen. Jullie moeten het me maar vergeven:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2011
  18. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Dat is ook het enige wat is blijven hangen van die cursus, of niet?

19. djiewie

djiewie Guest

Mag jij beoordelen.;) Ik weet me te herhinneren dat ik jou een compliment maakte en dat ene R. E er commentaar op had.

20. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Alles wat R. E vertelt gaat bij mij het ene oor in en het andere meteen uit.... :D

Deel Deze Pagina