Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

  1. djiewie

    djiewie Guest

    Ok aangenaam. Als ik het goed heb rijd jij met een blauwe kap met 2 strepen en je maat "de langere" met een blauwe kap met witte stippen toch?? ;)
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik rij met een blauwe kap met 1 brede witte streep in het midden.
    Mijn maat inderdaad met een "stipjeskap"

    M.v.g. Mark
     
  3. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Klopt Mark en zondag heb ik je alleen gezien toen ik je voorbij ging:).
    Gr.Jos
     
  4. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Wat heb je verzonnen hierop Roelof.
    Echt een shitsysteem vind ik hoe die bocht vast zit.
    Gr.Jos
     
  5. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Importbelg :p:p:p:p:p:p
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.793
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb bij de doe het zelf 30mm roesvrijstalen inbus bouten gehaald met ditto borgmoeren. Onder de bocht heb ik iets weg moeten vijlen voor het borgmoetje en ik heb dat zo strak weten aan te draaien dat ik hoop dat het niet meer los komt...

    Nu verkopen ze deze motor/bocht/uitlaat combo al zo lang dat je eigenlijk mag verwachten dat deze problemen opgelost moeten zijn, je zou dit als simpele RTR rijder met je allereerste auto al op de 1e dag proberen plezier te maken en tegen deze problemen aanlopen....
     
  7. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Helaas dit probleem blijft ik heb er van die kartelringen tussen om te borgen dat werkt best goed.
    Gr.Jos
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.793
    Locatie:
    Sassenheim
    Als ze vanaf fabriek een loctite hadden gebruikt en steviger hadden aangedraait zou het geen korte termijn probleem moeten zijn denk ik...


    Als het allemaal voorbij is gooien we er wel een echte motor op ;)
     
  9. djiewie

    djiewie Guest

    De borging van de moeren is standaard van kunststof en dat wil nog wel eens smelten wanneer het heet wordt. Borging bij de uitlaat is mogelijk beter met gewone moeren waarbij je het draad van de bout iets plat knijpt in een bankschroef of zo die de moer strakker laat passen. Of een extra moer voor de borging gebruiken. :rolleyes:
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je had geluk dat mijn banden hard minder werden:p;)

    M.v.g. Mark
     
  11. rijder

    rijder

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    49
    Locatie:
    De Bilt

    Ik ben die rustige jongen die altijd achteraan rijdt, maar wel van het uitzicht geniet tijdens het racen. :D:D:D

    Zal mij bij de Raco even voorstellen dan heb je er ook een beeld bij:D

    Groetjes Gerlof
     
  12. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Veldvulling noemen we dat Gerlof;-)
    Gr.Jos
     
  13. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Probleem is aan een kant gaat de bocht van de uitlaat zo scherp dat je er bijna geen moertje tussen krijgt en al iets moet wegvijlen van de bocht.
    Gr.Jos
     
  14. djiewie

    djiewie Guest

    ga morgen even trainen op de RACO samen met mijn tankmaat.:D
     
  15. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Misschien is het wat om is naar een zogenaamde K-nut te kijken. Deze zijn ook zelfborgend, maar zonder gebruik te maken van nylon. Dit zijn het type moeren die we ook in de autosport gebruiken voor de uitlaatsystemen.

    Demon Tweeks Metric Aerospace Locknut (K-Nut) | Nuts Bolts & Washers | Fasteners & Hose Clips | Motorsport Shop | Demon Tweeks
     
  16. jos r

    jos r

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maarssenbroek
    Je kan niet trainen vandaag. Er is een NK offroad dus het onroadcircuit is dicht.
    Gr.Jos
     
  17. djiewie

    djiewie Guest

    ja , heb het gemerkt. Ben doorgereden naar de MACH. Daar was het erg gezellig overigens.:)
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    :( Meen je dit JW?

    Wanneer kunnen we wel trainen op de RACO2000?
     
  19. djiewie

    djiewie Guest

    Misschien moet ik het even uitleggen;

    Wanneer de setup op Rucphen ook goed werkt op een circuit als Gouda, (zoals Ad zegt), dan heb je een fantastische auto (Serpent) of heb je een heel goede rijstijl.

    Dit zijn namelijk de circuits waar ik een heel verschillende setup nodig heb, alle andere circuits zitten er tussen in. Dat is iig voor de NT1 xray met mijn rijstijl.;)

    Trainen staat op de RACO site op de vrijdag en de zaterdag genoemd.
    Heb het tanken met tankpistool getraind met mijn tankmaatje, scheelt zeker 4 seconden met het tankflesje. Bart je bent gewaarschuwd, je moet nu nog harder gaan. Even het stockmotortje over zijn bolletje aaien dat die zijn best gaat doen:p Overigens heeft Roy zijn motor enorm veel compressie zeg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2011
  20. Advis

    Advis

    Lid geworden:
    30 mei 2011
    Berichten:
    39
    Hallo JW,

    Ik ben benieuwd hoe het op de Raco is, Zaterdag in ieder geval vroeg op de baan.
    Even wennen aan de baan en kijken wat de set up moet zijn.

    Mijn tankmaat heeft vorige keer in Gouda ook voor het eerst met het pistool getankt, scheelt wel ja.
     

Deel Deze Pagina