Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

1. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Precies Roelof,
    naar mijn idee ligt het gewoon aan het chassis, simpel...:D
    Zo`n H-K1 chassis van KM RACING aka. "The Chrouching Tiger" alias "a Pure Free Fighting Machine", die hebben ten opzichte van de andere chassis in de basis zoveel voordeel, dat je er gemakkelijk 2 a 3 rondjes voorsprong mee moet kunnen pakken op bv. een Capricorn, Serpent en laat staan een Xray. Shepherd twijfel ik nog over, die heeft namelijk ook zo`n goed remsysteem...:cool:

JW, je doet de hobby om te winnen, dat zal in de Kyosho zeker lukken.
    En volgens mij had je het gister met de aller snelste tanker nog niet gewonnen. Je moet gewoon even lekker op vakantie en dan ben je er de volgende race weer bij en zal ik je weer (proberen te) verslaan.

Goede vakantie JW en denk maar eens na over zo`n "pure fighting machine",
    eventueel zelfs de "evolution" versie.

Ps. Die Rob aka "shadow" die tank wel heel erg snel, de eerste stop stond ik nog lekker om mij heen te kijken op de stelling en de auto stond alweer klaar. Ik heb weleens gehoord dat Rob zijn bijnaam heeft verkregen omdat hij sneller tankt dan zijn schaduw..dat doet hij niet altijd. Maar dat moeten jullie maar eens aan Lucas vragen, die weet precies hoe dat zit.

Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  2. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Slechtste keuze.

Ben het helemaal eens met Roelof, een andere mogelijke keuze is het Novarossi tankpistool. Op top-niveau zie je overigens de oude aluminium R&B en de Novarossi het meest. Wij gebruiken ook de R&B, met een beetje solderen is die goed lekvrij te maken.

3. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Als dat werkelijk je mening is zal je nooit gaan winnen :rolling:
    Er zijn hele snelle tankers die het ook met een fles kunnen, ik kan me zo'n klein mexikaans menneke voor de geest halen met hele grote handen.
    Je pitman is een onderdeel van het racen, net zoals je gereedschap, auto, zender, banden, kappen, motoren, brandstof etc etc...

4. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Die ken ik niet meer, weet nog wel dat Thaise meiske met die hele grote...
    hahahahahha

5. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Ik vond het een leuk weekend in Utrecht.
    Leuke baan, lekker regen in de finale.
    Maar wat was het nat in de finale dwars door diepe plassen, alles bleef wel heel bij iedereen die durfde te rijden. Geen elektrische storingen.
    Alleen mijn motor ondanks 15minuten na laten draaien wel vol water toen ik hem thuis openmaakte.

En een goeie les voor de volgende keer, een goed regen lucht filter.
    Want dat heeft mij misschien (maar ook andere) wel de overwinning gekost. Bijna elke ronde naar binnen om water uit de motor te laten lopen.

Verder reed de auto qua wegligging als een trein, kon door de juiste banden super snel de bochten rond als de motor het deed.

Op naar de volgende (hopelijk horen we snel iets mbt de Mach)

Gr.
    Peter

6. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Tipje: Neem een spuitflesdop, maak daar aan de bovenkant een gat in waar je gloeier doorheen kan. Aan de zijkant maak je een gat waar je een Dieselfilter aansluit. De dop schuif je over je koelkop (moet exact passen), het filter zet je op je carburateur (is even goed uitmeten). Als je het helemaal goed wil doen maak je een schuifje op jet gat voor de gloeier, zodat je die dicht kan zetten.

Nu zuigt de motor warme lucht aan direct van de koelkop, de koelkop wordt door de dop minimaal gekoeld. In het dieselfilter zit een waterafscheider, het water kan via een gaatje in het filter weglopen. Gevolg: warme lucht en geen water :cool:

7. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    Aardig wat rolletjes vol geschoten:D:D , henk ( zie het cdtje wel verschijnen)

Gr Randy en sjors
    bergies motorsport

8. Heji

Heji

Lid geworden:
    12 apr 2006
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  9. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Kijk dat is een mooie tip, alleen wat voor een diesel filter moet ik hebben dan?
    Want dat zegt met niet veel eigenlijk.

Gr. Peter

10. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Ik ga er binnenkort een aantal maken Peter, ik laat het je weten wanneer ze klaar zijn mocht je interesse hebben.

11. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    Hey Daan

Verwacht je dan nog meer regen ?:D:D:D

laat maar even weten , altijd handig voor volgend seizoen.

Suc6

Gr Randy

12. djiewie

djiewie Guest

...

Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2011
  13. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    He he ... da's nou weer jammer, als je die nou ook ff afschakelt, zul je merken dat je dan pas écht op vakantie bent ;)

14. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Misschien als je had afgesneden....hahaha
    Vanaf het volgend NK tank Lucas, dan kan je misschien weer winnen.
    Lukt dit niet, dan wil ik je nooit meer horen...;):D:cool:
    Geintje hoor JW, maar die tweede plek ben je gewoon kwijt dit jaar.
    1.Bart
    2.Roy
    3.JanWillem

Geniet van je vakantie man..!!

15. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003

Als je denkt dat een beetje warmte van de koelkop direct een deel luchtvochtigheid weg haalt wens ik je veel succes. Het enige wat het echt doet voorkomen is dat een straal water direct in je luchtfilter komt. Ik heb tot op heden dat soort constructies nooit nodig gehad, een insbox met intern een half open geknipt filter is meer dan voldoende.

16. djiewie

djiewie Guest

Ben ik al aan het doen, weer een staal blauwe hemel vandaag, echt genieten is dat.

Als je had afgesneden zeg je:confused: Je zou naar de ronde tijden kunnen kijken natuurlijk van de finale, is wel leuk,interressant om jou tijden met die van mij te vergelijken. Maar alleen die van de eerste 2 tankbeurten. Daarna ging die minder goed rond. Die 2e plek gun ik je van harte, wat ik wil is op de baan racen en niet in de pitstraat. zie je op de baan.

17. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Hier het vergelijk van de ronden en tijden waarnaar gekeken dient te worden.
    JanWillem Gons.....94 ronden 30min08sec
    Roy Bakker...........96 ronden 30min06sec

Je hebt gewoon 35 seconden verloren met tanken:confused:

leuke discussie..;)

18. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    O ja JW … Er kwamen hier gisterenmiddag een paar Polen bij mij aan de deur langs en die vroegen je adres, heb ik even gegeven, vind je vast helemaal niet erg, toch? Gisteravond kwamen ze terug met een hele bus vol spullen, ook allemaal RC 1:10 zooi, of ik interesse had. Ik heb gezegd dat ik geen belangstelling had ;) De koelkast was trouwens ook leeg zeiden ze. [​IMG]

19. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Op 6 tot 7 tankbeurten is dat 5 sec op een tankbeurt. Dat is nooit het verschil tussen een fles en een pistool.

20. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Had niet gehoeven, hij heeft bij de voordeur een bordje geplaatst

"Ik ben op vakantie, sleutel onder de mat"

Kunnen ze gelijk het tankpistool meenemen, gebruikt die toch niet meer,

Deel Deze Pagina