Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

1. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Ja!

2. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    hahahaha , als je haar maar goed zit , maaike de boer

3. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Hahaha, 1-0 voor de koekebakker. :D:D

4. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Het gaat mij meer om het dieselfilter, aangezien ikzelf in de regen vaak zonder koelkop rij.
    Het opengeknipte filter heeft absoluut niet mijn voorkeur, de motor gaat er beroerd van lopen (waar water zit kan geen lucht zitten) en water in de motor wil je naar mijn mening zoveel mogelijk voorkomen.

5. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

overigens was ik er op Zaterdagg niett

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Klopt maar even het vocht van de zuurstof scheiden gaat niet zomaar lukken en kan je er beter zorg voor dragen dat alle zuurstof vrij baan krijgt. Een dieselfilter is ook niets anders dan een grover filter de het water niet vast houdt (en dus ook water door laat) wat een foamfilter wel doet, daarom knip ik er een gat in.

7. rcbbie

rcbbie

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Henk bedankt dat je hem bewaard hebt.zou iemand de fohn komend nk mee kunnen nemen??

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. djiewie

djiewie Guest

Rob, ik heb je stekkerdoos meegenomen. zal hem in de tas stoppen voor het NK. De Fohn kun je ophalen op weg naar de MACH denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2011
  9. djiewie

djiewie Guest

Je hebt er ervaring mee begrijp ik.;)

10. djiewie

djiewie Guest

Heb ik reeds goedgemaakt maar het verwijt is nooit gemaakt hoor. Dat denk jij maar.;)

Heb nooit gesproken over een schuld tegen niemand.:rolleyes:Volgens mij kwam iemand met een verhaal over te langzaam en overpakken, uhmmm wie was dat ook al weer. Misschien dat die een kusje moet geven

Dat is nog steeds aan de orde. De 1/10 zit echt niet om mij persoon verlegen hoor. De pro10 is ook leuk om te proberen en dan heb ik geen tankmaatje die zich rot voelt wanneer ik goed rijdt maar dan het tanken weer het verschil maakt. Ook wanneer ik zeg; MAAKT niet uit.

11. djiewie

djiewie Guest

Ik weet niet wat jij zit te lezen maar het is iig niet het 1/10 reglement. We rijden niet met de n12-5t. De motor staan mijns inziens gewoon genoemd, en het regelement rammelt helemaal niet. Ik hoor niets als ik aan het boekje schud.:D:D:D:D:D

bij mijn weten is het nog steeds een instapklasse. Dat er nu een stockmotor verplicht is gesteld heeft daar ook mee te maken. Het blijft het makkelijk maken voor beginners om wedstrijden in de NOMAC mee te gaan doen. Het is in mijn ogen niet de bedoeling hier ook de professionalisme in te brengen wat de heren NK rijders wel hebben met hun sponsoring en snelle tankpistolen met getrainde pitmaten en speciale brandstof met opgevoerde pluggen enz. Dan redden de instappers het niet en worden ze met het snelheidsverschil weer gedemotiveerd. Is natuurlijk weer mijn mening. En aangezien we een sectiebestuurslid hebben die graag in deze klasse blijft rijden zal die de mening anders hebben.
    Ik zou zeggen REAGEER:D Oh ja , de 1/8 jongens zullen ook wel weer wat te zeggen hebben. Vinden het wel erg gezellig met de borrelnootjes en bier. Hebben ze bij de 1/8 niet.

DE NOMACklasse is een opstapklasse en niet een klasse opzich. Het is de kweekvijver voor het NK.
    Nu blijkt het wel erg leuk te zijn en misschien is dat de reden waarom er nu op een andere manier over gepraat wordt. Motor kopen verplichten is iets wat ze bij de elektro met de jaarlijkse motor en regelaar verplichtingen juist mij hebben weggejaagd , hou toch op zeg. Iedereen die ik ken koopt ieder jaar een nieuwe motor dus dat is lariekoek als zou je iemand dat niet mogen verplichten.

Ik kon ook makkelijk verdedigen dat ik de 2662 uitlaat moest gebruiken want die maakte aanzienlijk minder lawaai, maar regels zijn regels werd mij , terecht, verteld door het sectiebestuurslid.

12. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Ahh, onder die training versta ik vooral veel bier drinken JW!

13. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Sorry sorry sorry JW het is niet een 5T maar een N12T1 ... mijn oprechte excuses voor deze hele grove typefout en mijn onzorgvuldigheid. Ik heb het NOMAC boekje net even doorgelezen en bij de BC10 staat niets over deze verplichte motor beschreven.

De stelling is, en dat was de aanleiding van ons als 1:8 rijders, die lekker achteroverhangend van de versnaperingen van deze discussie aan het genieten zijn, dat je met 2 totaal verschillende klasses in de BC10, vergelijkbaar met Elektro Stock en Modified, niet iemand kan verplichten om te promoveren. Maar daar ben jij blijkbaar op tegen ??

Begrijpt iemand trouwens waarom die tijgernootjes altijd zo snel op zijn? ;):):cool:

14. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    Ja richard wel even opletten he als je iets gaat typen , maar zal wel een tygernootje zijn geweest op je toetsebord :D:D:D.

Vroeger was het wel dat de kampioen van de nomac doorstroomde naar het nk , maar nu wel met een stock motor zijn gaan rijden , hoofd reden "BUDGET" , kan je iemand niet verplichten om veel geld in te steken in een seizoen nk , of dat deze persoon moet stoppen omdat het geld op is.
    Vroeger was ook het budget bepalend voor de eind stand in de nomac , nu allemaal gelijk en lekker sturen , en ja de ene doet dat iets beter als de andere , volgend seizoen kan dat helemaal anders zijn.
    Mijn zoontje reed op de raco voor het eerst mee , was in totaal zijn 4e wedstrijd ( 3x clubwedstrijden) , en vond het fantatastisch , laten we dat ook zou houden.

Dus ik blijf erbij , wil je lachen( met of zonder tankpistool) met een beperkt budget , lekker nomacen , wil je iets fanatieker gaan rijden ga dan nk rijden.

Gr Randy

15. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik heb net een zak Bugles gehaald, de nieuwe smaak: dry roasted paprika, die zijn zoooooo lekkerrrrrrrr! Bijna net zo lekker als de Tijgernoten BBQ Paprika..... (daarom gaan ze zo snel)

Ik denk dat als je praat over 2 technisch verschillende klasses je niet meer over een verplichte promotie kan praten want de kosten zijn immers ook een stuk lager. Er is dus zelfs de kans dat een verplichte promotie voor een NOMAC rijder een keuze wordt van wel of niet aan het NK mee doen. dat is dus 25 - 1.......
    Verplichte promotie kan alleen als de reglementen na de overgang hetzelfde zijn. En ja, natuurlijk kan je er voor kiezen om met de N12T1 te blijven rijden maar uiteindelijk wil je sneller en zal je moeten leren dremelen wil je de kosten laag houden of moet je 4x tot 5x zoveel aan een echte snelle motor uitgeven.

De NOMAC moet geen kweekvijver zijn, dat moeten de clubs zijn maar uiteraard heb jij daar bij de AMCA wat verkeerde ervaringen mee......

Gdvrrrr... weer een zak leeg, effe naar de supermarkt.

16. xray

xray

Lid geworden:
    2 okt 2009
    weer een zak leeg en nieuwe halen , dat wordt zo een budget overschrijding hoor :D:D:D

17. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dat valt wel mee, de paar beitels en een kartelapparaat voor mijn draaibankt die ik net gehaald heb slurpte meer aan mijn budget maar dan zal er ook een mooie koppeling uit komen :)

18. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Lees even 11.1.3

In 11.2.1 staat:
    "De rijder die op plaats 1 van de NOMAC Cup klasse eindigt promoveert automatisch naar de NK-klasse. De rijders die op plaats 2 en 3 eindigen promoveren op basis van vrijwilligheid."

Duidelijke taal lijkt mij, al blijft het mogelijk om er over te discussiëren in hoeverre je nu iets verplicht bent of niet.

Maar los daarvan is het altijd mogelijk een voorstel in te dienen om de regel te schrappen met een terugwerkende ingang. Dat is de juiste weg, en die weg zal ik ook gaan bewandelen.

19. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Had ik gedaan, echter in het reglement dat onder BC10 op de NOMAC site staat, ik zie nu net dat daar nog de oude versie van 2010 staat, daar stond het (uiteraard) niet in.

Dat had ik ook gezien (stond er volgens mij al jaren in), maar ik heb, net als eerder al iemand in dit draadje zei, het donkerbruine vermoeden deze regel een foutje is waar overheen gekeken is met het invoeren van de verplichte N12T1 motor in de Nomac Cup. Niet?

Kijk, eigenlijk zijn we het gewoon allemaal eens met elkaar (behalve misschien JW ?)

Vind het overigens flauw van hem om te gaan “dreigen” dat ie dan maar in een andere klasse (hij noemde al KWC en Pro-10) gaat rijden. Grappig gedrag, heb ik eerlijk gezegd al wel eens meer gezien, rijders die een bepaalde klasse uitzoeken waar ze kunnen winnen (denken ze vaak) … Ik denk, maar ja dat is mijn beleving dat de keuze van een klasse erg persoonlijk is, sommigen vinden Elektro leuk, anderen Largescale, het is maar waar je het meest mee hebt. Ik denk dat de BC10 graag JW erbij heeft, want elke BC10 licentiehouder is er 1 … ik gun het ze dat er zelfs nog meer, liefst tot volle bak, bij komen volgend jaar, maar ja … overal zie je door de jaren heen golfbewegingen in het aantal rijders, in elke klasse.

Roelof, ik neem aan dat je ook weer een nieuwe zak Bugles dry roasted paprika hebt meegenomen van de supermarkt? Ik neem altijd de sweet chili, maar ben wel benieuwd hoe die paprika smaakt. Geef ff door man, en ik lust nog wel een biertje. :cool:

20. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Tuurlijk, JW kan ergens tegen en heeft een eigen mening. Hij is niet bang om die te verkondigen, daar houden we van. Gelukkig kan die tegen een geintje en gaat hij echt niet meteen lopen huilen. Dat "dreigen" is ook gewoon een dolletje. 1 woordje, zinnetje of incident maakt niet dat iemand voor een andere klasse kiest. Dat is het geheel.

Als we alles maar zo serieus nemen kunnen we beter allemaal stoppen.
    Een dolletje moet toch kunnen...;) Volgende week is het weer iemand ander.

Deel Deze Pagina